Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزارت بهداشت اسپانیا روز یکشنبه از مرگ 87 نفر از مبتلایان به کرونا در این کشور خبر داد و اعلام کرد شمار تلفات کرونا برای نخستین بار در دو ماه گذشته کمتر از 100 نفر بوده است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت بهداشت اسپانیا اعلام کرد، شمار تلفات کرونا در این کشور به 27 هزار و 650 نفر رسیده و شمار مبتلایان از 230 هزار و 698 نفر به 231 هزار و 350 نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ابتلای 9 هزار و 709 نفر دیگر به کرونا در روسیه
روسیه امروز یکشنبه 9 هزار و 709 مورد جدید ابتلا به کرونا را در این کشور گزارش کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، تیم مقابله با کرونا در روسیه اعلام کرد شمار کلی مبتلایان به کرونا در این کشور به 281 هزار و 752 نفر رسیده و شمار جانباختگان نیز با 94 مورد افزایش در 24 ساعت گذشته به دو هزار و 631 نفر رسیده است.
 
ابتلای 1600 نظامی ارتش روسیه به کرونا
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که بیش از 1600 نفر از نظامیان این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در میان نظامیان و دانشجویان نظامی روسیه به بیش از 3 هزار و 300 نفر رسیده که 1600 نفر از آنها از نظامیان هستند.
بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، تست ابتلا به کرونای 1622 نفر از پرسنل نیروهای مسلح و یگان‌های نظامی روسیه مثبت بوده است.
در این بیانیه آمده است که 18 نفر از دانشجویان مدارس نظامی، 1216 نفر از دانشکده‌های نظامی و 390 از کارمندان غیرنظامی که با وزارت دفاع قرارداد داشتند به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
روند ابتلا به ویروس کرونا در روسیه نیز طی روزهای اخیر تصاعدی بوده است به گونه‌ای که بر اساس آخرین آمار 272 هزار نفر در روسیه به ویروس کرونا مبتلا شده که از این تعداد بیش از 2 هزار و 500 نفر جان خود را از دست داده‌اند.
در حال حاضر روسیه پس از آمریکا و اسپانیا، بیشترین تعداد مبتلا به ویروس کرونا را دارد.

مسکو محدودیت ورود ورزشکاران و مربیان خارجی را لغو کرد
با لغو محدودیت‌های قبلی ، ورزشکاران و مربیان خارجی که با سازمان‌های ورزشی روسیه قرارداد دارند، می‌توانند به این کشور بازگردند.
 به گزارشاسپوتنیک، در ماه مارس دولت روسیه به عنوان بخشی از تلاش هایش به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، فرمانی صادر کرد که براساس آن ورود اتباع خارجی به این کشور با محدودیت مواجه می‌شد.
اکنون براساس فرمانی که در پایگاه اینترنتی رسمی دولت روسیه منتشر شد و محدودیت‌های قبلی را لغو می‌کند، ورزشکاران و مربیان خارجی که با سازمان‌های ورزشی روسیه قرارداد دارند، می‌توانند به این کشور بازگردند.
در این فرمان آمده است که این افراد باید 14 روز را در قرنطینه سپری کنند و هنگام ورود به روسیه تحت نظارت‌های پزشکی قرار بگیرند. این اقدامات برای همه اتباع خارجی لازم الاجراست.
به گفته دولت روسیه، این اقدام جدید به سازمان‌های حرفه‌ای ورزشی ازجمله باشگاه‌های فوتبال که در لیگ برتر روسیه هستند، اجازه می‌دهد تمرین‌های خود را از سر بگیرند.

شمار موارد ابتلا در ترکیه به 150 هزار تن نزدیک شد
شمار موارد ثبت شده ابتلا به ویروس کرونا در ترکیه به 150 هزار تن نزدیک شد.
به گزارش پایگاه اینترنتی تی آر تی ترکیه، فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت: با ثبت 1610 مورد جدید ابتلا به کرونا شمار موارد ثبت شده ابتلا به این بیماری در ترکیه به 148 هزار و 67 تن رسید. همچنین با جان باختن 41 تن دیگر از مبتلایان به کرونا، شمار جان باختگان نیز به 4 هزار و 96 تن رسید.
به گفته وزیر بهداشت ترکیه با بهبودی 2 هزار و 4 تن دیگر از بیماران مبتلا به کرونا شمار بهبود یافتگان نیز در این کشور به 108 هزار و 137 تن رسیده است. فخرالدین کوجا شمار بیمارانی را که در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های ترکیه بسر می‌برند، 906 تن اعلام کرد.
وی بار دیگر با درخواست از مردم ترکیه برای ماندن در خانه تاکید کرد، ماندن در خانه در مبارزه با ویروس کرونا نقش بسیار مهمی دارد.
 
