Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس شورای اسلامی شهر تهران آن گفت که لغو طرح ترافیک از سوی مدیریت شهری نبوده است و اکنون نیز ستاد ملی مبارزه با کرونا باید برای اجرای دوباره آن تصمیم گیری کند. تاریخ انتشار: 15:37 - 28 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۲۱۵۷۹

محسن هاشمی در حاشیه دویست و چهاردهمین جلسه شورا در جمع خبرنگاران درباره اجرای مجدد طرح ترافیک از روز ۲۹ اردیبهشت گفت: شورای عالی ترافیک شهر تهران جلسه‌ای تشکیل داد و قرار شد مصوبات به ستاد ملی کرونا برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی گفت: در آنجا گفته شد که ما هیچ وقت تصمیم به ملغی کردن طرح ترافیک نگرفتیم و این تصمیم آقای وزیر بهداشت بود.   هاشمی ادامه داد: در حال حاضر هم مصوبه اجرای مجدد طرح ترافیک باید برود به ستاد ملی کرونا تا در آنجا درباره آن تصمیم گیری شود.   رییس شورای اسلامی شهر تهران درباره اینکه شهرداری تهران در عدم اجرای طرح ترافیک ضرر میلیاردی کرده است گفت: طرح ترافیک که برای پول درآوردن نیست و این طرح برای کاهش آلودگی هواست و عدم کسب درآمد از آن ضرر نیست.   رییس شورای اسلامی شهر تهران درباره روند جلسه امروز شورا گفت: همانطور که می‌دانید امروز چند تذکر از سوی اعضا ارائه شد و بحث مهم توسعه و تجهیزات صنعت آب و فاضلاب بود.   وی افزود: در سال گذشته یک مصوبه‌ای درخصوص تامین اعتبار داشتیم و براساس آن مصوبه چند تکلیف برای شرکت آب و فاضلاب در نظر گرفتیم.   بیشتر بخوانید: توصیه‌هایی برای مدیریت مصرف آب در شرایط کرونا   هاشمی ادامه داد: آب و فاضلاب در سال گذشته در اسفند ماه چند نامه برای ما ارائه کرده بود که آن را از طریق اتوماسیون برای اعضا فرستادم که همین امر باعث ناراحتی اعضا شده بود.   وی گفت: امروز دو مصوبه در این خصوص داشتیم که یکی از آن‌ها مربوط به تاسیسات آب اضطراری بعد از وقوع زلزله بود.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا طرح ترافیک کرونا طرح ترافیک شهر تهران ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۱۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ طرح تحقیقاتی حوزه علوم شناختی به نتیجه رسید

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیاست‌های راهبردی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در حمایت از اجرای طرح‌های پژوهشی  درحوزه‌های علوم شناختی درسال‌های اخیر منجر به طراحی، تولید و ساخت محصولات فناورانه توسط اساتید، پژوهشگران و متخصصان برای تامین نیاز‌های مراکز علمی، تحقیقاتی و درمانی و نیز رونق بخش اکوسیستم شناختی و کسب و کار در این حوزه  شده است.

با اجرای سیاست و اقدامات ستاد علوم شناختی و در نتیجه حمایت‌های گسترده از محققان، اساتید و متخصصان، طرح‌های متعدد اولویت‌دار مورد نیاز کشور در زمینه نگاشت مغز، ایمپلنت‌های مغزی، ارتباط بین مغز و ماشین و سایر حوزه‌ها به اجرا در آمد.

ساخت انواع دستگاه‌های تصویربرداری از مغز، ثبت سیگنال‌های مغزی و تحریک مغزی، از جمله دستاورد‌های اجرای طرح‌های تحقیقاتی در امر تولید و ساخت  محصولات فناورانه شناختی درکشور بشمار می‌آید.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی برای ترویج و ارتقای دانش درحوزه‌های علوم شناختی و فناورانه و نیز پیشبرد اجرای طرح‌های تحقیقاتی، درحال حاضر با بیش از دو هزار تن از اساتید، محققان و متخصصان در یکصد مرکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی در استان‌های مختلف کشور همکاری و مشارکت دارد.

