Web Analytics Made Easy - Statcounter

در قرارگاه کربلا شیرینی پخش می‌کردند. در ضمن خبر رسید که از دیروز تا امروز آمار اسرای دشمن از مرز ۸۰۰۰ نفر گذشته است. از جاده خاکی به‌طرف جاده اهواز - خرمشهر حرکت کردیم.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، شهید راوی سید محمد گرکانی که در عملیات بیت‌المقدس در لشکر ۳۰ زرهی بوده است در گزارشی به آزادسازی خرمشهر و حال و هوای مردم و رزمندگان اشاره می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در این گزارش می‌خوانیم:

۴:۳۰ بعدازظهر بود که رادیو خبر داد خونین‌شهر آزاد شد. این خبر قرارگاه را یکپارچه شور و هیجان کرد همه تکبیر گفتند و صلوات فرستادند. اصلاً یک‌دفعه قرارگاه لشکر ۳۰ زرهی در اهواز به جنب‌وجوش آمد. من که کارم با جواد و رضا اسلامی تمام‌شده بود سریع به روابط عمومی سپاه برگشتم. در راه همه ماشین‌ها چراغ‌هایشان را روشن کرده بودند چیزی که همان لحظات اول خیلی مشهود بود خوشحالی بیش‌ازاندازه مردم بود. به روابط عمومی آمدیم کارهایمان را انجام دادیم و به‌طرف قرارگاه نصر حرکت کردیم. در راه خیابان‌های اهواز ترافیک شده بود. مردم همه بیرون ریخته بودند و هر کس به‌نوعی خوشحالی خود را ابراز می‌نمود.

خیابان‌های اهواز شلوغ بود که شلوغ‌تر هم شده بود. رفت‌وآمد در خیابان‌هایی که تجمع بود به‌کندی انجام می‌گرفت. به هر زوری بود از میان مردم رد شدیم و به قرارگاه کربلا رفتیم، دوربین حاجی را برداشتیم و به‌طرف قرارگاه نصر حرکت کردیم. در قرارگاه کربلا شیرینی پخش می‌کردند. در ضمن خبر رسید که از دیروز تا امروز آمار اسرای دشمن از مرز ۸۰۰۰ نفر گذشته است. از جاده خاکی به‌طرف جاده اهواز - خرمشهر حرکت کردیم. روی جاده اهواز - خرمشهر بودیم که پشت سر هم کامیون‌های پر از اسیر عبور می‌کرد. تا حدود ۲۰ کامیون ۱۰ چرخ را شمردیم. متفرقه خیلی زیاد بود و ماشین‌های پر از اسیر با هم در حال حرکت به سمت اهواز بودند.

میان راه ایستگاهی بود به نام «ایستگاه شربت» روی جاده اهواز- خرمشهر، که جهاد چند منبع پر از شربت درست کرده بود و به هرکسی که از جاده عبور می‌کرد شربت می‌داد. در جاده همه خوشحال بودند. ترافیک از سمت خرمشهر به‌طرف اهواز خیلی زیاد بود. به قرارگاه نصر رفتیم. در راه در ماشین همه با هم اذان را گفتیم. چون در رادیو اذان دسته‌جمعی و تکبیر ساعت ۹ شب را مقرر کرده بود. به قرارگاه که رسیدیم نماز جماعت برپاشده بود که همه با سرعت وضو می‌گرفتند تا به نماز برسند. نماز باحالی بود خیلی معنویتش بالا بود. بین نماز مغرب و عشا، سرهنگ صیاد شیرازی صحبت کرد. البته بچه‌ها پشت بلندگو از او خواستند که صحبت کند.  
موضوع صحبتش پیرامون چند مطلب دور می‌زد:

شکر کردن خدا از این پیروزی که به ما عطا کرده و غافل نشدن از شکر.

مغرور نشدن به این پیروزی و شدیداً ترسیدن از اینکه این پیروزی را ذره‌ای به‌حساب خودمان بگذاریم.

مشخص کردن سهم نیرو‌های شرکت‌کننده در پیروزی کار خداست و ما نباید این قضاوت را بکنیم.

بعد از صحبت برادر سرهنگ شیرازی نماز عشا به جماعت خوانده شد. بعد از نماز هم همه با هم دعای وحدت را خواندند.

یادآور می‌شویم شهید سید محمد گرکانی از راویان مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس است که در ۲۹ دی ماه سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شهید صیاد شیرازی آزادسازی خرمشهر 8 سال دفاع مقدس 8 سال جنگ تحمیلی جاده اهواز حرکت کردیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۹۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت نهال در پادگان دژ خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و به یاد شهدای پادگان شهید جوانشیر ۱۸۳ اصله نهال در پادگان دژ خرمشهر کاشته شد.
گردان ۱۵۱ دژ گردان پیاده زیرمجموعه لشکر ۹۲ زرهی اهواز از نیروی زمینی ارتش ایران بود که در جریان جنگ تحمیلی وظیفه حفاظت از جاده شلمچه به خرمشهر را برعهده داشت و در دوران هشت سال دفاع و حماسه ۱۸۳ شهید را تقدیم ایران اسلامی کرد.

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم آبادان و خرمشهر در حمایت از اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • خاطرات فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی: پدرم پل وحدت بین ارتش و سپاه بود/ او نسبت به حفظ فاصله نظامیان از سیاست حساسیت ویژه‌ای داشتند/ هرگز نظرات سیاسی خود را به صورت عمومی مطرح نمی‌کرد
  • افتتاح نخستین مرکز درمان و بازپروری حیات وحش در تنگ صیاد
  • از بابایی تا صیاد / رشادت‌هایی که دشمن در محاسباتش از قلم انداخته بود
  • کاشت نهال در پادگان دژ خرمشهر
  • هم‌رزم صیاد از فدایی بودن ارتش برای ملت می‌گوید
  • یک کشته و دو مصدوم در حادثه رانندگی محور خرمشهر_اهواز
  • محدودیت ترافیکی جدید روز ارتش در اهواز اعلام شد
  • تغییر محل برگزاری رژه روز ارتش در اهواز
  • آغاز عملیات ساخت بلوار شهید سلیمانی در مهریز