Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-20@00:25:18 GMT

پرداخت ۱۷۳ فقره تسهیلات رونق تولید در قزوین

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۹۳۵۳

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عزیزالله افضلی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، اظهار کرد: همچنین در بخش تسهیلات بازسازی و نوسازی ۳۵ فقره به مبلغ ۱۱۲ میلیارد تومان و در بخش تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ در بخش صنعت ۲۱ فقره به مبلغ ۱۴۷ میلیارد تومان پرداخت شده است.

رئیس سازمان صمت استان افزود: هدف گذاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و فلسفه ایجادی آن در وزارت صنعت، معدن و تجارت بر مبنای شعارهای اقتصادی سال‌های اخیر است که برای حل مشکلات اقتصادی کشور انتخاب  شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افضلی ادامه داد: تحقق این شعارها پیرامون اقتصاد کشور نیازمند توجه ویژه همه دستگاه‌ها در هم افزایی به منظور ایجاد رونق تولید است که باید در سال جهش تولید به صورت جدی شاهد افزایش این رویکردها باشیم.

وی با اشاره به شیوع کرونا در کشور و استان، عنوان کرد: به دنبال شیوع این بیماری شرایط برای کشور و حوزه تولید سخت شد اما اتفاقات خوبی هم در حوزه تولید رخ داد و بسیاری از پتانسیل‌های ناشناخته صنعت استان مورد توجه قرار گرفت.

این مسئول بیان کرد: بسیاری از واحدهای صنعتی حتی در این شرایط اقتصادی از وضعیت موجود ابراز رضایت می‌کنند چون بسیاری از ظرفیت‌های موجود ناشناخته فعال شده و به بهره برداری رسیده است.

رئیس سازمان صمت استان با بیان اینکه واحدهای تولیدی استان در حوزه تحریم، هزینه‌های گزافی را پرداخت می‌کنند، افزود: از نمایندگان بخش‌های دولتی انتظار داریم که دست تولیدکنندگان را در این شرایط بگیرند و قوانین و مقررات موجود را تا حد ممکن برای کمک به واحدهای تولیدی استان تفسیر و بررسی کنند.

افضلی با تاکید بر اجرای مصوبات ستاد تسهیل استان، گفت: ۲۶ درصد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اجرایی نشده است که بخشی از آنها در دست اقدام، تعدادی مربوط به دستگاه‌های خارج از استان و بعضی به سازمان‌های استانی مربوط می‌شود.

وی یادآورشد: اجرا نشدن مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که هم ارز قانون هستند از سوی دستگاه‌های استانی قابل پذیرش نیست.

این مسئول خاطر نشان کرد: این مصوبات اگر مغایرت قانونی دارند باید به دبیرخانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به صورت مکتوب ارسال شود تا بعد از اصلاح وارد مرحله اجرا گردند.

رئیس سازمان صمت استان ابراز کرد: امیدواریم بتوانیم در سال جهش تولید در جهت منافع مردم از تولید کنندگان، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان گام برداریم و با اجرای این مصوبات در کاهش نرخ اشتغال، بیکاری و بزه اجتماعی کمک کار مردم باشیم.

استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی دارد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان قزوین سازمان صنعت معدن و تجارت استان کشاورزی مشکلات اقتصادی صنعت گردشگری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۹۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف شناسه پرداخت تامین اجتماعی برای تسهیل و پیشگیری از اشتباه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، رضایی در گفتگو با خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: اکثر خدمات تامین اجتماعی به صورت غیر حضوری ارائه می‌شود و یکی از مهمترین خدمات ارسال لیست حق بیمه هست.


وی ادامه داد: ارسال لیست حق بیمه هر ماه از ابتدای ماه بعد شروع و تا پایان ماه ادامه دارد، برای مثال ارسال لیست فروردین از ابتدای اردیبهشت شروع می‌شود و تا پایان ماه ادامه دارد.


رئیس اداه آمار و فناوری اطلاعات تامین اجتماعی استان یزد با بیان اینکه نیاز به حضور نیست گفت: کارفرمایان می‌توانند در منزل، شرکت یا حتی با تلفن همراه به سامانه تامین اجتماعی مراجعه کنند و نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام کنند.


رضایی افزود: تا قبل از تاریخ ۵ / ۱۰ /۱۴۰۲ کارفرمایان می‌توانستند فیش حق پرداخت را از سامانه اخذ وبا مراجعه به عابر بانک یا بانک‌ها نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام کنند.


وی ادامه داد: شماره شناسه حق پرداخت عد ۱۸ رقمی بود که موجب اشتباه و سرازیر شدن حجم زیادی از فیش‌های ناشناس به سمت سازمان می‌شد و همین امر باعث نارضایتی ارباب رجوع، بیمه شدگان و کارفرمایان شده بود.


رضایی گفت: برای حل این مشکل از تاریخ ۵ /۱۰ /۱۴۰۲ طرحی با عنوان ارسال لیست هوشمند در سامانه تامین اجتماعی در کل کشور راه اندازی شد که کارفرمایان می‌توانند با مراجعه به سامانه es.tamin.ir نسبت به لیست برخط اقدام کنند و در داخل سامانه از طریق درگاه پرداخت بانک نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام کنندو نیاز به هیچ گونه حضوری نیست.

دیگر خبرها

  • تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد
  • پرداخت ۹۶ فقره تسهیلات برای درمان زوج‌های نابارور
  • حذف شناسه پرداخت تامین اجتماعی برای تسهیل و پیشگیری از اشتباه
  • موانع پرداخت نشدن تسهیلات به واحدهای تولیدی شناسایی شود
  • ارائه تسهیلات به خانواده‌ها در راستای رفع موانع فرزندآوری
  • موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت در آذربایجان غربی رفع شود
  • موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت رفع شود / روند ازدواج جوانان تسهیل شود
  • پرداخت ۵۲۷ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در استان بوشهر
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید