Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@06:46:46 GMT

زمان و نحوه برگزاری امتحانات دانشگاه آزاد اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۹۹۱۶

زمان و نحوه برگزاری امتحانات دانشگاه آزاد اعلام شد

مسئول ستاد مرکزی آموزش مجازی دانشگاه آزاد گفت: امتحانات پایان ترم این دانشگاه از ۲۴ خرداد تا ۱۳ تیر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان: «جواد علمایی» درباره به زمان برگزاری امتحانات پایان ترم نیمسال جاری دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: براساس مصوبات جلسه امروز هیأت رئیسه دانشگاه، کلاس‌های آموزشی و جبرانی دانشگاه تا ۱۷ خرداد به صورت مجازی ادامه خواهد داشت و پس از آن دانشجویان یک هفته برای آماده‌سازی حضور در امتحانات، فرجه خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول ستاد مرکزی آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: با توجه به شرایط ویژه کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا، امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد اسلامی در نیم سال جاری به مدت سه هفته از ۲۴ خرداد تا ۱۳ تیرماه، با رعایت کامل پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت برگزار خواهد شد.

علمایی اضافه کرد: پس از پایان امتحانات، دروس عملی از قبیل آزمایشگاه و کارگاه‌های عملی آغاز شده و متناسب با اتمام کلاس‌ها، امتحانات توسط استاد مربوطه اخذ و نمرات آن در کارنامه نیمسال جاری ثبت می‌شود.

او خاطر نشان کرد: در جلسه امروز هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شد، اساتید مقاطع تحصیلات تکمیلی از امروز به منظور رفع اشکال دانشجویان در محل کار خود حضور داشته باشند. همچنین در مدت سه هفته باقی مانده تا ۱۷ خرداد، کلاس‌های آموزشی و جبرانی اساتید مقاطع کاردانی و کارشناسی که به هر دلیل موفق به برگزاری و تکمیل کلاس‌های خود نشده‌اند، به صورت مجازی برگزار می‌شود. این کلاس‌ها برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می‌تواند به صورت حضوری یا مجازی برگزار شود.

وی با اشاره به زمان برگزاری ترم تابستانی این دانشگاه نیز، گفت: ترم تابستانی دانشگاه آزاد اسلامی طبق روال هر سال، اما به صورت مجازی برگزار خواهد شد و ثبت‌نام آن از ۱۳ تیر و بلافاصله پس از پایان امتحانات ترم جاری انجام می‌شود.

علمایی در پایان تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در بازگشایی دانشگاه و برگزاری کلاس‌ها تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کروناست و براساس تصمیم این ستاد عمل می‌کند.

 

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: امتحانات امتحانات کتبی دانشگاه ازاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۹۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ

دهمین کنفرانس بین المللی وب پژوهی با حضور مهدی باصولی، رئیس دانشگاه علم و فرهنگ از روز گذشته در دانشگاه علم و فرهنگ آغاز به کار کرد و تا امروز، ۶ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، محمدجواد شایگان فرد، دانشیار دانشگاه علم و فرهنگ و دبیرکنفرانس بین المللی وب پژوهی با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد بین‌المللی، به شرح گزارش مختصری از دوره‌های قبل پرداخت.

وی در خصوص انتخاب محورهای این کنفرانس خاطرنشان کرد: کمیته علمی کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی ۱۵ محور اصلی را برای کنفرانس انتخاب کرد که از جمله آنها می‌توان به یادگیری ماشین، یادگیری عمیق در وب، وب‌کاوی، وب معنایی و تحلیل وب، اینترنت اشیا، بازیابی اطلاعات، شبکه‌های اجتماعی، سکوهای ابری، انبوه و توزیع شده، بلاک‌چین و رمزارز، تعامل انسان و رایانه، کیفیت وب، سکوها و ابزارهای نرم‌افزاری وب، کسب‌وکار و بازاریابی الکترونیکی، امنیت وب، تحلیل رفتار و شخصی‌سازی، پردازش تصویر در وب، رسانه و ارتباط‌شناسی وب، وب و جامعه اشاره کرد.

دبیر کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی در ادامه افزود: ما در این کنفرانس به‌ تمامی موضوعاتی که مربوط به حوزه وب می‌شد نیز توجه کردیم و صرفاً به دنبال ابعاد فناوری آن نبوده و نویسندگان حوزه علوم‌انسانی و… را نیز تشویق کردیم تا در این حوزه ورود کنند.تعداد ۱۴۲ مقاله پذیرش شده است که ۴۵ مورد شفاهی است، البته نکته حائز اهمیت این است که هر مقاله دو داور داشته و بعد اعلام نتایج شده است.

وی عنوان کرد: مقالات و پژوهش‌هایی متعددی به زبان‌هایی فارسی و انگلیسی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که آثار پذیرفته شده در پایگاه‌هایی معتبر علمی داخلی نظیر SID و ISC و خارجی نظیر IEEE Xplore نمایه شده است. گفتنی است امسال حدود ۷۵ درصد مقالات به زبان انگلیسی بوده است و این نشان از تمایل پژوهشگران به تعاملات بین‌المللی است.

