Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@13:05:56 GMT

کاشت ۲۴۰۰ اصل نهال برای توسعه فضای سبز شهر سیمینه بوکان

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۹۲۲۱

کاشت ۲۴۰۰ اصل نهال برای توسعه فضای سبز شهر سیمینه بوکان

رحیم قرنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: توسعه فضای سبز و کاشت گونه‌های درختی متناسب با شرایط اقلیمی و آب و هوایی از مهمترین اهداف مجموعه مدیریت شهری در شهر سیمینه است.

وی با بیان اینکه هر ساله در فصل بهار شهرداری سیمینه در راستای رسالت کاری خود نسبت به تهیه و کاشت نهال اقدام می‌کند، ادامه داد: در این مدت بیش از ۴۰۰ گلدان گل رز و  بیش از ۵۰۰ اصله از درختان جنگلی جهت کاشت در پیاده‌روهای سطح شهر استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از آغاز کاشت ۱۰۰ نهال کاج و سرو نقره‌ای در بلوار «سردارعزیزخان مکری» خبر داد و افزود: هم‌اکنون مساحت در پارک شهر و پارک جنگلی که چهار هکتار مساحت دارد و فضای سبز این شهر در بیش از سه هزار اصله درخت با حداقل هفت سال وجود دارد.

وی اضافه کرد: به منظور احیا و گسترش فضای سبز داخل شهر نیز عملیات کاشت نهال در دستور کار این شهرداری قرار گرفته است.

شهردار سیمینه با بیان اینکه ۵۰۰ اصله نهال دیگر نیز در چند روز آینده در معابر سطح این شهر غرس می‌شود، افزود: عملیات چاله‌کنی جهت غرس این نهال‌ها توسط واحد فضای سبز شهرداری انجام شده است.

«قرنی» با اشاره به اینکه گونه‌هایی با نیاز آبی پایین برای نهال‌کاری در سطح این تهیه شده است، اظهار داشت: این گونه‌ها شامل کاج، لاوسون، پیچ، رز، افرا، زبان گنجشکی و کاتالپا است که با شرایط آب و هوای این منطقه سازگاری دارند.

وی ادامه داد: در همین راستا حذف گیاهان پرآب‌بر و شناسایی و جایگزینی آن با گیاهان کم‌آب‌بر بسیار حائز اهمیت است که جایگزینی آنه در دستور کار این شهرداری قرار دارد.

شهر سیمینه بوکان در مسیر جاده بوکان - میاندوآب قرار دارد و دارای بیش از هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها کاشت نهال بوکان سیمینه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاشت نهال بوکان سیمینه کاشت نهال بوکان سیمینه فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۹۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است

سرپرست شهرداری بوکان گفت: فعالیت‌های عمرانی و توسعه فضای سبز در تفرجگاه نالشکینه توسط بخش‌های مختلف شهرداری آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، امیر احمدی، امروز _پنج‌شنبه ششم اردیبهشت_ در بازدید از پروژه تفرجگاهی نالشکینه که با همراهی فرماندار شهرستان بوکان انجام شد، اظهار کرد: نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است و تمام اقدامات انجام گرفته باید طبق طرح‌های از قبل کارشناسی شده و هدفمند باشد.

وی ضمن تقدیر از فعالیت‌های انجام گرفته در سنوات قبلی در نالشکینه بر لزوم ادامه فعالیت‌های عمرانی و فضای سبز در این مکان در سریع‌ترین زمان ممکن توسط بخش‌های مختلف شهرداری تاکید کرد.

سرپرست شهرداری بوکان گفت: فعالیت‌های عمرانی و توسعه فضای سبز در نالشکینه توسط بخش‌های مختلف شهرداری آغاز شده است.

احمدی همچنین در بازدید از پروژه احداث بخش جنوبی خیابان سی متری نالشکینه با بیان اینکه به زودی بخش جنوبی سی متری نالشکینه آسفالت و زیر بار ترافیک خواهد رفت، تصریح کرد: این معبر مهم در هدایت خودروهای عبوری به بخش شمال و جنوب شهر بوکان نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

وی در این راستا ادامه داد: ساماندهی، اجرای فضای سبز و همچنین آسفالت آن در دستور کار قرار گرفته است و به‌زودی این معبر به بخش شمالی خود واقع در دامنه نالشکینه متصل خواهد شد.

کد خبر 747837

دیگر خبرها

  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در گلپایگان
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی
  • فروش ویژه نهال گردو ریشه ای و گلدانی بدون محدودیت کاشت در کرج با ارسال یک روزه
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان