Web Analytics Made Easy - Statcounter

ذوالفقار یزدانمهر معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اهداف بهزیستی برای راه اندازی مراکز مثبت زندگی، اظهار کرد: این مراکز برای گسترش فرهنگ مشارکت مردم در خدمت رسانی به جامعۀ هدف بهزیستی، ایفای نقش مراکز خدمات اجتماعی مثبت زندگی در جمع آوری مشارکت‌های مردمی به صورت منطقه‌ای و محله‌ای و کمک مردم به مددجویان محله خودشان راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یزدانمهر افزود: در دستورالعمل تأسیس مراکز خدمات اجتماعی مثبت زندگی، موضوع جلب مشارکت‌های مردمی توسط این مراکز جدیدالتأسیس به عنوان عاملین سازمان بهزیستی درج و تأکید شده و بنابر تصمیم شورای معاونین سازمان بهزیستی مقرر شده این مراکز مشارکت‌های نقدی مردم را جلب و از طریق بانکداری الکترونیک به حساب مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان‌ها واریز کند.

وی ادامه داد: پس از تصویب شورای مشارکت‌های مردمی استان‌ها در راستای فعالیت‌های سازمان بهزیستی و نیّت خیرین، با اولویت همان محله و شهرستان هزینه شود.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی گفت: این اقدام می‌تواند به ایجاد و گسترش شبکه مردمی مشارکت‌ها در سراسر کشور منجر شود که نتیجۀ آن توسعۀ خدمت رسانی هر چه بیشتر به جامعۀ هدف سازمان است.

یزدانمهر با اشاره به این که سازمان بهزیستی مبلغ مشارکت‌ها را صرفاً در جهت خدمات سازمان برای مددجویان هزینه می‌کند، گفت: تصمیم بر این شد تا از محل سایر اعتبارات عمومی، درصدی از مبالغ جذب شده توسط هر مرکز مثبت زندگی را به عنوان حق الزحمه به صاحبان امتیاز مراکز پرداخت کند که این موضوع را جهت افزایش انگیزۀ مراکز ضروری دانستند.

لازم به ذکر است مراکز خدمات اجتماعی مثبت زندگی، عنوان مراکز جدیدی است که سازمان بهزیستی جهت توسعۀ فعالیت‌های مددکاری و محله محور و دسترس پذیری سازمان برای مددجویان طراحی نموده که فراخوان ثبت نام متقاضیان تأسیس این مراکز از مورخ ۲۲/۲/۱۳۹۹ به مدت ۱۵ روز از طریق وب سایت www.centers.behzisti.ir اعلام شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان بهزیستی مراکز مثبت زندگی مشارکت های مردمی خدمات اجتماعی مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی مثبت زندگی مشارکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۳۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار سال روشن‌کننده راه است

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر پیرعلی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار سال جدید از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، مشارکت پرشور مردم درصحنه‌های مختلف را باعث پیشبرد مسائل و رسیدن به توفیقات دانست و نمونه بارز آن را حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین و مشارکت مردمی در انتخابات مجلس شورای اسلامی ذکر کرد.

رئیس دانشگاه شهرکرد با تاکید بر شعار سال به‌عنوان روشن‌کننده راه، به طرح‌ها و پروژه‌هایی از دانشگاه که مشارکت مردمی را به‌عنوان پشتوانه داشته‌اند مانند فعال‌سازی مزرعه زعفران دانشگاه، توسعه فضای سبز و جنگل‌های دانشگاه و همکاری خیرین استان در توسعه بخش‌های مختلف دانشگاه و بهینه‌سازی بهره‌وری فضاهای دانشگاهی اشاره نمود.

پیرعلی، همسوسازی مأموریت دانشگاه و دانشگاهیان را مطابق با بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در سال‌جاری، رمز تسریع پیشرفت مراکز آموزش عالی دانسته و اهدافی همچون ارائه خدمات اجتماعی دانشگاهی، توسعه کارآفرینی و نوآوری دانشگاهی و تشویق و راهبری صنایع در اجرای ظرفیت مسئولیت اجتماعی ایشان، را مورد تاکید بیش از پیش قرارداد.

رئیس دانشگاه شهرکرد افزود: پیشگامان علم و جویندگان راه دانش آینه صلابت، استقلال، خودکفایی و پیشرفت کنونی و آینده‌ی جامعه و مردم می‌باشند.

پیرعلی در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به نام جهش تولید با مشارکت مردمی نامگذاری شده است، رسیدن به قله‌های رفیع پیشرفت و دستیابی به دانش برتر در تمامی زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و غیره را مرهون حضور در صحنه مردم با همراهی مسئولین دانست و پیوند علم و صنعت و تکنولوژی در راستای وابستگی به تولیدات داخلی و پرهیز از گرایش به مصرف تولیدات خارجی و حمایت از مؤسسات دانش بنیان را مسیری منتهی به موفقیت عنوان کرد.

رئیس دانشگاه شهرکرد در پایان خاطر نشان کرد که: چه بسا پیشرفت‌هایی که در این سال‌ها کشور عزیزمان را در رتبه‌های برتر جهان از نظر پیشرفت و تکنولوژی در زمینه‌های صنعت، پزشکی، هوا فضا و غیره قرار داده است و کنون که دست‌های بی رحم استبداد جهانی خواهان تضعیف کشورهای منطقه می‌باشد ما به همت دستان توانای دانشمندان، اندیشمندان و دانشجویان عرصه علم و دانش محدودیت‌ها را به فرصت تبدیل نموده‌ایم و پرچم‌دار استقلال، آزادی و خودکفایی در دنیا شده‌ایم

کد خبر 6078499

دیگر خبرها

  • چگونه نرم افزار باشگاه مشتریان برای کسب و کار راه اندازی کنیم؟
  • مدیریت شهری اصفهان از مشارکت شهروندان در پروژه‌ها استقبال می‌کند
  • استفاده از کمکهای مشورتی والدین دانشجویان برای پیشبرد اهداف وزارت
  • سال نو اهداف نو
  • مشارکت های مردمی بهریستی استان همدان به ۶۰۶ میلیارد ریال رسید
  • شعار سال روشن‌کننده راه است
  • افراد از مراکز بهزیستی ترخیص نمی‌شوند تا به استقلال برسند
  • سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی شد
  • برقراری بیش از ۹۶۰۰ تماس با اورژانس اجتماعی آذربایجان‌غربی در سال گذشته
  • پرداخت بیش از دو میلیارد تومان کمک هزینه ازدواج به مددجویان لرستان