Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای صنفی دانشجویان وزارت بهداشت طی بیانیه‌ای اعتراض خود مبنی بر بازگشایی دانشگاه‌ها اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، شورای صنفی دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیانیه‌ای در خصوص بازگشایی دانشگاه‌ها در تاریخ ۱۷ خردادماه سال جاری خطاب به سعید نمکی وزیربهداشت درمان و آموزش پزشکی صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این نامه به شرح زیر است:

وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی جناب آقای دکتر نمکی

با سلام و احترام

مستحضر هستید با اعلام شروع بحران کرونا از اسفند سال گذشته و پس از کش‌وقوس‌های فراوان و پیگیری‌های مصرانه شورای صنفی دانشجویان وزارت بهداشت سرانجام در تصمیم عاقلانه کلیه مراکز عمومی کشور اعم از مراکز آموزشی و دانشگاه‌های کشور به حالت تعطیل درآمد. حال باگذشت حدود سه ماه از آن زمان و به گوش رسیدن شایعاتی مبنی بر بازگشایی دانشگاه‌ها پس از ماه رمضان و همچنین سخنرانی غیرمنتظره ریاست جمهوری مبنی بر بازگشایی دانشگاه‌ها در ۱۷ خردادماه سال جاری لازم از موزه شورای صنفی دانشجویان وزارت بهداشت را اعلام داریم.

جناب آقای دکتر نمکی وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جناب آقای دکتر ایرج حریرچی دبیر محترم ستاد ملی مبارزه با کرونا، در مسئله بازگشایی مجدد مراکز آموزشی بالأخص دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اکیداً معتقدیم بازگشایی در هر تاریخ بیش از این آنکه آن دانشگاه و بیمارستان‌های آموزشی تابع امکان تأمین شرایط ایمن اعم از لوازم حفاظتی استاندارد و فاصله‌گذاری‌های مناسب در خوابگاه‌ها بیمارستان‌های آموزشی و غیره را به‌دقت لحاظ کرده باشند به‌دوراز عقل است.

 در این راستا اکیداً اصرار داریم وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بیش از هرگونه تصمیم‌گیری نهایی در ستاد ملی مقابله با کرونا بر حسن رعایت اصول بهداشتی و حفاظتی طبق استانداردهای جهانی در دانشگاه‌های کشور به‌صورت دقیق نظارت داشته باشد و مسئولیت این امر را به دانشگاه‌ها را رها نکند.

همچنین مستدعی است احتمال در تأمین لوازم حفاظتی استاندارد در برخی دانشگاه‌های کشور و تعویق بازگشایی از سوی دیگر دستاویزی جهت عقب انداختن آموزشی دانشجویان در هیچ مقطعی نگردد و همچنان امکان ادامه آموزش مجازی با نظارت کافی بر کیفیت آن در کلیه مقاطع فراهم باشد.

خط قرمز شورای صنفی دانشجویان چیزی جز دو محور عرض شده یعنی تأمین سلامتی فراگیران و جلوگیری از عقب افتادن روند آموزشی آن‌ها نیست بنابراین در پایان امیدواریم طبق دستورالعمل‌های دقیق تمامی جوانب امر سنجیده شده و پس‌ازآن حصول اطمینان از آن به‌دوراز شتاب‌زدگی جهت اعلام نهایی تاریخ بازگشایی دانشگاه‌ها به‌صورت هدفمند و تدریجی تصمیم‌گیری گردد.

انتهای پیام/4084/

منبع: آنا

کلیدواژه: وزیر بهداشت کرونا شورای صنفی دانشجویان وزارت بهداشت بازگشایی دانشگاه ها درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۲۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات آموزشی راه آهن به شرکت ها و موسسات فعال در حوزه آموزش واگذار می شود

تین نیوز

سرپرست مرکز آموزش های تخصصی ریلی راه آهن از واگذاری خدمات آموزشی مورد نیاز این شرکت به شرکت ها، موسسات معتبر آموزشی، مراکز دانشگاهی و موسسات دانش بنیان در حوزه آموزش خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، محسن اعتماد گفت: مرکز آموزش های تخصصی ریلی راه آهن در نظر دارد به منظور برگزاری دوره های آموزشی تخصصی و انجام خدمات آموزشی از طریق واگذاری به شرکت ها، موسسات معتبر آموزشی، مراکز دانشگاهی و موسسات دانش بنیان در حوزه آموزش مطابق با محورهای همکاری مورد نظر اقدام کند.

وی در ادامه گفت: تولید محتوای آموزشی، برگزاری دوره های آموزشی، چاپ و انتشارات آموزشی، تولید فیلم ها و میکرولرنینگ و موشن گرافی های آموزشی، ارزیابی اثربخشی و ممیزی آموزشی، تولید نرم افزارهای آموزشی، طراحی بانک سوالات و برگزاری آزمون، محورهای همکاری  با شرکت ها و موسسات آموزشی است.

اعتماد خاطرنشان کرد: متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط اختصاصی، ثبت نام و تکمیل فرم های خواستاری مطابق با دستورالعمل موجود در سایت https://rtc.pytsts.ir از اول اردیبهشت تا آخر اردیبهشت و ارسال مدارک از طریق سایت در مهلت تعیین شده اقدام کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • خدمات آموزشی راه آهن به شرکت ها و موسسات فعال در حوزه آموزش واگذار می شود
  • آزمون‌های نهایی دانش آموزان به سازمان جدید سنجش واگذار می شود
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می شوند/ ضعف نظام آموزشی
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • دبیر رسانه‌ای شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی منصوب شد
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • ایران جزء ۱۵ کشور برتر جهانی در جذب دانشجویان بین المللی