Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-20@01:42:08 GMT

منتظر عرضه اولیه آریا در هفته جاری باشیم؟

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۹۲۶۸

منتظر عرضه اولیه آریا در هفته جاری باشیم؟

عرضه اولیه ها در بازار سرمایه از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه سهامداران به خصوص سهامداران تازه وارد به این بازار می باشد. در سال گذشته سهام 23 نماد برای اولین بار در بورس و فرابورس عرضه شد اما بیست و چهارمین نماد که قرار بود در اواخر سال گذشته انجام شود به سال جاری موکول شد.

به گزارش بورس تابناک، مصاحبه ها نشان می داد که قرار است در سال 1398، بیست و چهارمین عرضه اولیه به نام شرکت پتروشیمی آریاساسول با نماد آریا ثبت شود که این اتفاق نیفتاد و عرضه اولیه این نماد به سال 1399 موکول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مبینا بنی‌اسدی، مدیر ارتباطات فرابورس ایران در اواخر اسفندماه سال گذشته طی مصاحبه ای در همین رابطه گفت: پتروشیمی آریا ساسول آخرین شرکتی بود که قرار بود تا آخر سال فرابورسی شود اما مدیران فرابورس ایران تصمیم گرفتند برای حفظ سلامتی مردم و پرسنل فعال در بازار سرمایه فعلا این عرضه به اوایل سال ۹۹ موکول شود.

سهام سه شرکت عرضه اولیه شد، خبری از آریا نشد

در حالی که همه منتظر بودند تا اولین عرضه اولیه در سال جاری به نام نماد آریا ثبت شود این نماد صبا بود که اولین عرضه اولیه سال 1399 را در 20 فروردین ماه سال جاری به نام خود به ثبت رساند. پس از آن سهام شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با نماد شستا در 27 فروردین ماه عرضه اولیه شد و در 10 اردیبهشت ماه نیز سهام شرکت شیر پاستوریزه گیلان با نماد غگیلا برای اولین بار در فرابورس عرضه شد و سومین عرضه اولیه سال 1399 لقب گرفت.

بنابراین تا کنون که حدود دو ماه از سال 1399 گذشته است هنوز خبری از عرضه اولیه نماد آریا نیست و پرسش بسیاری از فعالان و سهامداران بازار سرمایه این است که عرضه اولیه این نماد به کجا رسید؟

عرضه اولیه آریا به کجا رسید؟

افسانه اروجی معاون بازار فرابورس در 6 اردیبهشت ماه سال جاری از اعلام آمادگی فرابورس برای عرضه اولیه آریاساسول خبر داد و گفت: دو موضوع تغییر نرخ اتان و افزایش عرضه سهام شرکت در بازار دوم فرابورس، دلیل وقفه عرضه اولیه آریاساسول بوده است. اروجی افزود: از یک‌‎سو مدیران آریاساسول منتظر تغییر نرخ اتان (که روی قیمت‌گذاری سهام این شرکت تاثیرگذار است) هستند و از سوی دیگر شرکت فرابورس خواهان افزایش عرضه سهام آریاساسول در راستای نقدشوندگی و هدایت نقدینگی به سمت عرضه‌های اولیه است و مذاکراتی را با مدیران این شرکت انجام داده‌ایم.

عرضه اولیه آریا این هفته انجام می شود؟

اروجی در مصاحبه اخیر خود که در مورخه 28 اردیبهشت ماه سال جاری انجام داده است در مورد آخرین وضعیت عرضه اولیه نماد آریا گفت: در آخرین مذاکره‌ای که با این شرکت داشتیم مشخص شد که درگیر نرخ هستند. پیگیر این موضوع هم هستیم اما مشخص نیست در هفته جاری به نتیجه برسد یا خیر.

بنابراین با توجه به این اظهار نظر معاون بازار فرابورس گویا عرضه اولیه نماد آریا نیز با وضع موجود به خرداد ماه سال جاری منتقل خواهد شد.  

شایان ذکر است که در شرکت آریاساسول 924 نفر به صورت قرارداد مستقیم و 1500 نفر پیمانکار مشغول فعالیت می باشند. این شرکت 89 درصد محصولات خود را به بازارهای جهانی صادر و 11 درصد را به فروش داخلی می رساند. شرکت آریاساسول ظرفیت تولید الفین به میزان 1 میلیون تن در سال، ظرفیت تولید پلی اتیلن سبک به میزان 300 هزار تن در سال و ظرفیت تولید پلی اتیلن متوسط و سنگین به میزان 300 هزار تن در سال را دارد.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا شب قدر متین قوسی رزمایش مساوات حسین کاظم پور اردبیلی دعای روز بیست و سوم رمضان عرضه اولیه آریا غگیلا شستا صبا ویروس کرونا شب قدر متین قوسی رزمایش مساوات حسین کاظم پور اردبیلی دعای روز بیست و سوم رمضان عرضه اولیه آریا ماه سال جاری نماد آریا سال 1399

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۹۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع اختلال سامانه نسخه‌نویسی بیمه سلامت تا پایان هفته جاری

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از رفع مشکلات سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت تا پایان هفته خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی ناصحی درباره اختلال سامانه نسخ الکترونیک سازمان بیمه سلامت که منجر به بروز مشکل در دسترسی مردم به داروها و خدمات سلامت شده، نسبت به رفع مشکلات سامانه نسخ الکترونیک در روزهای آینده ابراز امیدواری و اظهار کرد: به نظر می‌رسد که تا پایان هفته مشکلات سامانه نسخه نویسی الکترونیک بیمه سلامت مرتفع خواهد شد.

وی افزود: سامانه بیمه سلامت یک سامانه با وسعت زیاد است و تنوع خدماتی زیادی دارد و به همین دلیل نیاز به توسعه زیرساخت‌ها دارد.

اختلال در سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: قبل از به روزرسانی زیرساخت‌ها، به مطب ها و داروخانه‌ها اعلام کردیم که کندی در سیر جابجایی سامانه‌ها وجود خواهد داشت. اگر در داروخانه‌ یا مراکز درمانی نسخه کاغذی را قبول نکردند یا خدمات به صورت آزاد محاسبه شود این هزینه را بیمه سلامت به عنوان هزینه‌های متفرقه به بیماران پرداخت خواهد کرد‌.
 لازم به ذکر است  خبرگزاری تسنیم چند روز پیش طی گزارشی از بروز اختلال در سامانه نسخه نویسی بیمه سلامت خبر داده بود؛ در پی این گزارش، رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت در روز 27 فروردین ماه اعلام کرد که بخش عمده مشکلات مربوط به این سامانه طی 24 ساعت آینده مرتفع خواهد شد اما با گذشت این مدت، هنوز بیماران مجبور به مراجعه مجدد به پزشک و درخواست نسخه کاغذی و ارائه نسخ کاغذی به داروخانه‌ها هستند که این موضوع علاوه بر افزایش مرداخت از جیب مردم، موجی از نارضایتی را در بیماران ایجاد کرده است.انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • منتظر افزایش قیمت همه گوشی‌ها باشیم؟
  • آموزش کمک‌های اولیه نجات به بیش از ۴۰۰ نفر از شهروندان و دانش آموزان نیشابوری
  • رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس
  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • رفع اختلال سامانه نسخه‌نویسی بیمه سلامت تا پایان هفته جاری
  • افزایش قیمت کارخانه ای این خودرو کلید خورد | منتظر افزایش قیمت‌ سایر خودروها باشیم؟
  • هوای آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • (ویدئو) جاری شدن سیل شدید در کرمان، رودخانه‌ها طغیان کردند
  • شرکت‌های دانش بنیان، نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم/ حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها