Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@10:50:49 GMT

نرخ مرغ به بالای ۱۳ هزار تومان رسید

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۶۰۳۷

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، از استمرار روند صعودی قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۱۰۰ تا ۹ هزار و ۲۰۰ تومان مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

به گفته وی، نرخ کنونی هر کیلو مرغ زنده نسبت به روز گذشته یک هزار تومان و مرغ گرم یک هزار و ۳۰۰ تومان رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت با اشاره به دلایل افزایش قیمت مرغ در بازار بیان کرد: افزایش نرخ خرید تضمینی و برقراری تعادل میان عرضه و تقاضا موجب شده قیمت مرغ به نرخ منطقی خود برسد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آینده بازار مرغ بیان کرد: بنابر اعلام دولت مبنی بر بازگشایی رستوران‌ها بعد از ماه مبارک رمضان و ازدیاد تقاضا برای خرید پیش بینی می‌شود که نرخ مرغ به ۱۴ هزار و ۵۰۰ تا ۱۵ هزار تومان برسد.

به گفته وی، اگر قیمت مرغ به نرخ تعادل برای تولیدکننده و مصرف کننده برسد، تولید به روند خطی خود ادامه می‌دهد.

حجت ادامه داد: با آغاز برنامه شرکت پشتیبانی امور دام و خرید مرغ تا وزن ۱۶۰۰ گرم با نرخ ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان و برنامه ریزی میان مدت برای صادرات می‌توان بازار را کنترل کرد.

این مقام مسئول افزود: در بحث خرید مرغ با سایز مناسب ۱۶۰۰ گرم، میزان مصرف نهاده‌ها پایین‌تر است که با این وجود صنعت نسبت به گذشته ارزبری کمتری دارد.

 نرخ منطقی مرغ تابع قیمت نهاده‌های دامی است

حجت با اشاره به اینکه نرخ منطقی مرغ در بازار متفاوت است، بیان کرد: با توجه به قیمت گوناگون نهاده‌های دامی، قیمت واقعی مرغ متفاوت است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه را یک هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت فعلی جوجه یکروزه با نرخ تمام شده تولید یک هزار و ۱۰۰ تومان اختلاف دارد که افزایش قیمت جوجه یکی از عوامل نوسان قیمت مرغ گوشتی در بازار به شمار می‌رود.

به گفته وی، در حال حاضر قیمت واقعی هر کیلو مرغ متناسب با نرخ نهاده‌های دولتی ۱۵ هزار تومان است.

حجت ادامه داد: اگر پشتیبانی امور دام به طور متوسط روزانه یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تن مرغ از مرغداران خریداری کند، بازار به تعادل می‌رسد.

وی در پایان با بیان اینکه در چند استان کشتارگاه‌ها مجهز به خط ۲ کشتار نیستند، تصریح کرد: با توجه به پیشنهاد خرید خط ۲ مرغ، اما امکانات لازم در همه استان‌ها فراهم نشده است، از این رو باید پروسه یک تا ۲ ماهه در نظر گرفته شود تا حداقل در تمامی استان‌ها یک کشتارگاه وجود داشته باشد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: هزار تومان هزار و ۵۰۰ یک هزار قیمت مرغ نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۶۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید آیفون در چین کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، آمارهای منتشر شده حاکی از آن است که با توسعه حضور گوشی‌های هوآوی در بازار چین فروش آیفون در این کشور در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد سقوط کرده است.

چین بزرگترین بازار گوشی جهان به شمار می‌رود و در حالی که سال گذشته حدود ۲۰ درصد بازار این کشور دست شرکت اپل بود اما طی سال جاری این رقم به حدود ۱۵ رسیده است.

در حالی فروش گوشی‌های آیفون در چین سقوط کرده که فروش گوشی‌های هواوی ۷۰ درصد جهش کرده و این شرکت چینی حالا سهمی برابر اپل آمریکایی از بازار گوشی چین دارد.

طی ماه‌های گذشته شرکت ویووی چین توانست با پشت سر گذاشتن اپل به بزرگترین فروشنده گوشی در بازار چین تبدیل شود. هم اکنون برند آنر دومین برند پرفروش گوشی در چین به شمار می‌رود و پس از آن شرکت اپل و هواوی قرار دارند.

سقوط ۱۹ درصدی فروش گوشی‌های اپل در بازار چین موجب شده تا این شرکت بدترین عملکرد خود در بازار چین در ۴ سال گذشته را به ثبت برساند.

کد خبر 6087324 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال
  • قیمت دلار این‌گونه ۷ هزار تومان ریزش کرد/ خرید دلار متوقف شد
  • هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • تا وقتی جت هست چرا ماشین خارجی؟ / وضعیت بازار خودرو عجیب شد
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!