Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@23:00:11 GMT

جهادگران بسیجی به یاری کشاورزان جنوب کرمان شتافتند

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۲۱۷۴

جهادگران بسیجی به یاری کشاورزان جنوب کرمان شتافتند

مدیر کانون نورالرضا (ع) عنبرآباد روز یکشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: در پی اُفت قیمت محصولات کشاورزی منطقه جنوب کرمان، تصمیم گرفتیم برای کمک به کشاورزان در فروش محصولاتشان، محصول پیاز و گوجه فرنگی آن‌ها را جمع‌آوری کرده و به صورت مستقیم به بازارهای هدف داخلی ارسال کنیم.
محمد مهدوی افزود: این اقدام جهادی را انجام دادیم تا با کوتاه شدن دست دلال‌ها، محصولات کشاورزان با قیمت بالاتری به فروش برسد و پس از آن نیز هزینه فروش محصولات را به حساب کشاورزان واریز کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: جنوب کرمان قطب کشاورزی کشور و شغل بیشتر مردم این منطقه کشاورزی است اما شیوع ویروس کرونا و به تبع آن بسته شدن مرزها موجب شد تا دلال‌ها محصول کشاورزی مردم را با قیمت ناچیزی خریداری کنند که همین امر باعث متضرر شدن کشاورزان شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری نورالرضا (ع) عنبرآباد اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت اعضای این کانون فرهنگی هنری و گروه جهادی فدائیان رهبر و با همکاری موسسه خیریه نسیم مهربانی تصمیم گرفتیم به کشاورزان در فروش محصولات آنها کمک کنیم.

وی بیان داشت: تاکنون ۳۰ تُن از محصولات کشاورزان این منطقه را به بازارهای هدف داخلی ارسال کرده‌ایم و امروز نیز یک کامیون حاوی ۱۰ تُن از محصولات آنها را روانه بازارهای هدف می‌کنیم.

به گفته سعید برخوری رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، طی سال زراعی جاری ۶ هزار هکتار از اراضی هفت شهرستان این منطقه به کشت پیاز اختصاص یافت.

کاهش قیمت محصولات کشاورزی بسیاری از کشاورزان را از پرداخت هزینه‌های برداشت محصول و حمل و نقل ناتوان کرده است.

جنوب کرمان با یک میلیون نفر جمعیت از هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، قلعه‌گنج، منوجان، فاریاب و رودبار جنوب تشکیل شده است.

ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تاکنون ۱۲۰ هزار و ۱۹۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۹۸۸ نفر رسید.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کرمان جیرفت گروه های جهادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کرمان جیرفت گروه های جهادی وزارت جهاد کشاورزی کرمان جیرفت گروه های جهادی جنوب کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۲۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد

به گزارش خبرنگار مهر، جریان آب ساعت یک بامداد امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین به اصفهان رسید و زیر پل‌های تاریخی این شهر جاری شد.

خروجی سد زاینده‌رود با هدف توزیع سومین نوبت آب برای آبیاری اراضی کشاورزی شرق اصفهان از عصر روز سه‌شنبه افزایش یافت.

هنوز مشخص نیست که آب قرار است چند روز برای اراضی کشاورزی اصفهان رهاسازی شود و جریان آب در شهر اصفهان ادامه داشته باشد.

در این ارتباط احمدرضا صادقی سرپرست معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان به خبرنگار مهر گفت که تعداد روز و حجم رهاسازی آب طی جلساتی با نمایندگان کشاورزان و مسؤولان استانداری در روزهای آینده مشخص خواهد شد.

ذخیره سد زاینده‌رود روز گذشته ۳۸۳ میلیون مترمکعب و میانگین بارش‌ها در ایستگاه (چلگرد) سرشاخه اصلی حوضه زاینده رود یکهزار و ۲۰ میلیمتر اعلام شد.

پیش از این در سال زراعی امسال ۲ نوبت آب برای اراضی کشاورزی شرق و غرب اصفهان توزیع شد. نخستین نوبت از رهاسازی آب برای کشت پاییزه کشاورزان شرق و غرب اصفهان ۲۰ آبان ۱۴۰۲ به مدت ۱۷ روز انجام شد و دومین نوبت از سوم فروردین ماه امسال به مدت ۱۲ روز (تا ۱۵ فروردین) آب در زاینده رود اصفهان و کانال‌های کشاورزی شرق و غرب جریان داشت.

به گفته مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، آبان سال گذشته بین ۳۸ هزار تا ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در حوضه زاینده‌رود زیر کشت غلات رفته است.

نرسیدن یا کم‌رسیدن آب به برخی کانال‌های کشاورزی در دومین نوبت توزیع آن، سبب خساراتی به کشت کشاورزان شرق و غرب اصفهان شده است.

کد خبر 6081628

دیگر خبرها

  • زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • هشدار کاهش دمای هوا و سرمازدگی محصولات کشاورزی در کرمان
  • آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • تاخیر در رهاسازی آب و خسارت به محصولات کشاورزی + فیلم
  • نوسازی ناوگان مکانیزاسیون راه‌حلی مناسب برای تحقق خودکفایی محصولات استراتژیک
  • برگزاری کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان غربی در مهاباد
  • از ایلِجار چه می‌ دانید؟ یک همدلی برای نشاکاری
  • کشاورزان برای حمل محصولات حتماً از طریق شرکت‌های مجاز اقدام کنند
  • توصیه‌ فرماندار جیرفت به کشاورزان و عشایر در پی وقوع سیلاب احتمالی