Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@22:49:57 GMT

آلوده شده به ویروس کرونا؛ راهی برای رسیدن به واکسن

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۸۶۵۷

آلوده شده به ویروس کرونا؛ راهی برای رسیدن به واکسن

صدها نفر از مردم کانادا برای سرعت بخشیدن به تحقیقات در مورد واکسن مایل به آلوده شدن به ویروس کرونا هستند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از سی‌تی‌وی نیوز، صدها نفر از  مردم کانادا برای سرعت بخشیدن به تحقیقات در مورد واکسن  مایل به آلوده شدن به ویروس کرونا هستند.

محققان انتظار دارند حداقل یک سال طول بکشد تا یک واکسن ایمن و مؤثر برای کووید 19 تولید شود، یک پروسه طولانی که شامل تزریق  واکسن‌های احتمالی به افراد سالم می‌شود و سپس هفته‌ها یا ماه‌ها انتظار تا مشخص شود این افراد پس از تزریق واکسن سالم می‌مانند یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزاران داوطلب سالم، از جمله صدها نفر از کانادایی‌ها سعی کرده‌اند یک روش بسیار خطرناک‌تر را امتحان کنند: تزریق واکسن بالقوه و سپس آلودگی به کووید 19 تا مشخص شود واکسن ایمن است یا خیر.

این روش «آزمایش چالش انسان» نامیده می‌شود و قبلاً از آن برای تهیه واکسن علیه آبله، آنفلوانزا و مالاریا استفاده شده است.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید این رویکرد می‌تواند «بسیار سریعتر» از آزمایش‌های استاندارد در زمینه واکسن باشد و اگر به درستی طراحی شود، آزمایش‌های مربوط به چالش انسان می‌تواند به واکسن‌های بهتری منجر شود؛ اما آلوده کردن افراد سالم به ویروس، دارای نگرانی‌های واضحی از جمله خطر ابتلا به عوارض جانبی و یا مرگ ناشی از آن نیز است.

تاکنون هیچ کشوری چالش انسانی را برای کووید ۱۹ آغاز نکرده است؛ در همین حال نخستین کارآزمایی بالینی برای یک واکسن بالقوه به منظور مقابله با کووید ۱۹ توسط سازمان بهداشت کانادا تأیید شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: واکسن کانادا ویروس کرونا کووید 19 آلودگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۸۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت صدها نفر از حامیان فلسطین در نیویورک

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، پس از تصویب بسته کمک 26 میلیارد دلاری به اسرائیل توسط سنای آمریکا، یک گروه ضد اسرائیلی از جمله فعالان یهودی در مقابل خانه سناتور «چاک شومر» در نیویورک تجمع کردند.
 
اعتراض‌کنندگان تی‌شرت‌هایی بر تن داشتند که روی آن نوشته شده بود «آتش بس فوری» و «فروش اسلحه به اسرائیل را متوقف کنید». شرکت کنندگان در این تظاهرات با مسدود کردن خیابان‌های نیویورک به تظاهرات خود ادامه دادند و از سناتور شومر خواستند، اقداماتی را برای جلوگیری از فروش تسلیحات به اسرائیل انجام دهد.
 
افسران اداره پلیس نیویورک (NYPD)، بیش از 100 تظاهرکننده را بازداشت کردند. در تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، شرکت‌کنندگان از جمله یهودیانی که خواهان توقف حملات اسرائیل به فلسطین بودند، دیده می‌شوند که با دستبند از صحنه خارج شده‌اند.


 
اداره پلیس نیویورک اطلاعات دقیقی درباره تعداد افراد بازداشت شده به اشتراک نمی‌گذارد.

سنای آمریکا بسته کمک خارجی به ارزش 95 میلیارد دلار شامل 61 میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین و 26 میلیارد دلار به اسرائیل را تصویب کرد و آن را به کاخ سفید فرستاد.
 

دیگر خبرها

  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم
  • بازداشت صدها نفر از حامیان فلسطین در نیویورک
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط آلوده است
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند