Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا رخشانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره وضعیت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: شهرستان زاهدان بیشترین آمار مهاجرت‌پذیری و حاشیه‌نشینی با جمعیت بسیار زیاد در سطح کشور را دارا است  که به دلیل فقر مالی و تعداد زیاد فرزندان در حاشیه این شهرستان دانش آموزان از تحصیل باز می مانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساخت 20 پروژه آموزشی در حاشیه زاهدان

وی در ادامه افزود: اداره کل آموزش و پرورش استان از چند سال پیش برای این دانش آموزان در حاشیه شهرستان زاهدان برای ساخت فضاهای آموزشی برنامه‌ریزی کرده است. و در سطح ناحیه 1 و 2 حاشیه زاهدان حدود 20 پروژه را یا افتتاح شده و یا در حال ساخت و آماده سازی برای افتتاح هستند.

رخشانی اضافه کرد: در حال حاضر شرایط فضای آموزشی برای دانش‌آموزان حاشیه شهر زاهدان نسبت به گذشته از شرایط بهتری برخوردار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در شهرستان چابهار نیز با مشکل فضای آموزشی برای دانش‌آموزان حاشیه‌نشین که به دلیل مهاجرت روستاهای اطراف که به شکل گسترده ای  روبه افزایش است مواجهیم که با ساخت و ایجاد فضای بیشتر دانش‌آموزانی که قبلا از داشتن این فضا محروم بودند مشغول به تحصیل شدند. ولی با این وجود تعداد بازماندگان از تحصیل در حاشیه شهرستان چابهار قابل توجه است.

بازمانده از تحصیل با ترک تحصیل فرق می کند

وی ادامه داد: بازماندگان از تحصیل با ترک تحصیل فرق می‌کند. بازمانده دانش آموزان پایه اول ابتدایی هستند که از ابتدا به تحصیل ورود نمی‌کنند و ترک تحصیل برای دانش آموزانی است که وارد چرخه تحصیل می شوند و در پایه‌های میانی به دلایل مختلف آموزش را رها می کنند. شاید ما همه این‌ها را با اصطلاح بازمانده از تحصیل بدانیم ولی واقعیت این است که شرایط این 2 با هم فرق می کند.

با برنامه ریزی می‌توان جلوی ترک تحصیل دانش آموزان را گرفت

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: ما باورمان براین است که پیش از هر اقدامی باید نگهداشت دانش آموزان را داشته باشیم و اگر برنامه‌ریزی‌مان به شکلی باشد که همین دانش آموزانی که مشغول به تحصیل اند را  نگداریم، تعداد دانش آموزان ترک تحصیلی‌مان کمتر خواهد شد.

در حوزه نوسازی اقدامات خوبی صورت گرفته

رخشانی اذعان کرد: درباره فضاهای آموزشی در حوزه نوسازی مدارس استان نیز اقدامات مناسبی صورت گرفته و هر سال 700 کلاس درس را  به بهره‌برداری  رسانده اند و امسال نیز یکهزار و 14 کلاس درس را آماده سازی کردند که این افزایش فضاهای آموزشی تاثیر مثبتی در امر ادامه تحصیل دانش آموزان استان خواهد داشت و باعث بازگشت دانش آموزان به ادامه تحصیل می شود و در نگهداشت دانش آموز طبق آمار سال  97 در استان 35 درصد پیشرفت داشته‌ایم.

این مقام مسئول افزود: بازماندن از تحصیل برای دانش آموزان دلایل مختلفی از جمله فوت دانش آموز قبل از ورود به پایه اول ابتدایی، مهاجرت، فقر، طلاق والدین و کمبود فضای آموزشی برخوردار است که به جز مورد آخر دیگر موارد در امر بازماندن از تحصیل دانش آموزان بسیار موثر است.

آمار ترک تحصیل دانش آموزان دختر بیشتر است

وی گفت: میزان ترک تحصیل دانش آموزان دختر استان به نسبت پسرها بیشتر است. به طور مثال در بعضی از مناطق استان به دلیل کمبود فضای آموزشی و مختلط بودن دانش آموزان دختر و پسر والدین اجازه حضور دخترانشان را به دلایل مسائل قومی در این کلاس‌ها نمی‌دهند و معمولا این اتفاق را بیشتر در دوره دوم ابتدایی شاهد هستیم. اکثر دانش آموزان وقتی وارد دوره متوسط اول می شوند مشغول به آموزش در حوزه های علمیه می شوند.

رخشانی در پایان گفت: موضوع ترک تحصیل و بازماندن از تحصیل دانش آموزان استان در دست بررسی است که با جمع بندی و علت های آن حتما به این موضوع رسیدگی خواهد شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان فقر مدیرکل آموزش و پرورش مهاجرت ترک تحصیل دانش آموزان برای دانش آموزان دانش آموزان دختر فضای آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۸۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، پلیس اعلام کرد این دختر دانش آموز که دو معلم و یک دانش آموز را با ضربات کارد زخمی کرد به جرم تلاش برای قتل بازداشت شده است. به گفته پلیس افراد زخمی برای مداوا با آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند. منابع بیمارستانی می‌گویند زخم‌ها کاری نیست و زندگی مصدومان را تهدید نمی‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در پی انتشار این خبر شمار زیادی از والدین دانش آموزان سراسیمه به سوی مدرسه عزیمت کردند، اما پلیس راه‌های ورود و خروج مدرسه را مسدود کرد و ساعاتی بعد پس از انجام تحقیقات اولیه پلیس با تعطیلی مدرسه به دانش آموزان اجازه داد مدرسه را ترک کنند.
ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس چاقو کشی در مدرسه با شوک آور دانست و بر ضرورت پیگیری ماجرا تاکید کرد.
این واقعه نگرانی خانواده‌ها به ویژه والدین دانش آموزان را در جامعه انگلیس در پی داشته است وشماری از والدین دانش آموزان این مدرسه می‌گویند می‌ترسند فرزند خود را روانه این مدرسه کنند.
ساعاتی پیش در مدرسه‌ای به نام "امان ولی" (Amman Valley) در منطقه "کارمارثن شایر" (Carmarthenshire) چاقو کشی روی داد که دارای یکهزار و ۸۰۰ دانش آموز ۱۱ تا ۱۸ ساله است.
بر اساس گزارش‌های رسمی منتشر شده در انگلیس پارسال ۵۰ هزار و ۴۸۹ جرم مرتبط با چاقو و قداره در انگلیس ثبت شد که در مقایسه با سال پیش از آن، ۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

دیگر خبرها

  • چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان
  • توزیع کتب درسی براساس محل تحصیل دانش آموزان
  • برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش‌آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • بزرگترین میز نقاشی سیستان و بلوچستان در چابهار برگزار شد
  • تحصیل در خارج از کشور، مطمئن‌ترین روش مهاجرت