Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@02:02:58 GMT

اخبار کوتاه از استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۲۷۰۷

اخبار کوتاه از استان اصفهان

نایین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نایین از آغاز اجرای طرح "سرشاخه کاری درختان گردو" در این شهرستان خبر داد.

احمدرضا باقریان روز یکشنبه به ایرنا گفت: عملیات سرشاخه کاری بر روی تعدادی از درختان گردو در روستاهای بخش مرکزی شهرستان نایین با هزینه ای بالغ بر ۲۵۰میلیون ریال، از محل اعتبارات ملی به صورت آزمایشی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در این روش شاخه‌های قدیمی درختان گردو بریده شده و ارقام جدید و مقاوم‌تر به آن‌ها پیوند زده شده و سپس از پیوند جدید محافظت می‌شود.
وی تصریح کرد: هدف از این عملیات، تغییر رقم محصول، بهبود کیفیت میوه، افزایش عملکرد و جوانسازی درختان و همچنین از بین بردن آفات آن هاست.
باقریان اضافه کرد: سرمازدگی درختان گردو به ویژه سرمازدگی بهاره، کاهش تولید و پایین بودن عملکرد برداشت و عدم یکنواختی محصول تولید شده از جمله مشکلاتی است که در کشور برای تولید گردو وجود دارد.
مدیر جهاد کشاورزی نایین ادامه داد: در این راستا در جهان برای مقابله با این مشکلات  از روش علمی استفاده می‌شود، که یا حذف درختان موجود و کاشت درختان جدید با ارقام جدید است و یا تعویض تاج درختان به عنوان "سرشاخه کاری" باغ‌ها" که این روش به صورت آزمایشی در نایین مورد استفاده قرار گرفت.

کاشان

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: یک باب از مغازه‎های واقع در بازار تاریخی کاشان آتش گرفته بود که با حضور به هنگام تیم‌های آتش‌نشانی، حادثه مهار شد.

روح‌الله فدایی روز یکشنبه در این زمینه اظهارداشت: حوالی ظهر روزگذشته در پی تماس با سامانه ۱۲۵ مبنی بر آتش‌سوزی در یک واحد فروش لوازم خانگی در بخش ضراب‌خانه بازار تاریخی و بزرگ کاشان، با توجه به موقعیت و اهمیت حادثه، چهار دستگاه خودرو از سه ایستگاه‌ آتش‌نشانی به محل اعزام شدند.

وی افزود: آتش‌نشانان با حضور در محل آتش‌سوزی که از طبقه زیرین مغازه آغاز شده بود، به سرعت عملیات را آغاز و سپس نسبت به بررسی محیط و برطرف کردن عوامل ناایمن و حادثه‌ساز اقدام کردند.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان بیان کرد: شناسایی علت این آتش‌سوزی که تلفات جانی در پی نداشت، به کارشناسی کمیته علت‌یابی حریق و حادثه سازمان نیاز دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح ارتقای ایمنی بازار بزرگ کاشان در سال گذشته یادآور شد: بر اساس این طرح از همه واحدها و مغازه‌های بازار بازدید انجام شد و کسبه آموزش‌های ایمنی عمومی و آتش‌نشانی مرتبط را فراگرفتند و همه راه‌های دسترسی بهتر به بازار نیز از سوی آتش‌نشانان در قالب برگزاری رزمایشی بررسی شد.

بنای بازار که به همراه معابر اصلی و فرعی ۱۹ هزار و ۸۰۰ مترمربع مساحت دارد، با وجود فضاهای معماری کم‌مانند از دوره صفویه تاکنون در کنار کاشانی‌ها، روزانه مسافران داخلی و گردشگران خارجی بسیاری را میزبانی می‌کند.

مجموعه بازار بزرگ کاشان به شماره ۱۲۸۴ در شهریور ۱۳۵۵ شمسی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

کاشان با جمعیت بیش از ۳۰۰ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

نایین

واژگونی یک دستگاه تریلر در نایین در روز یکشنبه یک نفر کشته بر جا گذاشت.

رضا عباسی رییس اورژانس نایین گفت: صبح امروز با اطلاع از واژگونی تریلر هوو در کیلومتر هشت باند برگشت محور نایین به اصفهان، ماموران اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: متاسفانه در این حادثه راننده ۳۵ ساله تریلر براثر شدت جراحات وارده جان باخت.
 ۲۰ کیلومتر پایانی محور اصفهان به نایین پس از گردنه ملااحمد، شیب زمین به سمت شهر نایین بوده که با توجه به حوادث متعدد ورود تریلر به میدان ورودی شهر نایین، سه گذرگاه فرار در این مسیر ایجاد شده که خوشبختانه بعد از ایجاد این گذرگاه های فرار هیچ حادثه ای در ورودی شهر نایین گزارش نشده است.
علت حادثه در دست بررسی است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: درختان گردو آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۲۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور امدادگران در سیل کاشان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدنوید متقی، با اشاره به باران سیل‌آسا، به توضیح جزئیات گزارش اولیه حادثه سیل و آب‌گرفتگی پرداخت و گفت: روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت، گزارش سیل و آبگرفتگی در شعب شهرستان‌های نائین، کاشان و آران و بیدگل استان اصفهان اعلام شد.

وی ادامه داد: سیل ۲ دستگاه خودروی کامیون را در شهرستان نائین با خود برد و باعث آسیب و خرابی به ۳ باب خانه در شهرستان آران و بیدگل شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اصفهان افزود: تیم‌های عملیاتی در شعب نائین و آران و بیدگل، در حال امدادرسانی و امدادگران در شهرستان کاشان در حال ارزیابی اولیه آسیب وارده هستند.

کد خبر 6086859

دیگر خبرها

  • یک خط عبوری محور خوروبیابانک به انارک و نایین بازگشایی شد
  • امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • حضور امدادگران در سیل کاشان
  • آبگرفتگی محور خوروبیابانک به سمت انارک و نایین + فیلم
  • وقوع سیلاب و بارش تگرگ در چند شهرستان استان اصفهان
  • انجام عملیات سم‌پاشی درختان در منطقه ۵ اصفهان
  • تعمیر شکستگی خط انتقال آب زاینده رود به کاشان
  • علت شکستگی خط انتقال آب زاینده رود به کاشان اعلام شد
  • بهره مندی ۱۳ روستای نایین از آب شرب پایدار
  • علت حادثه در خط انتقال آب به کاشان چه بود؟