Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@22:59:18 GMT

(عکس) ستاره پرسپولیس سفیر میراث فرهنگی استانش شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۰۵۱۲

(عکس) ستاره پرسپولیس سفیر میراث فرهنگی استانش شد

به نقل از سایت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان، صبح امروز یکشنبه 28 اردیبهشت­ ماه همزمان با روز جهانی موزه و میراث فرهنگی، وحید امیری بازیکن خرم‌آبادی تیم ‌ملی و باشگاه پرسپولیس به عنوان سفیر میراث فرهنگی لرستان منصوب شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان در مراسمی حکم افتخاری وحید امیری ملی‌پوش بااخلاق لرستانی و باشگاه پرسپولیس را به وی اهدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدامین قاسمی در این مراسم که در قلعه تاریخی، فرهنگی فلک‌الافلاک برگزار شد گفت: استفاده از ظرفیت شخصیت‌های محبوب ورزشی در حفظ و پاسداری از میراث کهن و فرهنگی دیار زیبای لرستان زمینه‌ساز فرهنگ‌سازی و الگوبرداری نسل جوان از آنان خواهد شد و امید است این مسئله مثمر ثمر واقع شده و با استمداد از ظرفیتهای مختلف دست به دست هم داده و میراث دار خوبی برای استان لرستان باشیم.

وحید امیری بازیکن تیم ملی ایران نیز در ادامه این مراسم ضمن قدردانی از حسن توجه اداره کل میراث فرهنگی لرستان اظهار داشت: به عنوان یک لرستانی افتخار می‌کنم که بتوانم گامی در راستای حفاظت از میراث غنی استانم بردارم.

ملی‌پوش باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای حفاظت از میراث فرهنگی تاریخی این دیار خواهم کرد افزود: لرستان ظرفیت‌های تاریخی بسیار بزرگی دارد که باید همه ما نسبت به حافظت و معرفی این داشته‌های فرهنگی تلاش کنیم.

امیری ابراز امیدواری کرد: در صورت گلزنی در بازی‌های داخلی و بین‌المللی عکس قلعه زیبای فلک‌الافلاک را به مردم ایران و دنیا نشان خواهد داد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: وحید امیری پرسپولیس میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۰۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد در بازدید از طرح‌های عمرانی شهرداری شهر شاهدیه در حوزه میراث فرهنگی گفت: شهر شاهدیه با توجه به ویژگی‌های منحصر بفردی که از نظر میراث فرهنگی، ابنیه تاریخی تپه‌های بسیار زیبا باغات انار ویژه‌ای دارد که، یک مجموعه کاملی از جاذبه‌های میراث فرهنگی و گردشگری است.


رستگاری با اشاره به نیاز شاهدیه در معرفی بیشتر به هموطنان برای توسعه پایدار گردشگری گفت: در این راستا در چند سال گذشته مجموعه شهردای و شورای اسلامی شهر شاهدیه همت کرده و برای بازسازی معابر به شکل سنتی، احیای بافت تاریخی و باغات گام‌های بسیار موثری را برداشته اند.


وی در ادامه افزود: در سال جاری نیز چهار طرح ارزشمند در محدوده مرکزی بافت تاریخی شاهدیه توسط شهرداری با اعتبار بیش از صد وبیست میلیار ریال در حال اجرا است.


رستگاری گفت: کارگاه خشت زنی کف و بدنه سازی و احیای باغات از جمله این اقدامات است که قطعا برای توسعه پایدار گردشگری شهر شاهدیه موثر است.

دیگر خبرها

  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است
  • پیام وحید امیری برای امیر قلعه‌نویی
  • پیام وحید امیری برای سرمربی تیم ملی/ ستاره پرسپولیس قصد خداحافظی ندارد
  • وحید امیری: امیدوارم اتفاقات فوتبالی در زمین رقم بخورد
  • وحید امیری: تصمیمی برای خداحافظی از تیم ملی ندارم
  • پشت پرده انگیزه زیاد کاپیتان دوم پرسپولیس
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • ماجرای انتقال اشیا تاریخی بروجرد به مخزن نگهداری قلعه فلک‌افلاک چه بود؟