Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه های جهادی بسیج فراهانی با اقداماتی از جمله ضدعفونی شهر، غربالگری، تولید آبمیوه برای بیماران کرونایی و کادر درمانی و تولید ماسک در مقابله با کرونا خوش درخشیدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ بیش از دوماه از جولان کرونا در کشور زمان می گذرد که در این مدت شاهد همکاری مردم، ادارات و نهادها در امر ریشه کنی این ویروس منحوس هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جانشانی مدافعان سلامت تا در صحنه بودن بسیجیان و گروه های جهادی، از همدلی مردم و مسئولان تا وحدتی که بار دیگر خاری در چشم دشمنان شد.

ضدعفونی شهر، غربالگری، تولید آبمیوه برای بیماران کرونایی و کادر درمانی و تولید ماسک از جمله اقداماتی بود که در شرایط تلخ کرونایی توسط بسیجیان و گروه‌های جهادی انجام شد و گروه های جهادی بسیج با این اقدامات در مقابله با ویروس کرونا خوش درخشیدند.

ازحضور حداکثری بسیجیان پایگاه‌های مقاومت بسیج برای تولید ماسک، دستکش، گان و محلول‌های ضدعفونی کننده به کار گرفته شد و بسیجیان به صورت خودجوش اقدام به ضدعفونی کردن اتومبیل ‌ها و معابر به صورت شبانه روزی کردند و با تاکید رهبری در نیمه شعبان برای کمک به اقشار آسیب دیده از کرونا، بسیج با تمام قوا وارد میدان شد و رزمایش کمک مومنانه به همت تلاشگران بسیج سازندگی و همراهی خیرین و مردم شکل گرفت.

مسئول بسیج سازندگی فراهان :

راه اندازی ۱۱ کارگاه تولید ماسک در شهرستان

احمدرضا نوروزی، مسئول بسیج سازندگی فراهان  با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط گروه های جهادی بسیج فراهان در مقابله با ویروس کرونا گفت: ۱۱ کارگاه تولید ماسک در شهرستان راه‌اندازی شده که بیش از ۷۰ هزار ماسک استاندارد و مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی و ۷ هزار جفت دستکش یک‌بار مصرف بهداشتی تولید شده و در اختیار نیازمندان خصوصاً مناطق روستایی و محروم قرار گرفت.

ساماندهی ۵۰۰ جهادگر بسیجی در قالب ۳۵ گروه جهادی

وی افزود: بیش از ۵۰۰ جهادگر بسیجی در قالب ۳۵ گروه جهادی سازمان‌دهی شدند که اقدامات گسترده‌ای از قبیل آموزش و اطلاع‌رسانی، عملیات گندزدایی روستاها و معابر عمومی، ایستگاه‌های غربالگری و ایست بازرسی‌ها به‌کارگیری شدند.

نوروزی اظهار کرد: برای گندزدایی معابر شهر و روستاهای شهرستان بیش از ۵ هزار لیتر الکل و سایر مواد ضدعفونی‌کننده و بیش از ۲۵ هزار لیتر ماده ضدعفونی‌کننده تهیه و توزیع شد.

مسئول بسیج سازندگی فراهان گفت: کلیه ماشین‌آلات جنگ نوین سپاه و ادوات سم‌پاشی کشاورزی در این ایام در اختیار عملیات‌های ضدعفونی و گندزدایی قرار گرفت که به ‌طور مستمر عملیات گندزدایی انجام شد.

نوروزی گفت: در راستای رزمایش کمک مومنانه هم به مناسبت میلاد با سعادت کریم اهل‌بیت(ع) تهیه و پخت ۲۰۰۰ غذای گرم در دستور کار قرار گرفت که بین سایر اقشار مردم و مناطق توزیع شد.

وی با اشاره به اقدامات بسیج جامعه پزشکی فراهان اظهار کرد: کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان از ابتدای شیوع کرونا جهت کمک به دانشگاه علوم پزشکی در حالت آماده‌ باش بوده و در شرایطی که احساس نیاز داشتند به کمک آنها شتافته و برپایی ایستگاه های غربالگری، ویزیت رایگان و توزیع مواد ضدعفونی از جمله اقداماتی که از سوی بسیج جامعه پزشکی صورت گرفت.

مسئول بسیج سازندگی فراهان ادامه داد: پویش نذر قربانی و برپایی کاروان شادی در جشن نیمه شعبان از جمله فعالیت های بسیج دانش آموزی بود.

وی افزود: اهدای گل به مدافعان سلامت بیمارستان فرهنگ خسروانی و تهیه میوه و آبمیوه نذری برای این عزیزان با همت قرارگاه بسیج سازندگی شهرستان انجام شد.

بسیج فرهنگیان فراهان برای نهادینه کردن فرهنگ اهدای خون در این شرایط کرونایی در دو نوبت اقدام خداپسندانه اهدای خون را انجام دادند.

