Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@18:54:27 GMT

ادامه کمک رسانی مومنانه تا پایان ماه مبارک رمضان

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۵۶۱۵

ادامه کمک رسانی مومنانه تا پایان ماه مبارک رمضان

یک استاد اخلاق و جهادگر گفت: توجه مردم به دین و عملیاتی وارد شدن آنان به مباحث اجتماعی برای رفع مشکلات جامعه در بحران کرونا بسیار حائز اهمیت بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی درباره برپایی رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه و اثرات مثبت آن اظهار کرد: بعد از آنکه مقام معظم رهبری در نیمه شعبان بر رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه برای حمایت از اقشار ضعیف و آسیب دیده از بحران کرونا تأکید کردند بلافاصله در شهرستان پردیس قرارگاه رزمایش تشکیل شد و همه مسئولان شهرستان پای کار آمدند و فرماندار، سپاه، شهرداری، شورا، گروه‌های جهادی و خیرین برای حمایت از خانوارهای ضعیف دست به دست هم دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: در مرحله اول این رزمایش بیش از 4 هزار بسته معیشتی و بهداشتی بین اقشار ضعیف شهرستان پردیس توزیع شد و در مرحله دوم این رزمایش که هم‌اکنون در حال اجرا است و تا بعد از شب‌های قدر ادامه دارد می‌کوشیم بیش از 3 هزار بسته معیشتی دیگر بین این خانوارهای آسیب دیده از بحران کرونا توزیع کنیم.

حسینی افزود: کمک‌های نقدی هم بین هزار خانوار در قالب رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه توزیع شده است. ضمن اینکه در مرحله سوم هم رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه اجرایی خواهد شد که اکثر این کمک‌ها هم معیشتی است.

وی گفت: هنگام برگزاری رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه، مساجد سطح شهر را فعال کردیم و ضمن همراهی ائمه جماعات، پایگاه‌های بسیج و گروه‌های جهادی از تمامی این ظرفیت‌ها استفاده کردیم. همچنین از کارخانه‌های شهرستان پردیس و اطراف آن هم بازدید به عمل آمد و از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شدیم و کمک بسیار خوبی هم از آنها جمع‌آوری شد.

وی با بیان اینکه با اعلام یک شماره حساب واحد در یکی از بانک‌های پردیس تلاش شد مجرای واحدی برای دریافت کمک‌های نقدی اعلام شود، خاطرنشان کرد: از ظرفیت‌های مردمی و بسیجیان پردیس برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی و توزیع سبدهای معیشتی در این رزمایش استفاده شد. این در حالی است که استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه پیش از بحران کرونا خیلی مورد استفاده قرار نگرفته بود و عملاً از این ظرفیت غافل بودیم؛ در حالیکه این موضوع  بخشی از فرهنگ ایران بوده و توصیه‌های دین هم همین است.

وی افزود: در خاطر مردم ایران دلسوزی‌ها و غمخواری‌ها و همراهی‌های زیادی در مناسبت‌های مختلف وجود دارد ولی بعد از بحران کرونا در حالی که مردم کشورهای مختلف دنیا به جان یکدیگر افتاده و حتی دولت‌ها اقلام بهداشتی یکدیگر را می‌ربودند اما  جمهوری اسلامی ایران با هدایت‌های مقام معظم رهبری توانست ضمن حمایت از اقشار ضعیف جامعه از این تهدید به عنوان یک فرصت استفاده کند.

حسینی خاطرنشان کرد: اگر هدایت‌های رهبری و مدیریت داهیانه ایشان در بحران کرونا نبود، چه بسا ما هم با مشکلات بیشتری مواجه می‌شدیم.

این جهادگر گفت: توجه مردم به دین و عملیاتی وارد شدن آنان به مباحث اجتماعی برای رفع مشکلات جامعه در بحران کرونا بسیار حائز اهمیت بوده است.

منبع: دانا

کلیدواژه: همدلی و کمک مؤمنانه بحران کرونا رزمایش مواسات اقشار ضعیف کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۵۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

به گزارش قدس آنلاین، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود در کشوری که پیشتر بی‌طرف و یکی از شرکت‌کنندگان مورد احترام در مذاکرات تقویت ثبات و امنیت در منطقه بود، ادامه می‌دهد. این رزمایش‌ها نزدیک مرز روسیه خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: مسکو به نوبه خود به دقت «اقدامات تهاجمی غرب جمعی» را تحت نظر دارد.

وی تاکید کرد: بدون تردید، همه تدابیر لازم سیاسی، نظامی و فنی را برای مقابله با تهدیدها علیه توان دفاعی کشورمان به کار خواهیم بست.

روسیه پیشتر نیز درباره افزایش تنش در مرزهای این کشور هشدار داده بود.

ناتو بهمن ماه گذشته رزمایش «مدافع ثابت‌قدم ۲۰۲۴» را با مشارکت بیش ۹۰ هزار نیروی نظامی از ایالات متحده و کشورهای هم پیمان ناتو آغاز کرد و این مانور تا اواخر ماه مه (اوایل خرداد) در اروپا و اقیانوس اطلس شمالی ادامه داشت.

ناتو در بیانیه خود اشاره‌ای به نام روسیه نکرده اما در سند راهبردی اصلی آن از مسکو به عنوان مهم‌ترین تهدید علیه امنیت اعضای این پیمان یاد شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه
  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • ۱۲ هزار خادم در قم در ماه مبارک رمضان به زائران و روزه‌داران خدمت کردند