Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@21:44:10 GMT

توزیع ۶۰ سبد غذایی در راستای رزمایش همدلی و مواسات 

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۸۰۶۹

توزیع ۶۰ سبد غذایی در راستای رزمایش همدلی و مواسات 

جواد احمدی گفت: هم زمان با ماه مبارک رمضان در راستای اجرای رزمایش مواسات و همدلی با جذب کمک های مومنانه کشاورزان خَیر، ۶۰ سبد غذایی تهیه و در بین اهالی نیازمند روستای تاج آباد توزیع شد.

«جواد احمدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: هم زمان با ماه مبارک رمضان در راستای اجرای رزمایش مواسات و همدلی با جذب کمک های مومنانه کشاورزان خَیر، ۶۰ سبد غذایی تهیه و در بین اهالی نیازمند روستای تاج آباد توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر کانون فرهنگی هنری صراط روستای تاج آباد جیرفت افزود: ارزش هر یک از سبد های غذایی ۵۰۰ هزار تومان و شامل اقلامی همچون برنج، روغن، رب گوجه فرنگی، ماکارونی، سویا، قند، چای و حبوبات بود.

وی بیان کرد: همچنین در ماه مبارک رمضان با شناسایی ۵ نفر از دختران روزه اولی روستا با اهدا چادر و مُهر نماز سعی کردیم آنها را نسبت به انجام فرایض دینی تشویق و ترغیب کنیم.

احمدی عنوان کرد: از دیگر برنامه ها جزخوانی مجازی  قرآن کریم است و در همین راستا تعداد سوره های هر جز را بین اعضا تقسیم کرده ایم تا روزانه با مشارکت بچه های مسجدی کانون یک جز قرآن کریم قرائت شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری صراط ادامه داد: مراسم شب های قدر را نیز با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی در مسجد ابوالفضل علیه السلام برگزار کردیم.


وی در خصوص فعالیت های ایام کرونایی کانون، اظهار کرد: هم زمان با شیوع بیماری کرونا به نیت سلامتی امام زمان (عج) و دفع بلای کرونا، با مشارکت اهالی روستا یک راس گاو قربانی کردیم و گوشت های نذری را بین ۲۰۰ خانوار توزیع کردیم.

 



 احمدی عنوان کرد: یکی دیگر اقدامات کانون فرهنگی هنری صراط در ایام کرونایی راه اندازی گروه مجازی و عضویت اهالی روستا و کارشناس بهداشت در این گروه بود تا از این طریق کارشناس بهداشت نکات و توصیه های بهداشتی در خصوص کرونا ویروس را به مردم روستا آموزش دهد.

 



مدیر کانون فرهنگی هنری صراط ابراز کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون سعی کردیم با مشارکت اعضای کانون، هر ۲ شب یکبار کل روستا به ویژه مقابل و اطراف گاوداری ها را ضدعفونی کنیم تا با این اقدام گامی هر چند کوچک در حفظ سلامت اهالی روستا برداشته باشیم.

 

 

 


وی اضافه کرد: همچنین با کمک دهیاری روستا و بخشداری و با مشارکت بانوان روستا توانستیم یک کارگاه تولید ماسک را راه اندازی کنیم.

احمدی بیان کرد: این کارگاه خیاطی ۱۵ روز فعالیت داشت و در این مدت ۸ نفر از بانوان خیاط روستا در ۲ شیفت صبح و عصر با در اختیار داشتن ۴ چرخ خیاطی روزانه بیش از ۲۰۰ ماسک تولید کردند.

مدیر کانون فرهنگی هنری صراط در خاتمه عنوان کرد: ماسک های تولیدی علاوه بر این که بین اهالی روستای تاج آباد توزیع شده در بین روستاهای همجوار نیز توزیع شد.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمک مومنانه رزمایش مواسات و همدلی تولید ماسک بیماری کرونا ذبح قربانی کرونا ماه رمضان روستای تاج آباد اهالی روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۸۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی و سالروز شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس به همت نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی و حوزه هنری استان برنامه خوانش و نقد و بررسی کتاب «اوستا علی» صبح سه شنبه برگزار شد.

فاطمه یعقوبی مسئول واحد آفرینش‌های ادبی و دفتر مطالعات ادبیات پایداری حوزه هنری خراسان جنوبی، در این جلسه اظهار کرد: «اوستا علی» کتاب خاطرات آزاده سرافراز محمد علی پردل است که سال ۱۳۹۹ توسط حوزه هنری به چاپ رسیده است.

وی بیان کرد: این کتاب حاوی خاطرات دوران کودکی و نوجوانی؛ دوران فعالیت‌های انقلابی، دوران دفاع مقدس، اسارت و بعد از اسارت آقای پردل است که به قلم توانای آقای مجید زنگویی به رشته تحریر درآمده است.

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی و دفتر مطالعات ادبیات پایداری حوزه هنری خراسان جنوبی گفت" اگر بخواهیم به این کتاب به چشم تاریخ شفاهی نگاه کنیم اتفاقات و حوادث تاریخی بسیار خوبی در دل این کتاب روایت شده است که می‌تواند مورد استفاده افراد علاقمند به مباحث پژوهشی تاریخ معاصر قرار گیرد.

یعقوبی گفت: یکی از رسالت‌های تاریخ شفاهی بومی سازی کتاب است تا وقتی کسی کتاب را مطالعه می‌کند بفهمد این روایت‌ها و اتفاقات در چه منطقه‌ای رخ داده است که در کتاب «اوستا علی» در فصل اول کتاب از دل ادبیات عامیانه و واژه‌های فولکلور به خوبی می‌توانیم دریابیم که راوی متعلق به جنوب خراسان است.

گفتنی است در این مراسم تعدادی از حضار بخش‌هایی از کتاب را قرائت کردند.

کد خبر 6086420

دیگر خبرها

  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری
  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل
  • نبود تیر برق در محله ای از روستای اوغلی تبریز
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین