Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا از عملکرد دولت ترامپ در مواجهه با بحران کرونا انتقاد کرد و گفت: بحران شیوع کرونا نشان داد که بسیاری از مقامات کنونی آمریکا حتی تظاهر نمی‌کنند که مسئول هستند.

این انتقادات زمانی مطرح شد که روند مرگ در آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا همچنان صعودی است به طوری که تا صبح امروز یکشنبه تعداد افرادی که در ایالات متحده بر اثر ابتلا به کووید -۱۹ جان خود را از دست داده‌اند به ۹۰ هزار و ۱۱۳ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آمارهای اعلام شده، تعداد کلی افراد مبتلا به کرونا در آمریکا به یک میلیون و ۵۰۷ هزار و ۷۷۳ نفر رسیده است.

اوباما که به صورت آنلاین در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان کالج‌ها و دانشگاه‌هایی که از لحاظ تاریخی به آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار اختصاص دارند (HBCUs) سخنرانی می‌کرد، با اشاره به گزارش مقامات وزارت بهداشت این کشور مبنی بر اینکه آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار درصد قابل توجهی از مبتلایان و قربانیان کووید ۱۹ را تشکیل می‌دهند گفت: بیایید صادق باشیم، این بیماری نابرابری‌های اساسی و رنج‌هایی را نشان داد که جامعه سیاهان آمریکا به طور تاریخی در این کشور با آن دست به گریبان هستند.

اوباما افزود: این بیماری بیش از هر چیز پرده‌ها را انداخت و نشان داد که مقامات در حال انجام چه کاری هستند. بسیاری از آنها حتی وانمود نمی‌کنند که در قبال این بحران مسئول هستند.

اوباما گفت: بی‌عدالتی‌هایی که متوجه جامعه آفریقایی‌تبارهای آمریکا می‌شود چیز جدیدی نیست و سپس به ماجرای قتل «احمد آربری»، جوان سیاهپوست غیرمسلحی اشاره کرد که به تازگی در حالی که در کنار جاده مشغول ورزش بوده، توسط دو سفیدپوست کشته شده است.

این دومین بار در هفته اخیر است که اوباما به انتقاد از عملکرد دولت ترامپ در قبال بحران جاری می‌پردازد.

او هفته گذشته نیز عملکرد دولت ترامپ در مدیریت این بحران را «یک هرج و مرج مطلق و فاجعه‌بار» توصیف کرد؛ سخنانی که باعث شد دونالد ترامپ اوباما را متهم به تلاش برای تضعیف ریاست جمهوری خود کند.

کد خبر 4927682

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا باراک اوباما ویروس کرونا سیاهپوستان آمریکا ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا عراق رژیم صهیونیستی عربستان سعودی فلسطین ایران روسیه دونالد ترامپ شیوع کرونا مصطفی الکاظمی سوریه افغانستان امارات متحده عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۱۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

«دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا روز دوشنبه و پس از ورود به دادگاه منهتن جهت رویارویی با ۳۴ اتهام جنایی در اولین دادگاه کیفری یک رئیس‌جمهور سابق آمریکا، اعلام کرد که «هیچ پرونده‌ای وجود ندارد».

وی ادامه داد: این تعقیبات سیاسی است... این یک حمله به آمریکاست.

ترامپ اظهار کرد که ایالات متحده توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود که بسیار در این پرونده دخیل است.

وی افزود: این واقعا یک حمله به یک رقیب سیاسی است.

ترامپ به اتهام ۳۴ جرم جعل اسناد تجاری برای پنهان کردن ۱۳۰ هزار دلار حق‌السکوت پرداخت شده به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن، در حال محاکمه است.

این پرونده یکی از چهار اتهام جنایی علیه ترامپ در طول دوره ریاست‌جمهوری وی است و ممکن است تنها پرونده‌ای باشد که قبل از روز انتخابات در ماه نوامبر به دادگاه ارجاع شود.

اگر ترامپ در این پرونده مجرم شناخته شود ممکن است تا چهار سال به زندان محکوم شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
  • تمهیدات فرودگاه‌های سیستان‌وبلوچستان در مقابله با بحران سیل
  • تمهیدات ستاد بحران سراوان برای مقابله با سیلاب احتمالی اتخاذ شد
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • دستگاه‌های امدادی لامرد برای مقابله با سیلاب در آماده‌باش هستند
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • تمهیدات استان یزد برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی
  • تمهیدات استان یزد برای مقابله با سیلاب های احتمالی