Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ دفتر خبرگزاری تسنیم استان کردستان در طول روز تازه‌ترین اخبار را در قالب از گوشه‌ و کنار استان منعکس می‌کند. ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، در بسته خبری پیش‌ِرو بخشی از اخبار گوشه و کنار استان کردستان گردآوری شده و در اختیار خوانندگان و مخاطبان خبرگزاری تسنیم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای کردستان کشف شد

سردار علیرضا مرزبانی، فرمانده انتظامی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از کشف محموله بزرگ کالای قاچاق در مرزهای استان خبر داد و اظهار داشت: مرزبانان در راستای طرح انسداد مرز و جلوگیری از ورود و خروج کالای قاچاق، در 48 ساعت گذشته در چهار عملیات جداگانه دقیق و برنامه‌ریزی شده، مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق را کشف کردند.

وی افزود: در جریان این عملیات‌ها مرزبانان 990 ثوب البسه ضدکرونا، سه هزار و 300 عدد پاپوش ایزوله بیمارستانی، 104 هزار نخ سیگار، 31 دستگاه تلویزیون LED، 81 هزار عدید قرص و 12 دستگاه استخراج‌کننده ارز دیجیتال را در مرزهای کردستان کشف کردند.

فرمانده مرزبانی استان کردستان خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش ریالی محموله‌های کشف شده را 6 میلیارد و 727 میلیون ریال برآورد کرده که پس از تشکیل پرونده قضائی، تحویل مراجع ذی‌صلاح داده شدند.

سردار مرزبانی با بیان اینکه تلاش برای دستگیری امتهمان ادامه دارد، تصریح کرد: حفظ و حراست از مرز و مقابله با قاچاق جزو برنامه‌های اولویت‌دار مرزبانی بوده و با متخلفان و سودجویان به‌شدت و قاطعانه برخورد می‌شود.

اصلاح شبکه‌های فرسوده برق در کردستان نیازمند اعتبارات میلیاردی است

هیوا لهونیان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه اصلاح شبکه‌های فرسوده برق نیازمند اعتبار است، اظهار داشت: برای اصلاح سه هزار و 60 کیلومتر شبکه فرسوده برق و یک‌هزار و 300 دستگاه پُست زمینی و هوایی در استان، 2 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی افزود: در حال حاضر 10 هزار و 458 کیلومتر شبکه هوایی فشار متوسط برق فرسوده در استان وجود دارد که اصلاح یک‌هزار و 460 کیلومتر از آن نیازمند 731 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان خاطرنشان کرد: پنج هزار و 300 کیلومتر شبکه هوایی فشار ضعیف برق در استان وجود داشته که یک‌هزار و 600 کیلومتر آن نیاز به اصلاح داشته و نیازمند یک هزار میلیارد ریال اعتبار است.

وی به وجود 13 هزار و 69 دستگاه پُست زمینی و هوایی برق در استان اشاره کرد و گفت: یک هزار و 300 دستگاه آن فرسوده بوده و برای اصلاح آن 230 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

لهونیان اظهار کرد: امسال برای اصلاح یک هزار و 51 پست توزیع هوایی و زمینی، 50 کیلومتر خطوط فشار متوسط و 730 کیلومتر خطوط فشار ضعیف با 310 میلیارد ریال اعتبار، برنامه‌ریزی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان بیان کرد: رفع حریم نقاط مخاطره‌آمیز در شهرها و روستاها، برطرف کردن ضعف ولتاژ مشترکان و تبدیل شبکه فشار ضعیف به کابل خودنگهدار برای جلوگیری از سرقت سیم، از مهمترین برنامه‌های پیش‌رو در سال‌جاری است.

 روزه‌داری هیچ منافاتی با اهدای خون ندارد

محمدسعید کریمیان، مدیرکل انتقال خون استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون یک هزار و 662 داوطلب برای اهدای خون در استان مراجعه کرده که یک‌‌هزار و 426 نفر موفق به اهدای خون شدند، اظهار داشت: از این تعداد، 265 نفر در شب‌های قدر و طرح نذر خون در این اقدام نوع‌دوستانه مشارکت داشتند.

وی با بیان اینکه روزه‌داری هیچ منافاتی با اهدای خون ندارد، گفت: امسال به‌دلیل شیوع بیماری کرونا و رعایت مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، تنها پایگاه سنندج فعال بود و تیم‌های سیار خونگیری ویژه شب‌های قدر در شهرستان‌های بیجار، قروه و شهر سریش‌آباد برگزار نشد.

مدیرکل انتقال خون استان کردستان از کاهش آمار مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون خبر داد و طولانی‌بودن فاصله سحر تا افطار، ترس از اختلال در روند روزه‌داری و تصور ضعف و بی‌حالی مفرط از سوی اهداکنندگان را دلیل این وضعیت برشمرد.

وی با بیان اینکه روزه‌داران می‌توانند در ساعات پس از افطار نذر خون خود را ادا کنند، افزود: مراکز انتقال خون هم به‌منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، تمام دستورالعمل‌ها و تدابیر بهداشتی لازم را رعایت کرده است.

کریمیان اعلام کرد: به‌منظور رفاه حال شهروندان، پایگاه انتقال خون سقز از ساعت 8 صبح تا 13 ظهر و پایگاه سنندج صبح‌ها از ساعت 8 تا 13 و عصرها از ساعت 18 تا 23 آماده خون‌گیری از داوطلبان است.

