Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، با به دنیا آمدن نوزاد، فعالیت بدنی خیلی زود به بخشی از برنامه روزمره و بازی او تبدیل می‌شود. نوزادان برای رشد و نمو به حداقل ۳۰ دقیقه در روز فعالیت فیزیکی نیاز دارند. کودکان ۱ تا ۵ سال نیز باید حداقل سه ساعت در روز فعالیت و بازی‌های پر انرژی داشته باشند.

فرزند شما به چه میزان فعالیت بدنی نیاز دارد؟

همه کودکان باید هر روز انرژی خود را تخلیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کودکان ۲ تا ۶ سال باید روزانه حداقل سه ساعت از نظر جسمی فعال باشند. این زمان در طول روز پخش می‌شود. برای کودکان بیش از سه سال، از سه ساعتی که باید فعالیت فیزیکی انجام دهند، هر روز حداقل یک ساعت آن باید به بازی‌های پرانرژی و پرجنب و جوش اختصاص پیدا کند.

تمرکز بر روی تفریح

وقتی می‌خواهید برای نوزادان، کودکان نوپا و پیش دبستانی‌ها فعالیت بدنی انتخاب کنید، روی فعالیت های سرگرم کننده متمرکز شوید. اگر کودکان از کاری که انجام می‌دهند لذت ببرند، احتمالاً نسبت به ادامه آن تمایل نشان می‌دهند. انجام فعالیت‌های بدنی لذت‌بخش برای کودکان، اعتماد به نفس آنها را افزایش می‌دهد و به تقویت مهارت‌های حرکتی آنها می‌انجامد. به طور حتم، این فعالیت‌ها نقش مهمی در رشد و پیشرفت سالم فرزند شما دارد.

فعالیت بدنی برای کودکان تا ۲ سال

نوزادان ۱۲ ماهه نیاز به زمان و فرصت‌های زیادی برای حرکت آزاد و بازی در محیط امن دارند. محیطی که کودک شما را به کشف و توسعه مهارت‌هایی مانند رسیدن، غلت زدن، نشستن، خزیدن، کشیدن و راه رفتن تشویق می کند. اگرچه نوزاد در محیط داخلی هم می‌تواند قعالیت داشته باشد اما فضای آزاد بیرون، باعث می‌شود او دست به کشف محیط، سکسب اطلاعات و خلق احساسات جدید بزند.

کودک پیش از راه افتادن

حتی نوزادان کوچک نیز دوست دارند حرکات کششی انجام دهند و بازی کنند. یک پتو بزرگ روی زمین می‌تواند مکانی امن، تمیز برای نوزادان باشد تا بتوانند روی آن حرکت کنند و چرخش، جست و خیز و نشستن را یادبگیرند. در ابتدا کودک را بر روی شکم روی پتو قرار دهید تا او دست به تلاش و حرکت بزند و درکنار یادگیری، عضلات خود را قوی کند. اگر یک اسباب بازی یا یک شی جذاب برای کودک‌تان را در فاصله دوری از او قرار دهید، کودک را تشویق می کند تا تلاش بیشتری برای رسیدن به آن انجام دهد.

اسباب‌بازی‌های کم‌هزینه مانند وسایل پلاستیکی آشپزخانه، بطری خالی و سبدهای کوچک می‌تواند ایده خوبی برای بازی کودکان باشد. رنگ‌های روشن، تصاویر، اشکال هندسی، سطوح براق، بافت‌های متفاوت و صداهای مختلف نیز می توانند توجه کودک شما را جلب کنند. در میان این فعالیت‌ها، شما می‌توانید به او نگاه کردن، کف زدن، توجه به صدا و حرکت به سمت آن را نیز یاد دهید.

وقتی کودک شروع به راه رفتن کرد

هنگامی که کودک شما در حال راه رفتن است، بهترین راه برای تشویق او، اجازه حرکت کردن و پیاده روی به اوست. اگر کودک احساس کند که هنگام برداشتن نخستین قدم‌هایش، استقلال و آزادی کامل دارد، در او اعتماد به نفس حرکت و فعالیت ایجاد می‌شود. به طور حتم، روزهای نخست راه رفتن فرصت بسیاری خوبی برای جست وجوی اشیا و وسایل ایمن است. بازی با فرزندتان و تشویق او هنگام یادگیری دویدن، پرش و پرتاب، او را به ادامه کار ترغیب می‌کند.

