Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-29@05:48:37 GMT

چهارمین نفتکش حامل بنزین ایران از جبل‌الطارق عبور کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۹۳۳۸

چهارمین نفتکش حامل بنزین ایران از جبل‌الطارق عبور کرد

خبرگزاری فارس: بررسی اطلاعات مؤسسات رهگیری خطوط کشتیرانی حاکی از آن است که نفتکش فاکسون حامل فرآورده‌های نفتی صادراتی ایرانی ساعاتی پیش از تنگه جبل‌الطارق به مقصد آمریکای لاتین عبور کرد.

پس از فورچون، پتونیا و فارست، این چهارمین نفتکش حامل بنزین یا گازوئیل ایران است که بنا به ادعای رسانه‌های غربی به سمت آمریکای لاتین و به احتمال زیاد ونزوئلا در حرکت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات رسمی ایران هنوز خبر حمل این محموله‌های سوخت به سوی ونزوئلا را تایید یا تکذیب نکرده‌اند. با این حال رسانه‌ها و مقامات غربی مدعی هستند پنج نفتکش ایرانی حامل فرآورده‌های نفتی به سوی ونزوئلا در حرکت است. آن‌ها همزمان ادعا می‌کنند محموله‌های بزرگ طلا توسط بعضی خطوط هوایی ایرانی از ونزوئلا به ایران حمل شده است. بعضی تحلیلگران می‌گویند این محموله‌های طلا در واقع بهای سوختی است که قرار است به ونزوئلا تحویل داده شود.

به گزارش فارس، پنجمین نفتکش یعنی نفتکش کلاول، هم طی روز‌های گذشته از کانال سوئز عبور کرده و در حال رفتن به سمت عبور از جبل‌الطارق و رسیدن به آمریکای لاتین است.

نکته حائز اهمیت این است که هیچ یک از این نفتکش‌ها برخلاف رویه‌های متداول صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی در شرایط تحریم، سامانه‌های مکان‌یابی خود را خاموش نکرده‌اند.

منبع: فردا

کلیدواژه: نفتکش بنزین ایران جبل الطارق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۹۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد»


به گزارش تابناک از ایسنا، وزارت خارجه فیلیپین روز چهارشنبه اعلام کرد ۱۸ ملوان این کشور که در نفتکش سنت‌نیکلاس حضور داشتند، به سلامت به کشور خود بازگشته‌اند.

۲۱ دی ماه ۱۴۰۲ بود که ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد به‌دنبال تخلف کشتی «سوئز راجان» و سرقت نفت ایران توسط آمریکا، نفتکش یاد شده با نام جدید سنت‌نیکلاس توقیف شد.

نفتکش سوئز راجان در اردیبهشت ۱۴۰۲ محموله نفت متعلق به جمهوری اسلامی ایران را با هدایت آمریکا سرقت و به بنادر آن کشور منتقل کرده و در اختیار آمریکا قرار داده بود.

ارتش همچنین اعلام کرد این نفتکش به تلافی سرقت نفت توسط رژیم آمریکا توقیف شده است.

فیلیپین اعلام کرد ملوانان این کشور به صورت گروهی به این کشور رسیدند و آخرین گروه ۶ نفره از آن‌ها، هفته گذشته وارد فیلیپین شدند.

دولت فیلیپین در بیانیه خود از جمهوری اسلامی ایران نیز تشکر کرده است.

دیگر خبرها

  • عبور مصرف روزانه بنزین از ۱۲۵ میلیون لیتر
  • فیلیپین؛ ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • «ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد»
  • فیلیپین : ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌ نیکلاس را آزاد کرد
  • فیلیپین: ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • توقیف محموله ۶۰ میلیاردی لامپ‌های قاچاق در لرستان
  • تفاوت نفتکش با کشتی های حمل گاز LNG را بدانید (فیلم)
  • چهارمین برنز ایران در تورنمنت بوکس باکو قطعی شد
  • صعود امیری به نیمه‌نهایی/ چهارمین مدال قطعی شد
  • قطعی شدن چهارمین برنز ایران در تورنمنت بوکس باکو