Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ائتلاف متجاوز سعودی تعدادی از استان‌های یمن را 23 بار هدف حملات خود قرار دادند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، تلویزیون المسیره اعلام کرد: هواپیما‌های ائتلاف متجاوز سعودی منطقه الفرع در کتاف واقع در استان صعده را سه بار هدف حملات خود قرار دادند.
هواپیما‌های ائتلاف متجاوز سعودی به تشدید تنش‌ها همچنان ادامه می‌دهند، به طوری که تعدادی از استان‌ها را 23 بار هدف حملات خود قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 ائتلاف متجاوز سعودی مناطق حرض و حیران را در استان حجه 9 بار، منطقه العطن در بکیل المیر را یک بار و منطقه مجزر در مارب را هفت بار و منطقه القانیه در البیضاء را سه بار و منطقه‌ای در کتاف در استان صعده را چهار بار هدف حملات خود قرار دادند.
این در حالی است که ائتلاف سعودی مزارع و روستا‌های مملو از حضور ساکنان را در مناطق مرزی "شدا" و "رازح" بمباران کرد.
مزدوران ائتلاف سعودی در الحدیده هم مزارع و محل سکونت شهروندان را در شرق شهر التحیته هدف حملات توپخانه‌ای و تیربار قرار دادند.

دفع حمله گسترده ائتلاف متجاوز سعودی در تعز
نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز دو حمله گسترده شبه‌نظامیان ائتلاف متجاوز سعودی در استان تعز را ناکام گذاشتند.
نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز یکشنبه پیشروی و حمله گسترده شبه‌نظامیان ائتلاف متجاوز سعودی در دو جبهه الضباب و بیر باشا در استان تعز در جنوب غرب یمن را ناکام گذاشتند.
یک منبع نظامی گفت که شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی از چهار مسیر به سمت جبل الهان در الضباب و بیر باشا در تعز پیشروی کرده بودند اما با آنها مقابله شد.
طبق گزارش وبگاه «المسیرة»، این منبع افزود که رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی با یاری خداوند متعال توانستند شمار زیادی از این مزدوران را زخمی کرده و حمله آن‌ها را دفع کنند.
به گفته این منبع، مزدوران ائتلاف سعودی در کمین‌ها و بمب‌های دست‌سازی که ارتش و کمیته‌های مردمی کار گذاشته بودند، گرفتار شده و همین امر باعث دو چندان شدن قربانیان و خسارت‌های مالی وارده به آن‌ها شد.
بر اساس این گزارش، پیشروی مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی و درگیری با آن‌ها چندین ساعت به طول انجامید و طی آن شماری از این مزدوران کشته و زخمی شدند.
شبه‌نظامیان ائتلاف متجاوز از پشتیبانی هوایی رژیم سعودی برخوردار بودند. هواپیماهای ائتلاف سعودی در هفت نوبت منطقه مجزر، نُه بار منطقه حیران و حرض و یک بار منطقه العطن در بکیل المیر را بمباران کردند.

شورای انتقالی یمن یک فرمانده ارشد منصور هادی و چهار همراه او را به اسارت گرفتند
نیروهای شورای انتقالی یمن در چهارمین روز درگیری با نیروهای ارتش دولت مستعفی یمن در استان أبین در جنوب این کشور یک فرمانده ارشد این نیروها و چهار همراه او را به اسارت گرفتند.
نیروهای شورای انتقالی جنوب یک فرمانده نظامی ارشد ارتش منصور هادی را امروز شنبه در استان أبین در جنوب یمن به اسارت گرفتند.
خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک مقام نظامی یمن اعلام کرد: نیروهای شورای انتقالی جنوب سرتیپ سیف القفیش فرمانده گردان 115 پیاده نظام را در جریان درگیری‌های شرق شهر زنجبار مرکز استان أبین به اسارت خود درآوردند».
این منبع افزود:« چهار نفر از همراهان این فرمانده نظامی نیز به همراه او اسیر شدند».
در سطح میدانی ارتش یمن با چهارمین روز درگیری‌های جاری در حومه شهر زنجبار علیه نیروهای شورای انتقالی بار دیگر بر پادگان این نیروها در منطقه الطریه در شمال شرق زنجبار مسلط شدند. این پادگان دیروز توسط شورای انتقالی بازپس گرفته شده بود.
شورای انتقالی جنوب یمن از بیست و پنجم آوریل گذشته در استان‌های جنوب یمن خودمختاری و حالت فوق العاده اعلام کرده است و از آن روز تقابل میان دولت مستعفی و شورای انتقالی شدت گرفته است.
دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب در پنجم نوامبر گذشته توافقی را در ریاض به امضا رساندند، اما این توافق نتوانست به وضعیت جنوب یمن سر و سامان دهد به خصوص که شورای انتقالی خواستار جدا شدن جنوب یمن از شمال این کشور است.
سازمان ملل هم از طرف‌های ذیربط در یمن خواست درگیری‌ها در استان أبین را متوقف کنند.