در سال گذشته در نتیجه چندین مرحله فراخوان این ستاد، ده‌ها طرح تحقیقاتی توسط مراکز علمی و پژوهشی برای برخورداری از چتر حمایتی در زمینه‌های روانشناسی، فناورانه، نگاشت مغز، مدیریت، آموزش و پرورش، توانبخشی شناختی و علوم اعصاب ارایه شد که حدود سی  طرح مورد تصویب قرار گرفت.

در راستای ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی و بهره‌مندی محققان، پژوهشگران و اساتید مراکز علمی و دانشگاهی درسال‌های اخیر طی  بیست مرحله فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی، بیشتر از ۴۰۰ طرح مطالعاتی و تحقیقاتی تحت پوشش حمایت‌های این ستاد قرار گرفت که از مجموع این طرح‌ها تاکنون بیش از ۲۰۰ طرح به اتمام رسیده و مابقی در حال اجرا است.

تشکیل هسته‌های پژوهشی در حوزه‌های علوم شناختی یکی دیگر از اقدامات و فعالیت‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی به منظور تربیت نیروی مجرب و متخصص بشمار می‌آید، از اقدامات ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی بوده است.

همچنین در سال گذشته ۲۵ هسته پژوهشی درحوزه‌های علوم و فناوری‌های شناختی در مراکز علمی و دانشگاهی درسطح کشور تشکیل و فعال شده است.

رویکرد این ستاد بهره گیری و بهره مندی از دستاورد‌های علوم و فناوری‌های شناختی برای ارتقا و افزایش توانمندی مهارت‌های شناختی در سطح جامعه و نیز کمک به امر یادگیری و یاددهی با شیوه‌های شناختی در نظام آموزشی است.

از سوی دیگر در چارچوب سیاست‌ها و برنامه‌های این ستاد فعالیت گروه‌های «پیشران» نیز  برای تسریع در اجرای طرح‌های پژوهشی از اهداف اصلی ستاد محسوب می‌شود که با حمایت از طرح‌های پژوهشی در حوزه علوم شناختی و دستیابی به فناوری و خدمات شناختی می‌توان تغییرات بزرگی در جامعه به‌وجود آورد و با بهره‌گیری از دانش، تخصص و مهارت نخبگان و محققان این حوزه، زیرساخت‌های نوین فناوری و خدمات شناختی را در کشور ایجاد کرد.

 بر اساس این راهبرد، تاکنون چهار گروه «پیشران» در مراکز تحقیقاتی دانشگاهی تشکیل شد که فعالیت این گروه‌ها منجر به تولید فناوری‌های بومی و خدمات شناختی شده است.

اعتمادسازی در میان محققان و نخبگان برای اجرای طرح‌های تحقیقاتی و حمایت‌های گسترده از فعالیت‌های آنان از برنامه‌های عملی ستاد توسعه علوم شناختی بحساب می‌آید و تبادل دیدگاه‌ها میان مجریان و ناظران طرح‌های تحقیقاتی برای پیشرفت طرح‌ها بطور جدی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با اجرای قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • ۲۰۰ طرح تحقیقاتی حوزه علوم شناختی به نتیجه رسید
  • تصمیم مهم ناتو برای ساقط کردن موشک های روسیه/اخراج دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین
  • سرانجام پل حافظ تهران | این پل جمع می شود یا همچنان باقی می ماند؟
  • پل حافظ تهران ماندگار شد
  • تصمیم درباره پل حافظ در تهران تغییر کرد!
  • ارائه لایحه پیشنهادی جدید در خصوص قانون کار | قول وزیر اقتصاد به کارگران صحت دارد؟
  • ارائه لایحه پیشنهادی اصلاح ​مواد ۴١ و ۱۶۷ قانون کار/ دولت وکیل مدافع کارگران است
  • اجرای محدودیت مقطعی در آزادراه تهران - شمال
  • تعیین تکلیف مهمترین گره ترافیکی همدان در شورای ترافیک