پلیس برای ارتقای نظم و امنیت از ظرفیت دانشگاهیان در کردستان استفاده می‌کند

سرهنگ رسول برزویی، جانشین فرماندهی انتظامی استان کردستان در نشست تعاملی با معاونان و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه کردستان اظهار داشت: فراگیری دانش، تحقیق و پژوهش در حوزه نظم و امنیت، موجب ارتقای ارائه خدمات به مردم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ارتقاء امنیت اجتماعی مستلزم استفاده از ظرفیت دانشگاه به‌عنوان مهمترین مراکز تولید علم و دانش است، افزود: به‌طور کلی برای ارتقای سطح علمی پلیس دانش‌بنیان، تعامل با مراکز علمی و دانشگاهی برای رسیدن به هدف لازم و ضروری است.

جانشین فرماندهی انتظامی کردستان استان تصریح کرد: امروزه پلیسی موفق است که با مراکز علمی و دانش‌بنیان تعامل و ارتباط علمی برقرار کند که این مهم با رویکرد جامعه محوری پلیس در حال تحقق است.

‌‌انهدام ‌باند‌قاچاق مواد افیونی در اصفهان / کشف یک تُن و 200 کیلوگرم تریاکباند بین‌المللی قاچاق طلا در خراسان جنوبی متلاشی شد

سارق سابقه‌دار در سنندج بازداشت شد؛ اعتراف به 17 فقره سرقت اماکن خصوصی 

سرهنگ عبدالله فاتحی، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کردستان از بازداشت سارق سابقه‌دار و اعتراف به 17 فقره سرقت اماکن خصوصی در شهرستان سنندج خبر داد.

وی افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت اماکن خصوصی در شهر سنندج، شناسایی و بازداشت سارق یا سارقان به‌صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی سارق را در سنندج شناسایی و با هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

10  تن چوب فاقد مجوز در سروآباد کشف شد

سرهنگ طیب محمدی، فرمانده انتظامی سروآباد نیز از کشف 10 تن چوب فاقد مجوز در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: ماموران ایست و بازرسی این فرماندهی در پی کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون حامل چوب که ازسمت مریوان به طرف سنندج در حرکت بوده، مشکوک و کامیون را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی ازخودروی حامل قاچاق 10 تن چوب جنگلی فاقد مجوز به ارزش 150 میلیون ریال کشف کردند و در این ارتباط یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سروآباد با اشاره به اینکه قطع درختان، به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی زیادی در پی دارد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده فعالیت غیر قانونی قاچاقچیان چوب و محصولات جنگلی مراتب را سریعا به پلیس 110 اطلاع دهند.

سارقان حین سرقت در سقز دستگیر شدند

سرهنگ بهروز جلیلیان، جانشین فرماندهی انتظامی سقز گفت: سه سارق خودرو، محتویات خودرو و ساختمان در حال ساخت حین سرقت در این شهرستان دستگیر شدند.

وی افزود: ماموران کلانتری 12 شهرستان سقز حین گشت موفق به دستگیری سارق خودرو حین سرقت یک دستگاه خودروی سواری زانتیا شدند و بلافاصله متهم را که قصد فرار داشت، بازداشت کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی سقز گفت: ماموران کلانتری 11 این شهرستان نیز موفق به بازداشت سارق در حال سرقت پخش خودرو 405 شدند و متهم را به مقر کلانتری انتقال دادند.

وی از بازداشت سارق مصالح در ساختمان توسط ماموران کلانتری 13 خبر داد و بیان کرد: با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر حضور سارق در ساختمان در حال ساخت، بلافاصله اکیپ گشت در محل حاضر و متهم را حین سرقت دستگیر کردند.

سرهنگ جلیلیان از بازداشت سارق خانه باغ توسط ماموران پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: در بازرسی از مخفیگاه وی، 220 گرم سوخته تریاک، 20 گرم تریاک و 2 گرم مواد مخدر شیشه کشف شد.

انتهای پیام/481/ی

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جانشین فرماندهی انتظامی میلیارد ریال اعتبار استان کردستان بازداشت سارق کالای قاچاق انتقال خون روزه داری اهدای خون یک هزار حین سرقت هزار و 300 کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۰۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محموله قاچاق میلیاردی در توقیف پلیس بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،     سردار رحیم "جهانبخش در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان بوکان در پی وصول خبری مبنی بر تردد یک دستگاه کامیون بنز حامل مقادیر بالای پارچه قاچاق در محور سقز بوکان، شناسایی و توقیف کامیون مورد نظر در دستور کار مامورین قرار گرفت.

 وی افزود: با برنامه ریزی انجام شده در این خصوص کامیون مورد نظر شناسایی و طی عملیاتی در ایستگاه بازرسی شهید رجایی انتظامی بوکان متوقف شد.

مقام عالی انتظامی استان ادامه داد: در بازرسی از خودروی متوقف شده ۵۹۰ طاقه پارچه قاچاق به ارزش یکصد و ۲۰ میلیارد ریال کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: در این رابطه یک دستگاه کامیون توقیف و یک نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

 سردار جهانبخش در پایان با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا از اولویتهای اصلی پلیس است خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا و ارز ,  موضوع را از طریق فوریتهای پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • محموله قاچاق میلیاردی در توقیف پلیس بوکان
  • توقیف محموله ۶ میلیاردی قاچاق در لرستان
  • توقیف محموله ۶۰ میلیاردی قاچاق در لرستان
  • کشف محموله سیگار‌ قاچاق در سمنان
  • قاچاق می‌تواند جهش تولید را با مشکل مواجه کند
  • توقیف محموله ۲۰ میلیاردی قاچاق در لرستان
  • کشف کالای دخانی ۱۰ میلیاردریالی قاچاق در بابل
  • کشف کالای قاچاق در بروجرد
  • کشف بیش از ۳۰ میلیارد کالای قاچاق در سروآباد
  • کشف محموله داروی قاچاق توسط مرزداران سیستان و بلوچستان