ادامه درگیری خائنان؛ نیروهای منصور هادی پادگان مزدوران امارات را تصرف کردند
منابع رسمی در دولت مستعفی یمن از سیطره نیروهای این دولت بر پادگانی در استان زنجبار این کشور بعد از درگیری‌های شدید با نیروهای مورد حمایت امارات خبر دادند.
منبعی نزدیک به دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدرَبه منصور هادی» از سیطره نظامیان تحت امر این دولت بر پادگانی در جنوب غربی یمن خبر داد.
مختار الرحبی، منشی سابق منصور هادی و مشاور وزیر فعلی اطلاع‌رسانی در دولت هادی در توییتی نوشت که نیروهای دولت مستعفی به طور کامل پادگان «الطریه» را از دست نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن که وابسته به امارات هستند، به دست گرفته است.
این پادگان نزدیک شهر «زنجبار» مرکز استان «أبین» (واقع در جنوب غربی یمن و هم‌مرز با استان عدن) است.
نیروهای دولت منصور هادی از مرداد گذشته بعد از درگیری ها در شهر عدن با شورای انتقالی، استان عدن و پس از آن استان ابین و بخش‌هایی از استان شبوه را از دست دادند.
دولت هادی بعد از بی‌میلی عربستان سعودی در حمایت از خود در برابر شورای انتقالی و امارات و بی‌نتیجه بودن توافق ریاض، تلاش دارد خود مناطق از دست رفته را پس گرفته و خود را به پایتخت موقت (یعنی عدن) برساند.

درخواست «محمدعلی الحوثی» برای رفع محاصره یمن
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن خواستار اعمال فشار بر ائتلاف سعودی و نیز همراهی اصحاب رسانه در این موضوع برای رفع محاصره یمن و ورود تجهیزات پزشکی به این کشور شد.
«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلابی یمن خواستار اعمال فشار بر ائتلاف سعودی برای پایان دادن به محاصره یمن شد.
وی در توییتر خود نوشت: خواستار اعمال فشار کشورهای آزاد بر ائتلاف برای لغو محاصره یمن و ورود تجهیزات و «تست» (تشخیص کرونا) به جای جستجو درباره آماده‌سازی هستیم. غلبه به هر بیماری یا ویروسی در وهله اول از خود شخص و پایبندی او به توصیه‌ها و اجرای آن آغاز می‌شود. همچنین جامعه نیز باید خطر ار حس و با آن با جدیت برخورد کند؛ ما پیشتر به این موضوع فرا خوانده‌ایم و همچنان بر آن تأکید داریم.
الحوثی به همراه این توییت، ویدئویی از خود را که در آن ماسک پوشیده ، منتشر کرد تا شهروندان یمنی را تشویق به رعایت اصول بهداشتی برای مقابله با کرونا کند.
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در ادامه فعالان رسانه و شبکه‌های اجتماعی را به تمرکز بر رد پایان محاصره یمن توسط ائتلاف سعودی و ورود تجهیزات پزشکی و کیت تشخیص کرونا فراخواند.
وی در توییت دیگری نوشت: آمریکا، سعودی، امارات و متحدان آنها در منطقه، کشورهای عربی را محاصره و به آنها تعدی می‌کند که از میان آنها به یمن، قطر و فلسطین اشاره می‌کنیم.... آنها از این اقدامات جنایتکارانه حتی در سایه شیوع کووید 19 هم دست برنداشته‌اند پس از چه انسانیتی دم می‌زنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: یمن تحولات نیروهای شورای انتقالی ارتش و کمیته های مردمی ائتلاف متجاوز سعودی شبه نظامیان ائتلاف شورای انتقالی جنوب ائتلاف سعودی دولت مستعفی یمن حمله گسترده استان أبین محاصره یمن منصور هادی درگیری ها جنوب یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۱۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نزدیک شدن منوریل به تکمیل پس از ده سال

قطعی شدن ادامه طرح نیمه‌تمام مونوریل و حرف و حدیث‌های مطرح شده در خصوص شروع یا حذف خط دوم قطار شهری قم مهم‌ترین محور صحبت‌های امروز اعضای شورای اسلامی شهر قم با اصحاب رسانه بود.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، نشست روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم در حالی روز چهارشنبه در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد که طی آن رییس شورای اسلامی شهر قم از قطعی شدن ادامه اجرای طرح مونوریل قم خبر داد.

در خلال این نشست رسانه‌ای، محسن محرری رییس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به جلسه اخیر معاون اجرایی دولت سیزدهم در خصوص مونوریل قم، از نهایی‌شدن اجرای این طرح نیمه‌تمام خبر داد و تاکید کرد که عملیات اجرایی این پروژه به‌زودی پس از حدود ۱۰ سال وقفه ازسرگرفته خواهد شد.