*مسئله اجتماعی، راه حل اجتماعی دارد

همچنین در ادامه این کنفرانس آرش حیدری عضو هیئت علمی گروه مطالعات فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ به عنوان سخنران ویژه درباره شکاف دیجیتال(گفتاری درباره نسبت فضای مجازی و فضای اجتماعی) نکاتی را مطرح کرد.
حیدری گفت: «مسئله اجتماعی، راه حل اجتماعی دارد» این گزارۀ کلیدی محوریتی اساسی در فهم علوم اجتماعی دارد. فقدان مواجهه با این گزاره موجب می‌شود که برای حل مسائل اجتماعی مسیرهایی غیر اجتماعی پیموده شود و این مسیر ضرورتاً با شکست مواجه خواهد شد.

وی افزود:  فهم امر اجتماعی همواره نسبتی با مفهوم فضا دارد. فضای اجتماعی در حدفاصل کنش‌ها، تعامل‌ها و روابط میان افراد شکل می‌بندد و چیزی را خلق می‌کند که «حوزه عمومی» نامیده می‌شود. حوزه عمومی عرصه تعاملات نمادین و معنادار انسان‌ها است و مجموعه وسیعی از الگوهای تعاملی را در بر می‌گیرد.

عضو هیئت علمی گروه مطالعات فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ در ادامه تشریح کرد: این شبکه تودرتو که حاصل کنش و واکنش میان انسان‌هاست ساختاری نظام‌مند به خود می‌گیرد و به سیستمی سیال بدل می‌شود. این سیستمِ سیال واجد کلیتی می‌شود که چیزی بیش از تک تک اجزای آن است. این تبیین بدان معناست که «جامعه جمع جبری تک تک افراد نیست» بلکه نظامی است که در نتیجۀ تعاملات جزئی واجد یک کلیت می‌شود و امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و… را در بر می‌گیرد. از این حیث جامعه یک کلیت است، یک فضای خلق شده است که بخش‌ها، اجزا و خرده‌نظام‌هایی دارد.
حیدری عنوان کرد:  با این مقدمه، فضای مجازی را باید زیرمجموعه فضای اجتماعی دانست. خطای رایج در فهم رابطه میان فضای اجتماعی و فضای مجازی آنجاست که گاه این دو را اینهمان فرض می‌کنند و فهم امر اجتماعی و فضای اجتماعی را به فهم فضای مجازی تقلیل می‌دهند. درست در این نقطه است که مفهوم شکاف دیجیتال موضوعیت می‌یابد.

وی همچنین عنوان کرد: جنس و نوع و کیفیت دسترسیِ کاربران به فضای مجازی تابع شرایط اجتماعی آنهاست. نابرابری‌ها، تضادها و تعاملات اجتماعی در فضای مجازی بازتولید می‌شوند. به عبارت دقیق‌تر شکاف‌هایی که در قلمرو اجتماعی در سطوح مختلف (سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی) تولید می‌شوند در قلمرو مجازی تکرار و تثبیت می‌شوند. درست در همین نقطه است که درباره فهمِ نسبت فضای اجتماعی و فضای مجازی نیاز به بازاندیشی اساسی وجود دارد.

عضو هیئت علمی گروه مطالعات فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ خاطرنشان کرد: فروکاست فهم فرایندهای اجتماعی، مسائل اجتماعی، و فضای اجتماعی به فضای مجازی به معنای نادیده گرفتن منطق درونیِ امر اجتماعی است. فضای مجازی مبتنی بر بازنمایی است، اینکه چه کسی در چه جایگاهی توان بازنمایی بیشتری دارد بیش از آنکه به فضای مجازی مرتبط باشد به فرصت‌ها و امکاناتی وابسته است که در فضای اجتماعی کسب شده است. بنابراین بازنمایی فضای مجازی همواره واجد شکافی بنیادینی است با آنچه در فضای اجتماعی در حال رخ دادن است. بنابراین این مبحث برای مفهوم‌پردازیِ نسبت میان این دو فضا و توضیح چگونگی بازتولید روابط نابرابر اجتماعی در فضای مجازی است.

روز اول این مراسم با حضور اساتید و مهمانانی از مرکز تحقیقات مخابرات، وزارت علوم،تحقیقات وفناوری، ایرانداک، جهاددانشگاهی، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی و علامه طباطبایی و….حضور داشتند و در این کنفرانس جایزه پرفسور کامبیز بدیع اهدا خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان میزبان حدود ۱۷۰۰ نفر از داوطلبان خواهد بود
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • برگزاری جلسه ستاد حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل
  • جنگ غزه کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا را مجازی کرد
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • برگزاری دوره مربیگری فوتسال سطح یک بانوان کشور در سقز
  • تعطیلی برخی واحدهای دانشگاه آزاد در زمان برگزاری کنکور
  • اقدام مهم مراجع تصمیم‌ساز برای رفع مشکلات ایثارگران
  • رایزنی برای رفع مشکل سند مالکیت دانشگاه آزاد میاندوآب