چند ایده برای فعالیت‌های بدنی کودکان ۲ تا ۵ سال

کودکان نو پا و مهد کودکی و پیش دبستانی به فضای بازی کافی نیاز دارند. حیاط خلوت‌ها، زمین‌های بازی مدرسه، زمین‌های ورزشی خالی، پارک‌ها و مسیرهای پیاده‌روی همه مکان‌های بسیار خوبی برای بازی و فعالیت کودکان در این سن هستند.

۱. از توپ های بزرگ و نرم برای تمرین گرفتن، پرتاب کردن، ضربه و لگد زدن استفاده کنید.

۲. بازی‌هایی را تدارک ببینید که انواع حرکات را در بر می‌گیرد. به عنوان مثال، کودک خود را به تعقیب حباب، پیاده‌روی در امتداد خطوط مشخض شده، جمع آوری قطعاتی مانند لگو و پرش از گودال‌ها یا ترک‌های روی زمین تشویق کنید.

۳. انواع مختلف موسیقی را پخش کنید، یا با دستگاه ضبط موسیقی بگذارید یا با ساز بنوازید. این کار علاوه بر تقویت هوش و شنوایی کودک، او را به رقص و حرکت‌های ریتمیک سوق می‌دهد.

۴. با کودک‌تان نمایش حیوانات اجرا کنید. برای معرفی هر حیوان، حرکت‌های شبیه به آن انجام دهید و صدای آن را تقلید کنید.

۵. زمانی که کودک آمادگی لازم را دارد، اجازه دهید بازی‌هایی مانند سه‌چرخه، دوچرخه و اسکوتر را البته زیر نظر شما تجربه کند.

۶. گاهی اوقات حتما لازم نیست برای بیرون رفتن با کودک، از خودرو استفاده کنید. مسیر پیاده روی تا پارک یا فروشگاه محلی می‌تواند برای کودک بسیار جذاب باشد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازی کودکان ورزش بازی دسته جمعی فعالیت بدنی برای کودکان پیاده روی برای کودک فعالیت ها راه رفتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۶۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار هولناک کودکان شهید در غزه اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) وضعیت کودکان در نوار غزه را دردناک و غم انگیز توصیف کرد.

«کاترین راسل» مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که مقیاس و سرعت تخریب‌ها در نوار غزه «تکان‌دهنده» است و در نتیجه حمله‌های رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از ۱۳ هزار کودک فلسطینی شهید شدند.

پایگاه اینترنتی سازمان یونیسف به نقل از مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که از هفتم اکتبر، بیش از ۱۳ هزار و ۸۰۰ کودک در نوار غزه جان خود را از دست داده‌اند.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تازه‌ترین آمار شهدا و مجروحان جنگ در غزه را اعلام کرد. این وزارتخانه تاکید کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ فلسطینی دیگر در نوار غزه به شهادت رسیده و ۱۱۰ نفر هم زخمی شدند.

وزارت بهداشت غزه بیان کرد که شمار کلی شهدای جنگ در غزه از هفتم اکتبر تا این لحظه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۶ هزار و ۵۷۵ نفر رسیده است.

قریب به ۸۰۰۰ نفر نیز همچنان مفقود و زیر آوار هستند و تلاش برای بیرون کشیدن آن‌ها همچنان ادامه دارد. همچنین ۷۳ درصد از شهدا و مجروحان جنگ در غزه زن و کودک هستند.

کد خبر 6081604

دیگر خبرها

  • شوآف ممنوع، خودتان باشید
  • شهادت نزدیک به ۱۴ هزار کودک به دست صهیونیست‌ها
  • آمار هولناک کودکان شهید در غزه اعلام شد
  • ممنوعیت تبلیغات در شبکه کودک برداشته شد؟
  • ورزش می‌تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند‌
  • ورزش می تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند
  • این درد را در سنین رشد کودکان را جدی بگیرید
  • اعضای کودک خردسال مشهدی جان ۵ نفر را نجات داد
  • استفاده از زبان کودکانه در انتقال مفاهیم
  • آینده‌ای درخشان از آن فرزندان شماست!