Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمالی زرکانی به درخشش کانون های فرهنگی هنری مساجد در روزهای کرونایی اشاره کرد و گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی ظرفیت و پتانسیل کانون های مساجد را بیش از پیش معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « رضا کمالی زرکانی » در جمع خبرنگاران ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مومنان روزه دار، به شرایط فعالیت های مساجد در ایام کرونایی اشاره و اظهار کرد: اگرچه با شروع اپیدمی کروناویروس و ضرورت اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، فعالیت مساجد همانند سایر اماکن محل تجمع افراد به تعطیلی کشده شد، اما به لطف وجود کانون های فرهنگی هنری در کنار پایگاه های بسیج و هیئت های مذهبی، چراغ خانه های خدا در راستای امیدبخشی به مردم همچنان روشن و پرفروغ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه انتشار ویروس کرونا که قرنطینه خانگی را به دنبال داشت موجب شد تا ظرفیت و توان کانون های فرهنگی هنری به عنوان پایگاه های مهم اجتماعی بهتر دیده شود، افزود: هیئت های اندیشه ورز کانون ها در نخستین روزهای همه گیر شدن بیماری کووید 19 با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای باز مساجد تشکیل جلسه دادند و با بررسی پتانسیل و ظرفیت های خود و اعلام فراخوان بسیج مردمی به مقابله با این ویروس منحوس پرداختند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان ادامه داد: پس از شناسایی و جذب نیرو و بررسی حوزه هایی که نیاز به حضور فعال برای پیشگیری و مقابله با کروناویروس داشت نظیر راه اندازی کارگاه های تولید ماسک، ضدعفونی و گندزدایی، استقرار تیم های غربالگری و کنترل مبادی ورودی و خروجی، همکاری با مراکز بهداشتی در ارائه پیام های بهداشتی به عموم مردم و همچنین شرکت در امر شناسایی افراد مشکوک و هدایت آنها به سمت مراکز بهداشتی از پیش تعیین شده، افراد در بخش های مختلف سازماندهی و بکارگیری شدند.

وی اضافه کرد: با همکاری بسیار خوب بانوان خیاط عضو کانون ها در تولید ماسک و دستکش یکبار مصرف، نگرانی جامعه در رابطه با نبود و یا کمبود این اقلام کاهش یافت و توجیه افراد جامعه از طریق ارسال پیام های بهداشتی در فضای مجازی گام مثبت دیگر کانون های فرهنگی هنری مساجد به شمار می رود که نقش بسیار خوبی در حاکم کردن آرامش در جامعه داشت.

 

دبیر شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان همچنین از طرح ملی « راهکار » به عنوان ایده موفق ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور نام برد و عنوان کرد: این طرح به بهترین شکل ممکن به نیازهای اساسی جامعه در شرایط قرنطینه پاسخ می دهد.

 

وی افزود: این طرح بسته کاملی از برنامه های متنوع ازجمله مسابقه کتابخوانی، تفسیر، طرح یاریگران زندگی و ... است که همگی در بستر فضایی مجازی در حال اجراست.

 

کمالی زرکانی گفت: اجرای میدانی گروه های سرود با رعایت پروتکل های بهداشتی ویژه جشن نیمه رمضان و اهدای جهیزیه به زوج های جوان بخش دیگری از اقدامات پسندیده کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در این روزها بود.

 

وی همچنین به لبیک گویی کانون های مساجد هرمزگان به فرامین رهبر معظم انقلاب در رابطه با کمک مومنانه نیز بیان کرد: تهیه و توزیع بسته های ارزاق بین نیازمندان، ذبح 62 راس گوسفند و همچنین توزیع بیش از 800 کیلو گوشت نذری بین ایتام و فقرا با مشارکت 200 میلیونی ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان بخشی از ویژه برنامه های رزمایش همدلی، مواسات و کمک مومنانه کانون هاست.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با بیان اینکه اقدامات موثر صورت گرفته کانون های فرهنگی هنری مساجد در ایامی که کروناویروس در حال جولان دادن در جامعه می باشد موجب امیدبخشی به جامعه است، تصریح کرد: اعضای کانون های مساجد مصداق واقعی جوانان آتش به اختیار هستند.

 

وی افزود: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در طول ربع قرن فعالیت این مراکز مهم همواره ثابت کرده اند که در دفاع از مبانی انقلاب اسلامی و آرمان های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

 

 

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: رزمایش مواسات همدلی و کمک مومنانه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان کانون های فرهنگی هنری مساجد کرونا کانون های فرهنگی هنری مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۷۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان معرفی شد

ایسنا/سمنان مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان معرفی شد.

در آیینی با حضور امین کمالوندی، معاون مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور مرتضی مزینانی به عنوان مدیرکل جدید کانون پرورش فکری استان معرفی شد.

در این آیین که در دفتر استاندار سمنان برگزار شد از خدمات خدابخشی مدیرکل پیشین این اداره کل تجلیل شد.

مرتضی مزینانی از فرهنگیان استان، سابقه سال ها تدرس در دبیرستان های استان،عضویت در شورای اطلاع رسانی، عضویت در شورای مرکزی انجمن خبرنگاران استان و مدیریت خبرگزاری فارس در استان را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید ۳۰۰ محصول هنری و سینمایی در کانون پرورش فکری کشور
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان معرفی شد
  • اجرای طرح ساماندهی مساجد و بکارگیری ائمه جماعات در محلات
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد
  • اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در موزه مردم شناسی ارومیه برای کودکان
  • شب فرهنگی بافق فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری
  • شب فرهنگی بافق، فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری
  • امام حسن مجتبی (ع) الگوی تمام عیار صبر و بخشندگی است
  • آغاز فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت