Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@20:32:43 GMT

افزایش 60 درصدی مصرف اینترنت در هفته اول فروردین

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۰۹۷۹

افزایش 60 درصدی مصرف اینترنت در هفته اول فروردین

مدیرعامل ایرانسل گفت: در 3 روز آخر اسفند و هفته اول فروردین مصرف اینترنت به دلیل خانه نشینی حدود 60 درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، بیژن عباسی مدیرعامل شرکت ایرانسل ظهر امروز در حاشیه مراسم امضای تفاهم میان ایرانسل و شهرداری تهران در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درخصوص کاهش کیفیت اینترنت به دلیل افزایش مصرف در زمان شیوع کرونا و برنامه های اپراتورها برای افزایش کیفیت گفت: در هفته اول فروردین و به طور دقیق از 3 روز انتهای اسفند به میزان 60 درصد به ترافیک مصرفی اینترنت کشور اضافه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دلیل این اتفاق خانه نشینی مردم به خاطر آغاز تعطیلی ها بود هرچند که پس از پایان تعطیلات فروردین از این پیک فاصله گرفتیم و امروز دیگر آن افزایش ترافیک را به آن شکل نداریم.

عباسی گفت: امروز ترافیک مصرفی شبکه ما نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل و در مقایسه با زمان قبل از شیوع کرونا 30 درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل ایرانسل در پاسخ به این سوال که آیا باز هم احتمال افزایش مصرف وجود دارد گفت: پیش بینی می شود یک رشد طبیعی دیگر هم داشته باشیم و آن هم همزمان با شروع تابستان باشد و به نظر عدد رشد ترافیک به 50 درصد زمان پیش از کرونا خواهد رسید.

وی ادامه داد: این افزایش مصرف اینترنت و افزایش استفاده از ترافیک در یک جاهایی به طور منطقی و طبیعی سرعت دسترسی را پایین می آورد.

عباسی گفت: البته ما به سرعت برای آنکه بتوانیم این وضعیت را کنترل کنیم و کیفیت دسترسی کاربران را بالا نگه داریم یک سری توافق با سایر اپراتور ها داشتیم و از ظرفیت فرکانس خالی آن ها استفاده کردیم.

مدیرعامل این اپراتور گفت: امروز با افزایش این ظرفیت جدید کیفیت شبکه به زمان قبل از کرونا برگشته است.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس درخصوص اینکه همزمان با شیوع کرونا استفاده از اینترنت موبایل افزایش یافته است در حالی که هنوز بسته های حجمی ارائه شده کم بوده و مشکلاتی را برای مصرف کنندگان پیش آورده است گفت: طبیعی است که اپراتورها چون مدل تجاری دارند بسته هایی را طراحی می‌کنند که صرفه اقتصادی برای هر دو گروه داشته باشد.

عباسی گفت: اما خوشبختانه در حال بررسی بسته ها و بازنگری در حجم های ارائه شده هستیم و به شرط موافقت بسته های جدید با حجم بالاتر به شهروندان و مصرف کنندگان ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اینترنت مصرف هفته اول کیفیت بسته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۰۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان صندوق فولاد با افزایش ۲۰ درصدی

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حجت کاظمی مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص تأمین کسری منابع به منظور پرداخت حقوق با اعمال افزایش ۲۰ درصد در سال جدید، حقوق فروردین ماه بازنشستگان در روز شنبه (اول اردیبهشت) طبق احکام جدید واریز می‌شود.

کد خبر 6082294

دیگر خبرها

  • خبر مهم از زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳
  • افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از این ماه
  • زمان پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود
  • پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان صندوق فولاد با افزایش ۲۰ درصدی
  • اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند
  • وزیر ارتباطات: اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند
  • ‌تعهد اپراتورها برای افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت
  • افزایش ۱۳۰ درصدی اسرای فلسطینی از زمان عملیات طوفان الاقصی
  • افزایش ۳۵ درصدی بهره وری آب در سطح مزرعه با سامانه آبیاری قطره‌ای