Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@23:26:04 GMT

آیا دولت در فروش داراییهای بورسی موفق خواهد بود؟

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۲۱۱۹

آیا دولت در فروش داراییهای بورسی موفق خواهد بود؟

ارزش پرتفوی صندوق واسطه گری مالی دولت تا کنون حدود ۷۵ درصد رشد کرده است، البته روزهای آتی و جهت گیری شاخص بورس نشان میدهد که سود واقعی این صندوق چه میزان بیشتر یا کمتر از این مقدار خواهد بود.

به گزارش مشرق، بررسیها نشان می‌دهد، ارزش صندوق دولتی دارا یکم که سهامهایی از بانک تجارت، صادرات، ملت و دو بیمه البرز و اتکایی امین را در خود جای داده است در پایان معاملات 27 اردیبهشت به 3 میلیون 400 هزار تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، پایان اردیبهشت ماه آخرین فرصت خرید واحدهای این صندوق بوده و 2 ماه بعد نیز امکان فروش این واحدهای این صندوق قابل معامله در بورس، فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید: شاخص کل بورس در 30 سال گذشته! +فیلم بورس امروز چقدر ریخت؟

نکته  جالب توجه اینکه این صندوق اولین تجربه وزارت اقتصاد در آزاد سازی بخشی از داراییهای  دولت در شرکتهای بورسی است.

بعد از انجام مراحل واگذاری صندوق مذکور نوبت به عرضه سهام دولت در شرکتهای بورسی در صنایع فولادی و پالایشگاهی میرسد.

اگر این تجربه به صورت دو طرفه هم برای مردم و خریداران و هم برای وزرات اقتصاد به عنوان متولی امر مثبت باشد روش مذکور میتواند در ماههای آتی با استقبال گسترده تر مردم نیز همراه شود.

یکی از اشکالات این نوع واگذاری طولانی بودن مدت عدم فروش یونیتهای صندوق است. معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد در پاسخ به پرسش خبرنگاران در این باره گفته است دلیل اصلی لحاظ شدن این مدت طولانی علاوه بر مراحل اداری به فراهم کرن زمانی جهت دریافت کد بورسی متقاضیانی است که از طریق سیستم بانکی اقدام به خرید این واحدها کرده‌اند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا ماهواره نور اخبار بورس وزارت اقتصاد بانک تجارت سهام دولت بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۲۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری

محمد خبری زاده کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بانک‌ها املاک بسیاری دارند و بار‌ها بار‌ها جدا از بحث قانونی بر این نکته تاکید شده که نباید بنگاهداری دارند بنگاهداری بانک‌ها که معایب مختلفی از جمله تحت تاثیر قرار گیری شاخص‌های کلان اقتصادی را به همراه دارد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: گاهی خود بانک‌ها تمایل به عرضه و فروش املاک خود دارند، اما به سبب شرایط و میزان مبالغ مورد نیاز متقاضی برای آنها وجود ندارد حالا صندوق املاک و مستغلات این امکان را فراهم می‌کند که بانک‌ها بتوانند این املاک خود را به واحد‌های خرد تبدیل و به متقاضیان بیشتری با فروش برسانند.

خبری زاده افزود: در کل صندوق‌های املاک و مستغلات این امکان را فراهم می‌کنند تا علاقه‌مندان به سرمایه گذاری در حوزه مسکن و زمین با سرمایه‌های خرد خود هم بتوانند در این‌حوزه سرمایه‌گذاری کنند مسیری که می‌تواند به کاهش بنگاهداری داری بانک‌ها کمک قابل توجهی کند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بانک مرکزی هم به سبب همین موارد مطرح شده این اجازه را به بانک‌ها داده که بتوانند صندوق املاک و مستغلات تاسیس کنند تاسیس صندوقی که شاید کمی نادیده هم گرفته شده، اما در مجموع مسیری مناسب، شفاف و در دسترسی برای بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • نحوه خرید کشنده فاو در بورس
  • خبر خوش وزیر برای سرخابی ها | دستور پرداخت حق پخش رسید
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطفی در فوتبال ایران خواهد بود
  • پروژه‌های ناتمام را خاتمه می‌دهیم/ ستاره خلیج فارس بورسی می‌شود
  • محرک جدید بورس
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری
  • میزبانی فرابورس ایران از چهارمین صندوق املاک و مستغلات کشور ​
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار