Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- طی 24 ساعت گذشته، نیروهای الحشد الشعبی چندین عملیات امنیتی علیه داعش را در چند استان عراقی کلید زدند و موفقیت‌هایی را برای خود ثبت کردند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، با افزایش تحرکات مشکوک بقایای داعش در برخی استانهای عراقی و انتشار اسناد و گزارش‌هایی از اقدام آمریکا مبنی بر انتقال شماری از سرکرده‌ها و عناصر این گروه تروریستی از سوریه به عراق، نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی عراق طی 24 ساعت گذشته چندین عملیات امنیتی و نظامی را در چند استان پرخطر عراق انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حمله موشکی الحشد الشعبی به تجمع عناصر داعش در شمال سامراء
فرماندهی عملیات الحشد الشعبی در سامراء، امروز(یک‌شنبه - 17 می) از هدف قرار دادن یکی از مکان‌های فعالیت‌ مخفیانه عناصر داعش در منطقه «حویجه جلوب» در شمال شهر سامراء خبر داد.
در بیانیه این فرماندهی آمده است: بر اساس اطلاعات به دست آمده از سوی تیپ 313 الحشد الشعبی، چندین چادر استتار شده داعش در منطقه حویجه جلوب شناسایی شد. عناصر داعش از این مخفی‌گاه‌ها برای سازماندهی و اجرای حملات تروریستی در شمال شهر سامراء استفاده می‌کردند. تمامی این مخفی‌گاه‌ها با موشک‌های 107 از سوی نیروهای پشتیبانی الحشد هدف قرار گرفتند و کاملا نابود شدند.

کشف یکی دیگر از مخفی‌گاه‌های داعش در جنوب سامراء
نیروهای الحشد الشعبی، همچنین یک مخفی‌گاه دیگر داعش را در جنوب شهر سامراء واقع در استان صلاح‌الدین شناسایی کردند و تسلیحات پنهان شده در این مخفی‌گاه را توقیف کردند.
بر اساس بیانیه این سازمان که در پایگاه اطلاع‌رسانی «الحشد الشعبی» منتشر شد، نیرویی از تیپ 41 الحشد الشعبی، امروز یکی از مخفی‌گاه‌های داعش را در منطقه «المزاریع» از توابع ناحیه «یثرب» در جنوب سامراء را شناسایی کرد که یک انبار تسلیحاتی برای تروریست‌ها به شمار می‌رفت.
بنا بر این گزارش، این انبار حاوی خمپاره‌های 60 میلی‌متری برای RPG 7، دوربین‌های شکاری و خشاب‌های کلاشینکوف و ... بود که همگی توقیف شدند.

الحشدالشعبی یک شبکه تونل‌های داعش را در شمال عراق منهدم کرد
سازمان الحشد الشعبی از شناسایی و انهدام یک شبکه از تونل‌های بزرگ داعش در استان «نینوی» خبر داد که از آن برای جابه‌جایی عناصر این گروهک تروریستی استفاده می‌شد.
سازمان الحشد الشعبی عراق اعلام کرد که یک شبکه از تونل‌های بزرگی را که داعش از آن برای جابه جایی بین مناطق استان نینوی استفاده می‌کرد شناسایی و منهدم کرده است.
این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد:« واحدهای تیپ 133 فرماندهی عملیات الحشد الشعبی در استان نینوی طی یک عملیات امنیتی برای پاکسازی مناطق جنوب غرب موصل یک شبکه از تونل‌های بزرگ بقایای داعش را کشف کردند».
به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، این بیانیه افزود: «یگان مهندسی تیپ الحشد الشعبی به شکلی ایمن این تونل‌ها را منفجر کرد و از این طریق روستاهای تل الرمان، وادی الدیر، رجم الحدید و الکوار پاکسازی شدند».
یک مقام امنیتی در استان دیالی هم روز شنبه اعلام کرد که طی یک عملیات نظامی گسترده ارتش عراق برای پیگرد بقایای داعش در هشت روستا در جنوب بعقوبه دو مخفیگاه تروریست‌های داعش شناسایی و منهدم شد.

دفع حمله عناصر داعش در خانقین
منابع عراقی شنبه شب گزارش دادند، نیروهای الحشد الشعبی حمله عناصر داعش در خانقین استان دیاله واقع در شرق عراق را دفع کردند.
به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز عراق، تیپ 23 نیروهای الحشد الشعبی عملیات نفوذ عناصر داعش را در روستای «علی السعدون» در خانقین را دفع و آن‌ها را فراری دادند.
بر اساس این گزارش، نیروهای الحشد الشعبی پهپاد عناصر تروریست که در این عملیات قصد استفاده از آن را داشتند سرنگون کردند.

آغاز عملیات «أسود الجزیرة» برای تعقیب داعش
نیروهای مسلح عراق امروز عملیات نظامی در سه استان تا مرز سوریه به منظور تعقیب عناصر داعش را آغاز کردند.
مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی در بیانیه‌ای اعلام کرد که صبح امروز یکشنبه عملیات موسوم به «أسود الجزیره»(شیران جزیره) برای بازرسی صحرای الجزیره در شمال استان الأنبار، جنوب استان نینوا و غرب استان صلاح‌الدین تا مرزهای بین‌المللی سوریه آغاز شد.
این عملیات تحت نظارت فرماندهی عملیات مشترک آغاز شده و «وادی الثرثار»، فرودگاه جنیف، سنیسله، جبل المنایف، دشت رواه، الشعبانی، طریفانی، وادی العجیج و تپه‌های الطیارات را شامل می‌شود.
طبق گزارش وبگاه «شفق نیوز»، در این عملیات فرماندهان عملیات الجزیره، صلاح‌الدین، غرب نینوا، الحشدالشعبی و العشائری در 11 محور با پشتیبانی هواپیماهای ارتش و نیروی هوایی مشارکت دارند.
در بیانیه مذکور آمده است که این عملیات با هدف تقویت امنیت و ثبات در این مناطق و تعقیب عناصر تروریستی و دستگیری آن‌ها صورت می‌گیرد.

آغاز عملیات علیه داعش در استان دیاله عراق
به گزارش شبکه تلویزیونی العربی، ارتش عراق از آغاز عملیات نظامی علیه تروریست‌های تکفیری داعش در استان دیاله خبر داد.
این عملیات پس از چند حمله داعش در چند منطقه از این استان آغاز شد. در حملات تروریست های داعش که از غروب جمعه آغاز شد شش نیروی امنیتی و دو شهروند عراقی کشته شدند. ستاد تبلیعات جنگ نیرو‌های امنیتی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، با هدف تقویت امنیت و ثبات استان، نیرو‌های پیاده از لشکر پنجم و اداره پلیس دیاله این عملیات را با هدف پیگرد بقایای داعش آغاز کردند.
برهان المعموری از نمایندگان استان دیاله در پارلمان عراق در توئیتی، با اشاره به افزایش فعالیت گروه تروریستی داعش در این استان، درباره خطر بزرگی که دیاله با آن روبروست هشدار داد و خواستار تحرک فوری برای کاستن از خلاء‌های نظامی ایجاد شده در استان شد.

فرود بالگردهای ناشناس برای کمک به داعش
العالم به نقل از منابع پارلمانی عراق از فرود چند فروند بالگرد ناشناس برای کمک به تروریستهای داعش در عراق خبر داد.
تلویزیون العالم گزارش داد همزمان با تلاش آمریکا برای احیای مجدد داعش منابع پارلمانی عراق تاکید کردند چند فروند بالگرد ناشناس برای کمک به عناصر وهابی -صهیونیستی داعش در مواضع آن‌ها فرود آمدند.
این در حالی است که برخی گزارش‌ها به تلاش‌های آمریکا برای بازگرداندن مجدد گروه تروریستی داعش به سوریه و عراق حکایت دارد.
اسرای داعشی هم به نقش آمریکا برای کمک به فعالیت هایشان در هر دو کشور اعتراف کرده اند.
گزارشگر این شبکه گفت: آمریکا ادعای مبارزه با داعش تروریست را دارد؛ اما پشت پرده یا به صورت علنی از این گروه برای خدمت به طرح آمریکا در منطقه حمایت می‌کند.
جاسم حسین الجباره عضو کمیته امنیت و دفاع در پارلمان عراق گفت: عملیات هلی برن و بالگرد‌هایی وجود دارند که سلاح و تجهیزاتی به مناطق حضور داعش منتقل می‌کنند و به وضوح می‌توان آن‌ها را دید، ولی هویت آن‌ها معلوم نیست.
وی افزود: این بالگرد‌ها به تروریست‌ها در استان‌های صلاح الدین، نینوا و دیاله کمک می‌کنند.
منابع متعددی از تلاش آمریکا برای بازگرداندن مجدد گروه وهابی داعش در سوریه و عراق صحبت کرده اند. برخی اسرای داعشی هم به حضورمزدوران از کشور‌های مختلف جهان در میان خود با ایفای نقش آمریکا برای کمک به فعالیت‌های آن‌ها در هر دو کشور اعتراف کرده اند.
یکی از اسرای داعشی گفت: «هر ماه یک خودرو برای حمایت از ما می‌آید که دارای مهمات، غذا و سلاح است. سلاح‌ها آمریکایی است. کمک‌های مالی هم به ما می‌شود.»
یکی دیگر از آن‌ها گفت: «سلاح‌های متفاوتی به دست ما می‌رسد، از جمله کلاشینکوف و سلاح‌های گوناگونی که برای ما کاملا جدید است. این سلاح‌ها آمریکایی هستند.»
در همین زمینه، برخی منابع عراقی اظهار داشتند، طرح آمریکا هدف قرار دادن فرماندهان گروه بسیج مردمی و شخصیت‌های سیاسی است. این منابع افزودند: آمریکا برای بر هم زدن ثبات و ایجاد هرج و مرج به منظور تداوم حضور نیرو‌های خود در عراق تلاش می‌کند و از طریق هدف قرار دادن شخصیت‌هایی که با حضور آمریکا در عراق مخالف هستند، به دنبال تحقق هدف خود است.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عراق داعش نیروهای الحشد الشعبی عناصر داعش آغاز عملیات استان دیاله بقایای داعش برای کمک مخفی گاه ها تروریست ها صلاح الدین هدف قرار آغاز شد سلاح ها تونل ها یک شبکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۲۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عباسی: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی یک نوع عملیات جدید را در دنیا رقم زد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: پاسخ ایران به اقدام تجاوزگرایانه رژیم صهیونیستی عملیات جدیدی را در دنیا رقم زد که طراحی آن مختص ایرانی‌ها است در صورتی که دشمن بخواهد اقدامی را انجام دهد این عملیات ادامه خواهد داشت.

فریدون عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به عملیات «وعده صادق» در پاسخ به حمله موشکی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق اظهار کرد: از سال ۱۹۶۷ تا سال ۱۹۷۳ کشورهای عربی با اصلاحات توانستند ضربه نظامی به رژیم صهیونیستی وارد کنند منتها به دلیل نداشتن پشتیبانی مناسب و تجربه لازم و جنگی و علی‌رغم پیش‌روی‌ها شکست خوردند.

وی ادامه داد: بعد از آن، ضربه توسط سازمان آزادی‌بخش فلسطین، جهاد اسلامی و حماس و سایر عناصر جبهه مقاومت به رژیم صهیونیستی زده شد که خوشحالی، دلگرمی و اتحاد جهان اسلام و آزادی‌خواهان جهان و مخالفان استکبار را به همراه داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و سرپا ماندن آن معادلات منطقه به گونه‌ای دیگر رقم خورد و جمهوری اسلامی ایران بعد از شکست داعش در منطقه به قدرت نوظهور جهان تبدیل شد که باعث دلگرمی آزادی‌خواهان جهان است. حمایت‌های معنوی و کمک‌های مستشاری ما حاصل تجاربی از دوران دفاع مقدس و با تکیه بر اسلام و قرآن و نه کشورهای غربی و شرقی باعث شده که ما روز به روز پیش برویم و قدرت نوظهور جهانی حامی مستضعفان جهان است که همین تجارب را در اختیار می‌گذاریم.

عباسی ادامه داد: ما کمک‌های مستشاری برای شکست داعش به عراق و سوریه داشتیم که شهادت فرماندهان نیز به خاطر پیروزی‌های جبهه مقاومت بود، داعش ساخته صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها است.

نماینده کازرون در مجلس شورای اسلامی عملیات وعده صادق را نوع جدیدی از عملیات در دنیا خواند و اظهار کرد: پاسخ ایران نوع عملیات جدیدی را در دنیا رقم زد که طراحی آن مختص ایرانی‌ها و نیروهای مسلح ایران است که در صورت انجام اقدامی توسط دشمن ادامه هم خواهد داشت.

عباسی با یادآوری این‌که معادلات منطقه با شکست داعش به نفع جبهه مقاومت بهم ریخت، اظهار کرد: آنها می‌خواستند معادلات منطقه را به نفع غربی‌ها تغییر دهند و بی دولت سازی را دامن زنند اما ما اجازه تضعیف دولت‌های منطقه را ندادیم. همین باعث شد که دولت‌های مرکزی عراق و سوریه باقی بمانند و بقیه کشورها دست نخورند حتی روسیه هم از تعرض غربی‌ها مصون ماند چون اگر آنها در تضییع منطقه موفق شده بودند به سراغ ایران و روسیه هم می‌آمدند.

وی اضافه کرد: هوشمندی در ایران و روسیه باعث شکست داعش شد و این‌که معادلات منطقه به نفع جبهه مقاومت بهم خورد. اکنون اقدام ایران علی‌رغم آمادگی مقابل و تمامی تلاش‌هایشان برای تحریم باعث می‌شود که تفکرات آنها تغییر پیدا کرده و باید برنامه‌های جدیدی تهیه کنند. منتها آنها در حال انفعال هستند چون غربی‌ها در منطقه دست برتر را ندارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استقبال پادشاه اردن از رئیس جمهور عراق و رایزنی درمورد تحولات منطقه
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره روابط با ایران و آمریکا
  • نقشه آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در عراق و سوریه
  • تحولات منطقه؛ محور رایزنی تلفنی ولیعهد سعودی و نخست‌وزیر عراق
  • ترکیه : پیام‌ ها بین ایران و آمریکا را منتقل کردیم
  • عملیات «وعده صادق» پاسخ بازدارنده بود
  • عباسی: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی یک نوع عملیات جدید را در دنیا رقم زد
  • موشک های ایران به هدف خوردند /ضربات سنگین ایران به پایگاه هوایی اسرائیل /۱۵۰ موشک به سمت اسرائیل شلیک شد
  • الحشد الشعبی عراق در وضعیت آماده باش قرار دارد
  • سوگیری انستیتوی آمریکایی علیه یک شخصیت مقاومتی در عراق