وی با اشاره به ایستگاه های غربالگری گفت: ۲ ایستگاه غربالگری ثابت ۲۴ ساعته در ورودی شهرهای خنجین و تلخاب و یک ایستگاه غربالگری سیار در سطح شهر فرمهین نیز به جهت پایش افراد در شهرستان نیز در نظر گرفته شد که توانستیم تا حدود زیادی بیماری را در شهرستان کنترل کنیم.

توزیع ۲۱۰۰ بسته معیشتی در قالب کمک مومنانه

نوروزی افزود:بعد از بیانات مقام معظم رهبری رزمایش کمک مؤمنانه در دستور کار سپاه شهرستان قرار گرفت که در گام اول ۱۱۰۰ بسته معیشتی توسط قرارگاه‌های محلی بسیج در سطح روستاها بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا توزیع شد و در گام دوم رزمایش کمک مؤمنانه نیز که به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) ۱۰۰۰ بسته توسط سپاه و ۲۰۰۰ بسته توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) در این هفته توزیع شد.

مسئول بسیج سازندگی فراهان اظهار کرد: بزودی مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه به همت مردم و خیرین شهرستان در فراهان برگزار می شود. 

وی بیان کرد: بعد از وقوع سیل در سال گذشته عملیات ساخت ۲۰ واحد مسکونی در ۲ مرحله آغاز شد که این واحدها دارای زیربنای ۱۰۰، ۷۵، ۶۰ و ۴۵ متری در دست احداث شد که ۱۱ واحد مرحله اول تکمیل و واگذار شده است و امسال در مرحله دوم ۹ واحد نیز در دست احداث است.

توزیع ۵۵ سری جهیزیه در سطح شهرستان

نوروزی خاطر نشان کرد: از سال گذشته تاکنون ۵۵ سری جهیزیه در سطح شهرستان توزیع شده که امروز هم به برکت میلاد با سعادت کریم اهل ‌بیت(ع) امام حسن مجتبی(ع) ۵ جهیزیه به زوج ‌های جوان اهدا شد و این طرح هم امسال در دستور کار بسیج سازندگی است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: گروه های جهادی کمک مومنانه تولید ماسک رزمایش کمک قرار گرفت توزیع شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۰۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رسانی گروه جهادی حیدریون در مناطق کم برخوردار

محمد یوسفی مسئول قرارگاه جهادی حیدریون در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، با اشاره به تشکیل این گروه جهادی گفت: گروه جهادی حیدریون کارش را با راه اندازی هیئت عزاداری شروع کرد و با حضور فعال جوانان و نوجوانان تبدیل به یک موکب شد.

یوسفی افزود: این موکب در مناسبت‌های مختلف مانند ایام محرم و صفر ۶۰ شب ، ایام فاطمه ۳۰ شب ، ماه رمضان نیز ۳۰ شب و ولادت و مناسبت‌های ملی و مذهبی و  شهادت‌ها اقدام به پذیرایی و حتی خدمات چند منظوره از قبیل خدمات رسانی پزشکی ، جهیزیه ، ازدواج ، پخت و پز غذا و محروم زدایی می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


مسئول قرارگاه جهادی حیدریون گفت: این قرارگاه چند مجموعه دارد  به طوری که ما از  خیریه ها، گروه‌های جهادی، ثمن‌ها و مراکز نیکوکاری  هم پشتیانی و حمایت می کنیم. 

یوسفی افزود: این قرارگاه از سال ۸۶ فعالیت خود را شروع کرد بطوری که بیشتر از نوجوانان و جوانان تشکیل شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


به گفته یوسفی قرار است تا یک ماه آینده برای جوانان ازدواج آسان را راه اندازی کنیم در باغ تالاری برای خانواده‌ها با ظرفیت ۲۰۰ نفر که به صورت رایگان در اختیار جوانان قرار خواهد گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در گنبدکاووس
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف استان
  • خدمات رسانی گروه جهادی حیدریون در مناطق کم برخوردار
  • فعالیت هزارو ۵۷۲ گروه جهادی در نوروز و رمضان ۱۴۰۳
  • ساماندهی ظرفیت مردمی و گروه های جهادی اولویت بنیاد مسکن اردبیل
  • تالاب «میقان» در مسیر مرگ خاموش!/ شرکت دانش‌بنیان در حوزه ایزوگام راه‌اندازی می‌شود
  • ایجاد خوف در دل دشمنان نظام، وعده الهی است
  • تشکیل دو قرار گاه برای تحقق شعار سال در آذربایجان غربی
  • ۳۷۶ میلیاردتومان اعتبار جهت تسهیلات اشتغال و جهش تولید اختصاص یافت
  • طرح جامع اقتصاد به توان مردم رونمایی می‌شود