بازگشت صد‌ها شهروند ترکیه از آمریکا
صد‌ها تن از شهروندان ترکیه شنبه (دیروز) از آمریکا به ترکیه بازگردانده شدند.
به گزارش پایگاه اینترنتی تی آر تی ترکیه، 349 شهروند ترکیه دیروز با هواپیما از شهر شیکاگوی آمریکا به آنتالیا انتقال یافتند. این افراد سپس به منظور گذراندن دوره قرنطینه با اتوبوس به شهر‌های اسپارتا و بوردور اعزام شدند.
عملیات بازگرداندن شهروندان ترکیه از کشور‌های دیگر در پی شیوع کرونا، به دستور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور با نظارت فواد اوکتای معاون رئیس جمهور با هماهنگی وزارتخانه‌های کشور، امور خارجه، ورزش و جوانان، ارتباطات آغاز شد.
 
افزایش شمار مبتلایان به کرونا در آلمان به 174 هزار و 355 نفر
به گزارش خبرگزاری رویترز از برلین، موسسه روبرت کخ آلمان روز یکشنبه اعلام کرد شمار مبتلایان به کرونا در این کشور با 583 مورد افزایش به 174 هزار و 355 نفر رسیده است.
بنا بر اطلاعات این موسسه، شمار جانباختگان کرونا نیز در آلمان 33 نفر افزایش داشته است و به هفت هزار و 914 نفر رسیده است.
 
اعتراضات به اعمال محدودیت‌ها در آلمان
در اعتراض به اعمال محدویت‌ها به منظور مقابله با شیوع کرونا هزاران نفر در شماری از شهر‌های آلمان برای دومین بار طی یک دو هفته به خیابان‌ها ریختند.
به گزارش شبکه روسیا الیوم این اعتراضات در حالی صورت می‌گیرد که دولت برخی محدودیت‌ها را کاهش داده؛ اما اعتراضات علیه تدابیری که آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان برای توقف شیوع کرونا بر اجرای آن‌ها اصرار دارد، افزایش یافته است.

جلیقه زردهای فرانسه بی توجه به هشدارها به خیابانها بازگشتند
رسانه ها از برگزاری تجمعهای مختلف در برخی شهرهای مهم فرانسه از سوی معترضان موسوم به جلیقه زرد در این کشور خبر میدهند.
رسانه ها از حضور جلیقه زردهای فرانسه در خیابانهای برخی شهرهای مهم این کشور با وجود پابرجاماندن اکثر محدودیتهای ایام کرونا خبر دادند.
به گزارش منابع مطلع، جلیقه زردهای فرانسه شنبه بعد از ظهر در اطراف میدان «رولوشن» بزرگترین میدان شهر «بزانسون» در شرق فرانسه تجمع کردند.خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» نیز از ائتلاف جلیقه زردهای فرانسه با معترضان «بلک اسپرینگ» برای ترتیب دادن تظاهراتی با نام بلک اسپرینگ خبر داد.
وبگاه فرانسوی «گاردا ولد» نیز از تصمیم جلیقه زردهای فرانسه در برگزاری تجمع در چند شهر این کشور در شنبه خبر داد. این در حالی است که دولت فرانسه نسبت به تجمع بیش از10 نفر هشدار داده است.
به نوشته این وبگاه، در «پاریس» پایتخت فرانسه تجمع کنندگان قصد دارند در میادین مهم شهر تجمع کنند. در شهرهای «تولوز»، «آنگرز»، «مون پلیه»، «آلبی» و «لیون» نیز قرار است تجمعهای مشابهی برگزار شود.
این نخستین تجمع در فرانسه از سوی جلیقه زردها بعد از رفع جزیی محدودیتهای کرونا در این کشور از دوشنبه 11 مه به این سو است.

کاهش اعتماد عمومی به دولت جانسون
بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده، از زمان اقدام دولت بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس برای کاهش محدودیت‌های تعطیلی و مقررات منع آمد و شد در پی همه گیری ویروس کرونا، اعتماد عمومی به توانایی دولت جانسون در مدیریت بحران ویروس کرونا کاهش یافته است.
پایگاه اینترنتی روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس در گزارشی به قلم اندی گریگوری نوشت: براساس تحقیقات و نظرسنجی مؤسسه اپینیوم، برای اولین بار در طول بحران، تعداد بیشتری از مردم در انگلیس نسبت به مدیریت بیماری همه گیر دولت ناراضی اند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا اروپا مبتلایان به کرونا جلیقه زردهای فرانسه کرونا در این کشور پایگاه اینترنتی ویروس کرونا شمار مبتلایان نفر رسیده وزارت دفاع محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۲۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید آلمان بر لزوم سیاست دفاعی مشترک اروپایی

وزیر اقتصاد آلمان ضمن حمایت از طرح کمیسیون اروپایی برای انتصاب کمیسر دفاعی برای این اتحادیه، بر لزوم در پیش گرفتن یک سیاست مشترک دفاعی در این اتحادیه در شرایط تهدید روزافزون فعلی تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، "رابرت هابک"، وزیر اقتصاد فدرال و معاون صدر اعظم آلمان در سخنانی از ایده روی کار آمدن یک کمیسر دفاعی اتحادیه اروپا که اخیرا رئیس کمیسیون اروپایی ارائه داده بود استقبال کرد. هابک در مورد سیاست دفاعی در اروپا گفت: ما فقط در صورتی شاهد پیشرفت هستیم که اقدامات مشخصی را در دستور کار قرار دهیم.