اراده دولت بر تکمیل مونوریل است

وی بیان کرد: ادامه مونوریل قم یک موضوع حاکمیتی است و اراده دولت سیزدهم برای اجرای این طرح نهایی شده و به‌زودی عملیات تکمیل آن آغاز خواهد شد.

محرری گفت: طبق ابلاغیه‌های دولت و سازمان برنامه‌وبودجه با ادامه طرح مونوریل قم تا پردیسان، خط دوم متروی قم کنار گذاشته می‌شود و دیگر هیچ اعتبار ملی به آن اختصاص نخواهد یافت.

رییس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: در خصوص اینکه مدیریت شهری قم هم راستا با دولت مونوریل را ادامه خواهد داد ابهامی وجود ندارد؛ اما هنوز در طول خط آن و نحوه عبور از مقابل حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مباحث کارشناسی ادامه دارد.

محرری تصریح کرد: طبق نظر مشاور این طرح راه‌اندازی مونوریل تا مصلای قدس یا حرم مطهر حضرت معصومه هیچ‌گونه توجیه فنی و ترافیکی ندارد و باید این طرح تا پردیسان ادامه پیدا کند.

رییس شورای اسلامی شهر قم همچنین گفت: از ابتدای مطرح‌شدن اجرای مونوریل در قم، هیچ‌وقت در بین اعضای شورای اسلامی شهر در اجرای آن اجماع نظر وجود نداشته است.

وی اظهار امیدواری کرد تا ادامه عملیات تکمیل مونوریل قم در طول ۶.۸ کیلومتر آن به‌زودی و هم‌زمان با سفر دور دوم رییس جمهوری به قم آغاز شود.

مونوریل جایگزین خط دوم مترو قم

رییس کمیسیون برنامه‌وبودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قم نیز گفت: دولت در مصوبه اخیر خود به‌صراحت بیان کرده که برای دو خط موازی اعتبار جداگانه اختصاص نخواهد داد و با این وضعیت خط دوم متروی قم حذف خواهد شد و مونوریل جایگزین آن می‌شود.

مجید اخوان با بیان اینکه مونوریل برخلاف مترو هیچ‌کدام از خیابان‌های اصلی قم را پوشش ترافیکی نمی‌دهد، ادامه داد: شورای شهر قم حاضر نیست به‌خاطر تکمیل مونوریل، خط دوم مترو را از دست بدهد.

وی اظهار کرد: اگر مونوریل از پردیسان آغاز و به حرم مطهر حضرت معصومه (س) منتهی می‌شد دارای توجیه فنی، ترافیکی و اقتصادی بود؛ اما آغاز آن از محل پارک‌سوار شمالی و ابهام در نحوه ادامه آن از بستر رودخانه قم، جذابیت ترافیکی ندارد.

ادامه مونوریل تا پردیسان توجیه ترافیکی دارد

رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم نیز گفت: دولت از ابتدای تصویب مونوریل اراضی ۷۴ هکتاری را در پردیسان به‌عنوان پشتوانه اجرای این طرح تصویب کرده تا هزینه چندانی بر بودجه عمومی شهرداری در تکمیل آن، تحمیل نشود.

سید محمدحسین دهناد با تاکید بر اینکه ادامه مونوریل تا پردیسان توجیه‌پذیر است، گفت: طبق قوانین علمی در کنار این مسیر می‌توان جذابیت سفر را با صدور پروانه‌های مختلف برای کاربری متعدد ایجاد کرد که قدم اول در این مسیر می‌تواند احداث پاکسوار و اتصال آن به خطوط مترو و تاکسیرانی بر اساس حمل نقل انبوه بر، باشد.

وی با تاکید بر اینکه ادامه مونوریل می‌تواند زمینه‌های جذابیت و رونق مسافرپذیری آن را افزایش دهد، گفت: ادامه این طرح تا پردیسان و در نهایت تا فرودگاه قم از سناریو‌هایی است که قابلیت اجرا دارد و مونوریل را به یک شبکه انبوه بر و باصرفه تبدیل می‌کند.

اجرای طرح مونوریل قم از سال ۱۳۸۹ در بستر رودخانه قمرود شهر قم آغاز شد که مرحله نخست این طرح از پارک‌سوار شمالی تا مصلای قدس است.

در طول مسیر ۶.۸ کیلومتری مرحله نخست طرح مونوریل قم، هشت ایستگاه از جمله ایستگاه پایانه، فرهنگیان، امام موسی صدر، پل رضوی، پل شهید رجایی، شهید مطهری، حرم مطهر و مصلا در نظر گرفته شده‌است.

دیگر خبرها

  • نزدیک شدن منوریل به تکمیل پس از ده سال
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • سومین درخواست دولت برای رفع فیلتر گوگل پلی
  • درخواست آرژانتین از پاکستان و سریلانکا : احمد وحیدی وزیر ایران را بازداشت کنید
  • درخواست از شورای شهر برای نامگذاری بوستان‌ها و پایانه‌های تاکسی به نام شهدای تاکسیران
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد