Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین مرزبانی استان هرمزگان از توقیف ۳ فروند شناور صیادی متخلف دارای تور صیادی غیرمجاز ترال و کشف بیش از ۴۰ تن انواع ماهی توسط مرزبانان دریایی این استان خبر داد. ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷ استانها هرمزگان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عبدالله لشکری در تشریح این خبر، اظهار داشت: در پی اعلام نارضایتی صیادان و مرزنشینان استان از صید بی رویه و استفاده از تورهای کف کش ترال توسط صیادان متخلف در آب‌های این استان، این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی فعالیت سودجویان را مورد رصد قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توقیف 4 کشتی صید ترال در بندرعباس و دستگیری 8 تبعه بیگانهتوقیف 4 فروند کشتی صید ترال در بندرعباس / دستگیری 8 ‌‌تبعه بیگانهبرخورد با صید ترال غیرمجاز لنج‌های سنتی

وی افزود: در این راستا مرزبانان شهرستان جاسک و میناب در دو عملیات جداگانه، حین گشت زنی و کنترل حوزه استحفاظی، موفق شدند 2 فروند کشتی و یک فروند موتورلنج متخلف را توقیف کنند.

وی تصریح کرد: در بازرسی مرزبانان از شناورهای صیادی، مشخص شد این شناورها داری تور صیادی غیرمجاز ترال و مقدار 40 هزار و 500 کیلوگرم انواع ماهی هستند.

جانشین مرزبانی استان هرمزگان در خاتمه با اشاره به دستگیری 53 نفر متهم در این عملیات، گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و متهمان برای سیر مراحل قانونی پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع ذی صلاح شدند.

انتهای پیام/864/ش

R7555/P/S6,58/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۷۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان فعالیت صید و صیادی در دریاچه پشت سدارس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، صید انواع ماهیان استخوانی که از ۲۰ مهر ماه سال گزشته در دریاچه پشت سدارس شهرستان پلدشت  شروع شده بود از امروز پایان یافت و فصل تخم ریزی ماهیان آغاز شدو صید هر گونه ماهی از این دریاچه تا ۲۰ مهر ماه سال جاری ممنوع می‌باشد.  

رییس اداره شیلات شهرستان پلدشت  گفت: امسال صیادان تعاونی ۱۸ و ۱۹ صید و صیادی  این شهرستان حدود ۳۸۰۰   تن انواع ماهی از بزرگترین منبع آبی شمال غرب کشور یعنی دریاچه پشت سدارس ۱۴ گونه ماهی صید کردند که نسبت به سال  گذشته ۵ درصد  افزایش داشت.

مقدم افزود: در دریاچه پشت سدارس  شهرستان پلدشت ۴۰۰ صیاد مشغول  فعالیت هستند  رزق و روزی آنها از همین دریاچه است.

رییس اداره شیلات شهرستان پلدشت  خاطر نشان کرد:  ۴ میلیون قطعه انواع   بچه ماهی  سال گذشته برای بازسازی ذخایر و حمایت از تعاونی‌های صید و صیادی به رودخانه ارس زهاسازی کردیم.

صیادان دریاچه پشت سدارس شهرستان پلدشت صید غیر مجاز،   درآمد پایین  و عدم توانایی در پرداخت حق بیمه را از مشکلات خودشان عنوان کردند  بطوری که بنا به گفته کارشناسان شیلات  از ۳۸۰۰ تن ماهی صید شده از دریاچه پشت سدارس پلدشت ۸۰ درصد سهم صیادان غیر مجاز و ۲۰ درصد سهم تعاونی‌های صید و صیادی بود.

صید غیر مجاز از سال ۱۳۹۳ در دریاچه پشت سدارس شیوع  پیدا کرده و از آن سال تاکنون هر سال درآمد تعاونی‌های صید و صیادی کاهش پیدا کرده است.

دیگر خبرها

  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناور‌های صیادی گلستان
  • تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند
  • یادواره شهدای روستای سرخا پایین بندرعباس
  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناورهای صیادی گلستان
  • آغاز ساخت خط انتقال آب به شهرستان بندرخمیر
  • توقیف لنج‌های صیادی حامل گازوئیل قاچاق در آبراه اروند
  • توقیف ۳ فروند لنج باری حامل سوخت قاچاق
  • پایان فعالیت صید و صیادی در دریاچه پشت سدارس
  • سه لنج صیادی حامل گازوئیل قاچاق در آب‌های جنوب توقیف شد
  • رگبار شدید باران در ۱۰ استان کشور و جزایر خلیج فارس