Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی با وجود تکذیب خبر ساخت مجسمه‌ 40 متری حکیم فردوسی در دانشگاه فردوسی مشهد، پیگیری‌های ایسنا نشان می‌دهد روند ساخت‌وساز این پروژه در میدان علوم به سرعت در حال انجام است؛این اقدامات در شرایطی در حال انجام است که تاکنون جزئیاتی از این پروژه منتشر نشده است.  

در روزهای گذشته اخبار و گزارش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی و فضای دانشجویی منتشر شده که از ساخت مجسمه‌ای 40 متری از حکیم ابوالقاسم فردوسی در دانشگاه فردوسی مشهد خبر می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر این گزارش‌ها طول این مجسمه حدود 40 متر است و جنس آن از یونولیت و رزین با روکش گچ خواهد بود.  این مجسمه در میدان علوم دانشگاه نصب خواهد شد و حامی مالی این طرح حسین ثابت، سرمایه‌گذار معروف مشهدی است.

انتشار گسترده این مطالب در فضای مجازی و واکنش‌ها به آن با پاسخ رئیس دانشگاه فردوسی مشهد مواجه شد. محمد کافی با وجود تأیید ساخت تندیسی از حکیم ابوالقاسم فردوسی با سرمایه‌گذاری حسین ثابت در این دانشگاه، ارتفاع 40 متری این سازه را تکذیب کرد. 

او همچنین تأکید کرد که ابعاد و نحوه اجرای این پروژه تاکنون مشخص نشده است.

با این وجود این اقدام با واکنش‌های مختلفی از سوی دانشجویان و دانشگاهیان مواجه شد. برخی از صرف هزینه در این مورد با وجود نیازهای متعددی که دانشگاه با آن مواجه است انتقاد کرده و برخی دیگر با انتقاد از اندازه آن و جنس و نوع سازه آن را مغایر با طرح جامع دانشگاه خواندند و عده‌ای نیز از موافقان اجرای این طرح بودند و این حرکت را پاسداشت مفاخر دانسته‌اند.

در این میان برخی انجمن‌ها و تشکل‌های دانشجویی نیز با صدور بیانیه‌های اعتراضی و برپایی نشست‌ها و گفت‌وگوهایی در فضای مجازی از این اقدام  انتقاد کردند. 

در شرایطی که رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ساخت تندیس فردوسی در دانشگاه را تأیید کرده و عملیات اجرایی آن نیز در میدان علوم در حال اجراست، مدیر روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، اذعان دارد، برای عملیات عمرانی مجسمه فردوسی در داخل دانشگاه فردوسی هنوز تصمیم‌گیری نشده است.

عادل سپهر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در شبکه‌های اجتماعی تصویری تخیلی و غیرواقعی از این تندیس منتشر شده که به هیچ وجه واقعیت ندارد.

وی افزود: در حال حاضر برای نصب این مجسمه به قطعیت نرسیده‌ایم و محل نصب این تندیس حتی ممکن است در دانشگاه فردوسی نباشد. در صورت تصمیم‌گیری در این خصوص حتما اطلاع رسانی خواهد شد. 

مدیر روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد در پاسخ به این سوال که آیا عملیات ساخت و ساز میدان علوم در دانشگاه مربوط به تندیس فردوسی است یا خیر، گفت: شاید تصمیم دیگری برای میدان علوم داشته باشیم. تصمیمات زیادی وجود دارد که منتظر قطعی شدن آن هستیم تا اطلاع رسانی کنیم.

او همچنین تأکید کرد: دانشگاه یک ریال از بودجه‌اش در ساخت این تندیس هزینه نکرده است.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این رابطه به ایسنا گفت: حوزه فرهنگی دانشگاه در خصوص ساخت این مجسمه مصوبه‌ای نداشته است.

حمیدرضا طاهری اظهار کرد: مهندس حسین ثابت که به فردوسی و فردوسی‌شناسی علاقه‌مند است در یکی از جلسات که به عنوان کارآفرین در دانشگاه حضور پیدا کرده بود، پیشنهاد ساخت و آمادگی مسجمه یا تندیسی از فردوسی را در محوطه دانشگاه داد. از جزییات نحوه آمادگی این تندیس اطلاعی ندارم و دکتر کافی جزییات آن را اطلاع رسانی خواهد کرد.

وی در خصوص تأمین هزینه‌های ساخت و آمادگی این تندیس خاطرنشان کرد: در خصوص این مجسمه در حوزه فرهنگی دانشگاه مصوبه‌ای نداشتیم و دانشگاه حتی یک ریال برای آن هزینه نخواهد کرد. 

معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی در رابطه با فرایند ساخت و ساز در میدان علوم عنوان کرد: عملیات ساخت و ساز میدان علوم مربوط به آمادگی تندیس فردوسی است، اما متراژ 40 متری این تندیس از سوی رئیس دانشگاه تکذیب شده است.

محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نیز در گفت‌وگو با ایسنا بدون اعلام جزئیات جدیدی از این پروژه گفت: جزئیات این طرح در روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

با وجود پیگیری‌های خبرنگار ایسنا مسئولان دانشگاه از اعلام جزئیات بیشتر در خصوص این پروژه تاکنون خودداری کرده‌اند. در این شرایط یافته‌ها و مشاهدات خبرنگار ایسنا از محل اجرای پروژه، ادامه عملیات اجرایی این طرح در میدان علوم را تأیید می‌کند. همچنین با توجه به بتن‌ریزی‌های انجام شده و پایه‌های عظیمی که در حال ساخت است. احداث مجسمه‌ای بزرگ در این میدان دور از ذهن نیست.

با این حال انتظار می‌رود با اعلام جزئیات بیشتری از این پروژه از ابهامات مربوط به آن کاسته شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد حکیم ابوالقاسم فردوسی مجسمه دانشگاه فردوسی مشهد فردوسی در دانشگاه دانشگاه فردوسی میدان علوم رئیس دانشگاه اطلاع رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۰۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی، سرهنگ زینالی گفت: در جریان بازرسی عوامل فرماندهی انتظامی مراغه از منزلی شخصی در روستای گل‌تپه علاوه بر هزار و ۷۶۰ عدد سکه تاریخی چند قلم اشیای تاریخی نیز کشف شد.

وی اظهار کرد: پس از کشف اشیای تاریخی عوامل یگان حفاظت شهرستان مراغه بلافاصله در محل حاضر شده و طی تفحص یک عدد مجسمه سفالی، مجسمه فلزی تاریخی، کتیبه گچی نقوش‌دار و هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی را کشف و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل دادند.

سرهنگ زینالی گفت: مردم آذربایجان شرقی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف
  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • کشف هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • رئیسی: امنیت پاکستان را امنیت خود می‌دانیم
  • از اولین دانشگاه شیعی در پاکستان چه می دانیم؟
  • بشار اسد : هر از گاهی با آمریکایی‌ها دیدار می‌کنیم / می‌دانیم نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود، اما سیاست، هنر ممکن است
  • محله‌های همدان قدیم مرز بندی داشتند / در کاوش از میدان مرکزی همدان هیچ گنجی یافت نشد
  • مجسمه «بکن باوئر» در محوطه آلیانتس آرنا نصب می شود
  • مجسمه بکن‌باوئر در محوطه ورزشگاه بایرن نصب می‌شود
  • کشف و ضبط ۱۷۶۰ سکه فلزی در شهرستان مراغه