Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نماینده مستقل عراق پیش‌بینی کرد که حضور نیروهای آمریکایی در این کشور تمدید شود و نخست‌وزیر جدید نیز با آن موافقت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «باسم خشان» نماینده مستقل در پارلمان عراق گفت که واشنگتن در عقب‌نشینی از خاک این کشور جدی نیست.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: تصمیم هیأت دولت عراق مبنی بر تشکیل یک تیم برای بازنگری در توافق‌نامه استراتژیک با آمریکا یک اقدام نمایشی و غیرجدی در اخراج نیروهای آمریکایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مصطفی الکاظمی» از دستور کار خروج نیروهای آمریکایی سخن می‌گوید نه پایبندی به مصوبه پارلمان مبنی بر اخراج فوری نیروهای آمریکایی.لذا این موضع نخست‌وزیر عراق ضعیف و  قابل بازگشت است.

باسم خشان توضیح داد: آمریکا در عقب‌نشینی از عراق و پایبندی به مصوبه پارلمان این کشور مبنی بر عقب‌نشینی که در دوره نخست‌وزیری «عادل عبدالمهدی» تصویب شد، جدی نیست و مذاکرات در این‌باره که در ژوئن آتی برگزار خواهد شد، صوری است و هیچ نتیجه‌ای ندارد و امری را محقق نمی‌سازد.

وی پیش‌بینی کرد که الکاظمی برای دو سال در نخست‌وزیری باقی بماند و در این مدت، عقب‌نشینی آمریکا را درخواست نخواهد کرد و حتی با تمدید حضوزر نیروهای این کشور در عراق موافقت خواهد کرد.

دیروز، «گابریل صوما» مشاور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در امور غرب آسیا نیز دیروز درباره محورهای مذاکرات بغداد و واشنگتن درباره توافق راهبردی میان دو طرف توضیح داد و گفت که نخست‌وزیر عراق اجازه خروج نیروهای آمریکایی از عراق را نمی‌دهد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق آمریکا مجلس نیروهای آمریکایی عقب نشینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۱۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش شبکه المنار، گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کرد که نیرو‌های مسلح آن‌ها حملات علیه نیرو‌های آمریکایی را از سر خواهند گرفت.

این گروه مقاومت عراقی تصریح کرد: به دلیل عدم پیشرفت در زمینه خروج نظامیان آمریکایی (از عراق) در سفر (اخیر) محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به واشنگتن، حملات را از سر می‌گیریم.

دو روز پیش سازمان الحشدالشعبی عراق از حمله به پایگاه نظامی کالسو واقع در استان الانبار خبر داده بود.

علا الناشی نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه تاکید کرد: همزمان با حضور هیات عراقی به ریاست محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در واشنگتن، آمریکا حمله‌ای متجاوزانه علیه پایگاه‌های وابسته به نیرو‌های امنیتی و الحشدالشعبی در استان بابل انجام می‌دهد.

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به تازگی به واشنگتن سفر و درمورد زمان پایان ماموریت نظامیان آمریکایی در این کشور گفتگو کرد.

الناشی تاکید کرد: تجاوز آمریکا وقاحت و بی مسئولیتی علیه نیرو‌های امنیتی و الحشدالشعبی عراق به شمار می‌رود.

وی از دولت عراق خواست که به منظور حفظ کرامت عراقی‌ها، علیه مسئولان آمریکایی در شورای امنیت شکایت کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • کارنامه سفر نخست‌وزیر عراق به آمریکا؛ موفق یا ناکام؟
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل حمله به پایگاه حشد شعبی هستند
  • نقشه زد و خوردهای ۷ ماه اخیر در خاورمیانه | تعداد نیروهای آمریکا در ۹ کشور خاورمیانه
  • سنای آمریکا با تمدید شنود شهروندان کشور‌های خارجی موافقت کرد