Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-24@03:42:40 GMT

زمان آن رسیده که لحن اردن در قبال اسرائیل تندتر شود

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۸۳۳۴

زمان آن رسیده که لحن اردن در قبال اسرائیل تندتر شود

یک شبکه صهیونیستی با بررسی گزینه‌های محتمل در خصوص عکس‌العمل اردن به الحاق کرانه باختری تصریح کرد که زمان تندتر شدن لحن امّان در برابر تل‌آویو فرارسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «عبدالله دوم» پادشاه اردن هفته جاری در گفت‌وگو با روزنامه «دیر اشپیگل» اعلام کرد، درصورتی‌که رژیم صهیونیستی طرح اشغال بخش‌های جدیدی در کرانه باختری را عملی کند درگیری سختی با اردن خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه صهیونیستی «کان» در گزارشی به بررسی این اظهارات عبدالله دوم پرداخت. «روعی کایس» تحلیلگر صهیونیست متخصص در امور عربی اعلام کرد: اقدامات ممکن است با کاهش سطح روابط میان اردن و اسرائیل آغاز شود.

وی افزود: پادشاه اردن به‌خوبی می‌داند در صورت اجرای طرح الحاق، اردن رسماً به وطن جایگزین برای فلسطینی‌ها تبدیل خواهد شد و این بزرگ‌ترین کابوس برای خانواده پادشاهی اردن است؛ پس زمان آن رسیده لحن اردن در قبال اسرائیل تندتر شود.

کایس درباره احتمال لغو پیمان صلح میان اردن و رژیم اسرائیل که در سال ۱۹۹۴ امضاشده، گفت، مسیر لغو این معاهده همچنان طولانی است اما کاهش سطح روابط گزینه‌ای است که به‌شدت وارد است.

وی در ادامه به بازپس‌گیری دو منطقه «غمر و باقوره» توسط اردن اشاره کرد و گفت، افکار عمومی در اردن موافق این اقدام بودند و با اقدامات دیگر نیز مخالف نیستند.

غمر و باقوره بر اساس توافق «وادی عربه» در سال ۱۹۹۴ به مدت ۲۵ سال به رژیم صهیونیستی اجاره داده‌شده بود.

انتهای پیام/4106/

منبع: آنا

کلیدواژه: پادشاه اردن تل آویو الحاق کرانه باختری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۸۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ضدصهیونیستی در دره اردن/ عملیات مبارزان در کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از اجرای یک عملیات ضدصهیونیستی جدید در کرانه باختری خبر داد.

بر اساس گزارش این رسانه رژیم صهیونیستی فردی تلاش کرده در ایست‌بازرسی «بکوت» واقع در دره اردن در کرانه باختری با چاقو به یکی از نظامیان صهیونیست آسیب بزند.

طبق اعلام رادیو ارتش رژیم صهیونیستی فردی که این عملیات را به انجام رسانده به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده است.

رسانه‌های فلسطینی نیز اعلام کردند که مجری این عملیات یک زن بوده است.

از سوی دیگر گردان جنین وابسته به گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) اعلام کرد که مبارزان این گردان برای دومین بار در روز جاری ایست‌بازرسی‌های صهیونیستی «الجلمه» و «سالم» وهمچنین شهرک صهیونیست‌نشین «ماوو دوتان» را به رگبار بسته‌اند.

همچنین منابع خبری از برگزاری مراسم تشییع پیکرهای ۱۴ شهید فلسطینی در طولکرم خبر دادند. این مراسم پس از محاصره ۳ روزه اردوگاه نور شمس واقع در طولکرم از سوی ارتش رژیم صهیونیستی و شهادت این ۱۴ فلسطینی در نتیجه حمله نظامیان صهیونیست به این اردوگاه برگزار شد.

کد خبر 6084675

دیگر خبرها

  • تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • ‌نمی‌توان برای اتفاق اصفهان عنوان «حمله» را به کار برد
  • شلیک وعده صادق‌ به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل
  • رویکرد متناقض آمریکا در قبال مساله فلسطین
  • کیهان: اردن به غلط کردن افتاده است
  • طوفان الاقصی| مقام سازمان ملل: زمان پایان اشغالگری فرا رسیده است
  • تاریخچه روابط اردن و رژیم صهیونیستی
  • یونیسف: کشتار کودکان فلسطینی متوقف شود
  • هشدار اردن درباره عواقب خطرناک حمله اسرائیل به رفح
  • عملیات ضدصهیونیستی در دره اردن/ عملیات مبارزان در کرانه باختری