Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@19:33:42 GMT

ایمیدرو آب مورد نیاز صنایع غرب بندرعباس را تامین می کند

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۹۹۱۹

ایمیدرو آب مورد نیاز صنایع غرب بندرعباس را تامین می کند

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت اعلام کرد: سازمان ایمیدرو آب مورد نیاز صنایع غرب بندرعباس را در چارچوب ایفای نقش مسئولیت اجتماعی با تصفیه پساب این شهر تامین خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران ( ایمیدرو)، «خداداد غریب پور» گفت: سازمان ایمیدرو آب مورد نیاز صنایع غرب بندرعباس را در چارچوب ایفای نقش مسئولیت اجتماعی با تصفیه پساب این شهر تامین خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان تامین نیاز آب صنایع غرب بندرعباس، پروژه انتقال پساب تصفیه خانه بندرعباس را بر عهده خواهد گرفت.

وی افزود: براساس این پروژه، پساب شهر بندرعباس تصفیه می شود و برای شیرین سازی، به منطقه ویژه خلیج فارس انتقال خواهد یافت.

رئیس هیات عامل ایمیدرو اضافه کرد: اجرای این روش موجب می شود تا آب مورد نیاز صنایع غرب بندرعباس تامین شود.

غریب پور اضافه کرد: تحقق ایجاد ظرفیت تولید ١٠ میلیون تن فولاد و افزایش سرمایه گذاری ها در منطقه خلیج فارس موجب شده تا اجرای این پروژه هرچه زودتر انجام شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت آبرسانی این پروژه ٨٥ هزار مترمکعب در روز است و خط انتقالی در نظر گرفته شده به طول ۲۲ کیلومتر است و با اجرای این پروژه، آب غرب بندعباس از منطقه ویژه خلیج فارس تامین می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: راه اندازی آب شیرین کن، موجب می شود تا انشعابات دیگر قطع شود و از این پس صنایع از پساب مربوطه استفاده خواهند کرد.

به گفته وی،  این طرح مشکلات محیط زیستی بندرعباس را حل خواهد کرد و آب به چرخه تولید باز خواهد گشت و در حقیقت منطقه ویژه خلیج فارس تامین کننده آب در غرب بندرعباس خواهد شد.

غریب پور گفت: مشاور این پروژه جذب شده و پیشنهاد اولیه از سوی منطقه خلیج فارس به سازمان ایمیدرو ارایه شده و قرارداد طرح با سرمایه گذار بزودی امضا خواهد شد و در ماه های آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: غریب پور ایمیدرو خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۹۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۳ میلیارد دلاری ارز برای کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات

امتداد - از اول فروردین ماه تا اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ۳ میلیارد و ۲ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ؛‌ علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران در خصوص روند تامین ارز در سال جاری گفت: از ابتدای سال تا یکم اردیبهشت ماه ۳ میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی، ‌خدمات،‌تجهیزات صنعتی و سایر موارد تامین ارز از سوی بانک مرکزی انجام شد.

 
وی گفت: برای کالاهای اساسی به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان ۶۲۱ میلیون دلار،‌برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ یک میلیارد و ۷۴۴ میلیون دلار و برای خدمات ۵۳۹ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اسای کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۵۴۸ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۷۳ میلیون دلار و در مجموع ۶۲۱ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو»  معادل ۳۹۸ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۱۳۴ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۱۲ میلیون دلار ، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۸۸ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» ۱۵۵معادل  میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب ۱۶۵، ۲۶، ۱۲۶، ۹۱، یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایاین فروردین ماه سال جاری دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، ۸۶۱ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۳۰ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

وی در پایان گفت: طی ۱۸ مرحله حراج شمش طلا در مرکز بادله ارز و طلای ایران تاکنون ۲۴۶۱ کیلوگرم طلا به فروش رسیده است. همچنین ۱۹ مرحله حراج در روز ۲ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد.   

 

  برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری
  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای ۷۵ درصد از پروژه های مصوب سفر استاندار آذربایجان غربی توسط سازمان منطقه آزاد در شهرستان ماکو
  • ارز مورد نیاز برای تامین دارو تخصیص داده شود
  • حل چالش‌ها و نیاز‌های صنایع به کمک فناوران داخلی در «ریورس‌پیچ» اینوتکس ۲۰۲۴
  • حل چالش‌ها و نیاز‌های صنایع به کمک فناوران داخلی در «ریورس‌‍پیچ» اینوتکس ۲۰۲۴
  • تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و صنایع
  • تامین ۳ میلیارد دلاری ارز برای کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات
  • زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری دربند سرعین تامین می‌شود
  • ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی صنعت برق تسویه شد