به این ترتیب رابرت هابک (سبزها) از ایده یک کمیسر دفاعی اتحادیه اروپا حمایت کرد. معاون صدراعظم آلمان روز چهارشنبه در سخنانی در برلین گفت که او فکر می کند چنین عملکردی برای هماهنگی فرآیندها درست است. با این حال، وی با اشاره به اینکه این کارکرد به تنهایی سیاست اروپا را شکل نمی دهد خاطرنشان کرد: بالاخره یک کمیسر صنعتی اتحادیه اروپا نیز وجود دارد، اما سیاست در این زمینه همچنان ملی است.

هابک در مورد سیاست دفاعی قویاً ملی در اروپا گفت: ما فقط در صورتی شاهد پیشرفت خواهیم بود که اقدامات ملموسی را در پیش بگیریم. وی افزود: بنابراین همکاری ملموس در تدارکات، توافق بر سر تولید، ترویج هنجارهای برابر، استانداردهای برابر برای انواع خاصی از ناوچه ها تا تانک ها و سپس دستیابی به بزرگترین ادغام ممکن در این زمینه لازم است.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا از ایده تعیین یک کمیسر دفاعی در کنفرانس امنیتی مونیخ در ماه فوریه حمایت کرد. این ایده در اتحادیه اروپا مخالفان و موافقانی پیدا کرده است. دلیل این طرح وضعیت سیاست امنیتی در اروپا از آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین است.

"هابک" این اظهارات را پس از دیدار با نمایندگان صنایع دفاعی آلمان، که نمایندگان دفتر صدراعظم، وزارتخانه های دفاع و دارایی و همچنین وزارت خارجه نیز در آن شرکت داشتند بیان کرد. علت این اظهارات شرایط تهدید فعلی است. وزیر اقتصاد آلمان گفت: وقتی به روسیه نگاه کنیم، می بینیم که باید تولید کالاهایی را نیز افزایش می‌دهیم که قابلیت امنیتی را در آلمان و اروپا افزایش می‌دهد». به هر حال، تسلیحات کالاهای مصرفی معمولی نیستند و این امر باید از قبل تضمین شود.

به گفته وی در اینجا مسئله امنیت مطرح است که این صنعت برای افزایش تولید به آن نیاز دارد.

هابک در بخش دیگری از سخنانش گفت: حجمی که اروپا برای دفاع هزینه می کند کم نیست. ولی ما همیشه پول را به طور مؤثر خرج نمی کنیم. یک بازار تدارکات مشترک باید ایجاد شود.

این وزیر آلمانی به صراحت از صنعت امنیتی و دفاعی در آلمان تمجید کرده و گفت: این بخش در مجموع صنعتی قوی است، در زیرساخت قوی است، در تحقیقات قوی است. این صنعت واقعاً می تواند کاری انجام دهد.»

هابک همچنین گفت که جلسات بعدی در این باره باید ادامه یابد، اما وی با استناد به حساسیت موضوع، نخواست به جزئیات در این باره بپردازد. به گفته وی از جمله مسائل مربوط به تامین مالی و الزامات کالاهای دو منظوره که می توانند برای اهداف نظامی و غیرنظامی مورد استفاده قرار گیرند، باید روشن شوند.

اروپا قواعد گمرکی علیه اوکراین را تشدید می‌کندخطر جنگ جهانی در صورت اعزام نظامیان ناتو به اوکراین

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۱۰ فروردین؛ ۲۹ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید
  • تاکید آلمان بر لزوم سیاست دفاعی مشترک اروپایی
  • خیز ترکیه برای میزبانی المپیک ۲۰۳۶
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • مخالفت دوباره شولتز با ارسال موشک تاروس و اعزام نیرو به اوکراین
  • بازگشت شکوهمند تونی کروس؛ عملکرد مهندس آلمان‌ها پس از برگشت به تیم ملی
  • حمله به کنسولگری ترکیه در هانوفر آلمان
  • تحولات اوکراین|زلنسکی دبیر شورای امنیت را هم برکنار کرد
  • حال ژرمن‌ها با بازگشت مهندس خوب شد
  • جعفری: برای قهرمانی با 73 امتیاز رکوردشکنی کردیم