Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در سال ۲۰۱۳ شرکت بی‌ام‌و تصمیم گرفت تا با معرفی 4 Series مدل‌های 3 Series را ارتقا دهد. این سری جدید شامل اتومبیل‌های شگفت‌انگیزتر همانند M4 می‌شد که جانشین روحانی M3 شناخته شد.

حالا اطلاعات جدید حاکی از آن هستند که اتومبیل نسل جدید سری ۴ قرار نیست تا به‌عنوان رقیبی برای M4 ساخته شود، بلکه این خودرو قرار است نمونه‌ای الکتریکی با عنوان i4 باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احتمال اعمال قدرت شگفت‌انگیز BMW بر روی اتومبیل i4

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی منابع مختلف خودروی جدید شرکت بی‌ام‌و قرار است رقیبی برای اتومبیل Tesla Model 3 باشد. این خودرو با ۵۲۳ اسب‌بخار و ۶۰۰ پوند بر فیت گشتاور، قرار شده تا سال ۲۰۲۱ به بازار جهانی عرضه شود. گفته می‌شود که اولین مدل‌های عرضه شده از آن نیز با قابلیت رانش تمام چرخ‌ها تولید می‌شوند. سریع‌ترین نمونه i4 از دو موتور الکتریکی، یکی در قسمت جلویی و دیگری در عقب، بهره می‌برد. قدرت این اتومبیل از بسته باتری لیتیوم یون ۸۰ کیلوواتی استخراج می‌شود. بر اساس گزارش منابع موثق، دامنه مسیر طی شده با یک بار شارژ این خودرو معادل با ۳۷۳ مایل خواهد بود.

گفتنی است که اتومبیل جدید i4 از پلتفرم خاصی مانند i8 و i3 برخوردار نخواهد بود. این خودرو بر روی پلتفرم CLAR سوار است که شباهت زیادی به مدل‌هایی مانند Z4 و Supra شرکت تویوتا دارد. چنین مشخصاتی نشانگر افزایش چشمگیر قیمت خودروی جدید شرکت BMW است. بر اساس برنامه‌ریزی همیشگی شرکت بی‌ام‌و، انتظار می‌رود که اتومبیل مورد نظر تا پایان سال جاری، در دو نمونه Coupe و Gran Coupe معرفی شود.

با توجه به سنگین‌تر بودن اتومبیل‌های الکتریکی، این سؤال وجود دارد که آیا خودروی i4 می‌تواند جایگزین مناسبی برای M4 باشد یا تنها یک خودروی الکتریکی قوی به‌حساب می‌آید. از آن‌جا که i4 تفاوت وزنی زیادی با M4 ندارد، برخی بر این باورند که شرکت بی‌ام‌و نمی‌تواند انتظارات لازم از سوی خریداران را برآورده سازد.

بیشتر بخوانید: بزرگ‌ترین منبع ایده تیم سازنده نشان، کاربران این نرم افزار هستند ؛ قابلیت نمایش ساعات شلوغ مراکز تجاری و پرتردد به نشان اضافه شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جدیدترین خودرو جدیدترین اتومبیل شرکت بی ام و شرکت بی ام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۹۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مصرف انرژی‌ در مبدل‌های الکتریکی با استفاده از هوش مصنوعی

احسان تفضلی مدیر فروش یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه هوش مصنوعی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا گفت: شرکت ما به عنوان بزرگترین طراح و تولیدکننده مبدل‌های انرژی الکتریکی در ایران فعالیت می‌کند. سیستم‌های تغذیه‌ مخابراتی، ماژول‌های مبدل انرژی التریکی، انرژی تجدیدپذیر، بهینه سازی مصرف انرژی، باتری و کابینت باتری از محصولات مهم این شرکت دانش بنیان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این شرکت در حوزه مهندسی الکترونیک، طراحی وساخت تجهیزات مبدل انرژی از سال ۷۴ فعالیت خود را آغاز کرده است افزود: در حال حاضر با داشتن ۹۰۰ پرسنل به عنوان بزرگترین شرکت دانش بنیان در استان خراسان رضوی فعالیت می‌کند.

تفضلی درباره کاربرد این مبدل در صنایع مختلف گفت: این مبدل‌ها در صنایع پتروشیمی، نیروگاه‌ها، نفت و گاز، صداسیما صنایع ریلی و نیروگاه‌ها و در قسمت مخابراتی تجهیزات تغذیه‌ای کاربرد دارد.

وی در ادامه درباره مزایای این محصولات نسبت به نمونه خارجی ادامه داد: در دسترس بودن محصولات برای مصرف‌کننده نسبت به نمونه خارجی، خدمات پس از فروش و سفارشی‌سازی محصولات از جمله مزایای استفاده از این محصولات دانش‌بنیان داخلی است. از سوی دیگر با ایجاد فضای نوآورانه توانسته‌ایم با محصولات خارجی رقابت کنیم و موجب صرفه جویی ارزی شویم. 

تفضلی خاطرنشان کرد: اشتغال‌زایی در این شرکت دانش‌بنیان از دیگر مزایای مهم این شرکت دانش بنیان رتبه یک است که توانسته با به‌کارگیری ۹۰۰ نفر از جوانان فعال این حوزه گام بلندی در جهت رشد و ارتقاء کشور بردارد.

وی در ادامه با اشاره به پررنگ شدن استفاده از هوش مصنوعی در صنایع افزود: ما نیز از این فناوری دور نمانده‌ایم و سعی کردیم بتوانیم محصولات خود را در این  ارتقاء دهیم. بنابراین در زمینه مدیریت انرژی محصولاتی ارائه کردیم که در مرحله تولید تا انتقال و مصرف انرژی با استفاده از هوش مصنوعی بازدهی سیستم‌ها را افزایش می‌دهد.

تفضلی در ادامه با اشاره به اینکه دغدغه بشر مدیریت مصرف انرژی است بیان کرد: در حوزه فناوری بهینه‌سازی و ذخیره انرژی در حوزه منابع تجدیدپذیر که هر کدام سند راهبردی دارد و مشخص شده است که تا سال۲۰۳۰ به چه نقطه‌ای باید برسیم تا در حوزه فناورانه یونیکورن فعال حوزه انرژی و انتخاب اول مشتریان باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورود شیائومی به بازار پررقابت خودرو
  • آزمون شیائومی برای شکست بازار پرترافیک خودرو
  • (تصاویر) خودروی برقی شیائومی امروز رونمایی می‌شود
  • تصاویر | خودروی برقی شیائومی امروز رونمایی می‌شود
  • کاهش مصرف انرژی‌ در مبدل‌های الکتریکی با استفاده از هوش مصنوعی
  • مرسدس جی کلاس ۲۰۲۵ رونمایی شد؛ هیولای آفرود با موتور پرقدرت (+عکس)
  • مقایسه جدیدترین شاسی بلند لکسس با سگ! (فیلم)
  • لونر-پورشه میکست ؛ اگر تصور می کنید فناوری هیبرید در خودرو یک رویداد جدید است! (+تصاویر)
  • لونر-پورشه میکست ؛ اگر تصور می کنید فناوری هیبرید در خودرو جدید است! (+تصاویر)
  • علت شکستن خود به خودی شیشه خودرو و ترمیم آن