Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@22:22:23 GMT

تحویل ۵۰ تا ۷۰ واگن بازسازی شده تا پایان خرداد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۶۳۳۱

تحویل ۵۰ تا ۷۰ واگن بازسازی شده تا پایان خرداد

محمد رجبی مدیر عامل رجا و رئیس انجمن شرکت‌های حمل‌ونقلی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه جابه‌جایی مسافران در بخش حمل‌ونقل ریلی در مقایسه با ماه‌های گذشته تغییر چندانی نداشته است، گفت: از دیروز (۲۸ اردیبهشت) پیش فروش بلیت برای بازه زمانی یک خرداد تا ۳۱ خرداد با توجه به ایام تعطیلی عید فطر آغاز شده است و ما امیدواریم بتوانیم بخشی از زیان‌های وارده به این حوزه را در ماه‌های آینده جبران کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: هم اکنون بخش حمل‌ونقل ریلی با ۱۰ تا ۱۲ درصد از ظرفیت خود مسافران را جابه‌جا می‌کند و در این میزان ظرفیت، تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت می‌شود.

رئیس انجمن شرکت‌های حمل‎ونقل ریلی با بیان اینکه با وجود شیوع ویروس کرونا توانستیم بخش نوسازی و بازسازی واگن‌ها را فعال نگه داریم تصریح کرد: با پرداخت تسهیلات در سال گذشته از طریق تبصره (۱۸) ماده واحد قانون بودجه، توانستیم بخش عمده‌ای از مشکلات این حوزه را برطرف کنیم.

بیشتر بخوانید:آغاز فروش بلیت قطارهای رجا برای خرداد ماه

او ادامه داد: تا ماه آینده با همکاری شرکت‌های زیر مجموعه می‌توانیم بخش عمده‌ای از واگن‌های در حال بازسازی را تحویل دهیم.

رجبی با بیان اینکه از نیمه دوم سال گذشته روند بازسازی واگن‌ها را با همکاری شرکت‌های زیر مجموعه انجام می‌دهیم بیان کرد: تا پایان خرداد ۹ تا ۱۲ واگن بازسازی شده و ۴ واگن نو را از طریق شرکت‌های واگن پارس و پلور تحویل می‌دهیم.

مدیر عامل رجا توضیح داد:  ۱۸ واگن فرسوده را نوسازی و بازسازی کرده‌ایم و این روند رو به سرعت تا پایان سال با توجه به سال جهش تولید ادامه خواهد داشت.

او توضیح داد: تا پایان سال، ۵۰ تا ۷۰ واگن بازسازی شده در بخش مسافری را تحویل راه آهن خواهیم داد. با استفاده از توانمندی‌های نیرو‌های داخلی و مهندسان کشور توانسته‌ایم به خودکفایی در این بخش برسیم.

رجبی گفت: خوشبختانه تا امروز همه موافقت‌ها برای بازسازی ۱۲۴ دستگاه واگن مسافری رجا در قالب قرارداد‌های جداگانه با شرکت‌های نوین صنعت رجا، واگن پارس و احیاء صنعت گرفته شده و قرارداد دو مورد اول ابلاغ شده که به همین منظور مجموعاً ۵۲ میلیارد تومان به حساب مربوطه در بانک واریز شده است.

مدیرعامل رجا با اشاره به اینکه روند بازسازی‌ها در چند روز گذشته بسیار پر شتاب بوده است بیان کرد: ۵ دستگاه واگن بازسازی شده از محل تبصره ۱۸ از شرکت نوین صنعت رجا تحویل گرفته شده است.

او در پایان تأکید کرد: با پیگیری‌های ویژه صورت گرفته از سوی مدیرعامل واگن‌پارس و تلاش‌های همکاران در آن مجموعه، تا پایان امسال بخشی از واگن‌های بازسازی شده از محل تبصره ۱۸ و ۴ دستگاه واگن نو همچنین چند واگن ترن‌ست از نوع C توسط شرکت واگن پارس، تحویل رجا شد.

 انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل ریلی جهش تولید بلیت قطار نوسازی ناوگان فرسوده واگن بازسازی شده واگن پارس تا پایان واگن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۶۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، اقبال شاکری استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر و نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید از شهر جدید هشتگرد با نام جدید "مهستان" گفت: بخشی از اراضی ساخته شده در این منطقه مربوط به اراضی می‌شود که مردم از شرکت عمرانی شهر هشتگرد خریداری کرده‌اند و بخش دیگر آن ساخت و سازهایی است که توسط شرکت عمرانی هشتگرد درحال انجام است و حدود ۱۱ هزار واحد از این واحدهای مسکونی تا ۶ ماه آینده تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه از این ۱۱ هزار واحد، حدود ۷ هزار واحد آن تا پایان اردیبهشت ماه تحویل داده می‌شود، خاطر نشان کرد: ۸۰ واحد از واحدهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مجتمع‌ها قرار دارد که امیدواریم تا پایان اردیبهشت تحویل داده شود.

شاکری اضافه کرد: حدود ۴ هزار واحد ساختمان درهفته دولت (شهریور) واگذار می‌شود که ۲۰ واحد از این اراضی مربوط به دانشگاه صنعتی امیرکبیرمی‌شود. در تلاش هستیم تا پایان شهریور سال جاری کل واحدهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر واقع در هشتگرد تحویل داده شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود شهر جدید مهستان براساس طرح تفصیلی، حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت را در خودش جای دهد. در حال حاضر جمعیت این منطقه حدود ۲۰۰ هزار نفر است. این منطقه دارای مجتمع های رفاهی، ورزشی، آموزشی و مسجد و یک واحد نیروی انتظامی در آن مستقر است. فضای سبز قابل توجهی دارد، مسیرهای دسترسی به معابر و شریان‌های داخلی شهر برقرار و در حال تکمیل است.

وی تاسیس ایستگاه مترو را از دیگر مزیت‌های اضافه شده به این منطقه دانست و یادآور شد: هنوز شرکت متروی تهران مدیریت آن را بر عهده نگرفته است و توسط شرکت عمرانی هشتگرد اداره می‌شود و در طول روز حدود دو هزار نفر را جابه جا می‌کند. فاصله حرکت قطارهای این لاین حدود یک ساعت و نیم است و هنوز خطوط تاکسی یا ون یا اتوبوس درنظر گرفته نشده است.

شاکری با ابراز امیدواری از اینکه شرکت مترو تهران و حومه این بخش را تحویل بگیرد، تاکید کرد: برای توسعه این منطقه نیاز است چند نکته مورد توجه قرار گیرد. از آنجایی که در فصول مختلف سال نیروی کار برای ساخت و سازها کم می‌شود به منظور به کارگیری از اتباع خارجی لازم است نیروی انتظامی با کارگاه‌های ساخت و ساز همکاری کند تا کارگران مورد نیاز کارگاه‌ها تامین شوند؛ ضمن آنکه باید میان نظام مهندسی و مسکن نهضت ملی از جهت بکارگیری مجری ذی صلاح همکاری‌های بیشتری صورت گیرد تا هزینه اضافی به مردم تحمیل نشود.

کد خبر 6085506

دیگر خبرها

  • ۲ هزار واحد مسکن مهر مهستان تا پایان اردیبهشت تحویل می‌شود
  • زمان پایان لیگ تنیس روی میز مشخص شد
  • تعطیلی مسجد المهدی در پردیس به دنبال قطع گاز + فیلم
  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • تحویل واحد‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در هشتگر طی دومرحله تا پایان شهریور
  • برداشت گندم از مزارع مهران
  • آغاز برداشت گندم از مزارع استان ایلام
  • وجود ابهام درباره نحوه صدور تاییدیه‌های فنی قطار ملی مترو توسط ۲ شرکت اروپایی
  • تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری
  • بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ۱۴۰۳