Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در این مطالعه، محققان جانز هاپکینز آمریکا، داده‌های مربوط به حدود ۶۰۰ فرد بالا ۶۰ سال را که به مراکز مراقبت‌های درمانی در نیویورک و پنسیلوانیا مراجعه کرده بودند را بررسی کردند. تمامی آنها تا حدودی دارای علائم افسردگی بودند.

در مقایسه با بیماران دارای خواب خوب، افراد دارای مشکلات خواب در طول ۱۲ ماه مطالعه، حدود ۲۸ برابر بیشتر با احتمال ابتلاء به افسردگی حاد روبرو بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیماران دارای اختلالات خواب حدود ۱۲ بار بیشتر با احتمال ابتلاء به افسردگی حاد و ۱۰ درصد بیشتر با گزارش فکر به خودکشی مواجه بودند.

«آدام اسپیرا»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «این نتایج بیانگر آن است که در بین افراد مسن مبتلا به افسردگی، علائم بیخوابی نقش مهمی در ریسک افسردگی مداوم و فکر خودکشی دارد.»

وی در ادامه توضیح می‌دهد که یافته‌ها بیانگر آن است که درمان مشکلات خواب باید به عنوان شیوه‌ای برای بهبود علائم افسردگی در افراد مسن در نظر گرفته شود.

کد خبر 4928018

منبع: مهر

کلیدواژه: افسردگی سالمندی اختلالات خواب ویروس کرونا وزارت بهداشت فاصله گذاری اجتماعی کیانوش جهانپور کووید 19 علیرضا زالی چاقی سازمان بیمه سلامت ویروس آنفلوانزا آلزایمر ایرج حریرچی تعرفه های پزشکی سازمان غذا و دارو کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۶۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مگر سر آورده‌اید؟/ سفرها کم اما کشته‌ها زیاد شده / این چه وضع رانندگی است؟! این چه وضع جاده‌هاست؟ (فیلم)

عصر ایران _ سفرهای نوروزی امسال کمتر شده اما تعداد آنها که در جاده‌ها کشته شدند بیشتر شده‌ است. تا هفتم فروردین 310 میلیون تردد در جاده‌ها انجام شده و 510 نفر کشته شده‌اند.

گزارش را اینجا ببینید

ترددها تا 7 فروردین نسبت به پارسال 5 درصد کم شده اما تعداد کشته‌ها 10 نفر بیشتر بوده. یکی از دلایل آن وضعیت جاده‌ها است که می‌تواند بر تعداد تصادفات اثر داشته باشد. با این حال سرعت و سبقت، خواب‌آلودگی و بی‌توجهی به روبرو نیز از دلایل مهم تصادفات هستند. با وجود اعلام چنین آماری معلوم نیست چرا رانندگان همچنان به حرکت با سرعت زیاد و در حین خواب‌آلودگی ادامه می‌دهند. این گزارش را در این باره ببینید. 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فقط با دیدن این تابلو در جاده چند برابر بیشتر احتیاط کنید / ۶۰ درصد به امنیت شما اضافه می‌شود (فیلم)

دیگر خبرها

  • فقط دو شب بی‌خوابی به شما احساس پیری بیشتری می‌دهد
  • تفاوت زمان شروع آلرژی بهاره در کشور/ شایع‌ترین علام آلرژی فصلی
  • روایتی غم‌انگیز از سرنوشت پدران و مادران سالمندان سنندج+فیلم
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • خواب آلودگی راننده عامل تصادف مرگبار جاده جندق - معلمان
  • مگر سر آورده‌اید؟/ سفرها کم اما کشته‌ها زیاد شده / این چه وضع رانندگی است؟! این چه وضع جاده‌هاست؟ (فیلم)
  • تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام لویی قبل از بروز علائم ممکن شد
  • ◄ کاهش بیش از ۵۰ درصدی تلفات جاده ای / خواب آلودگی و خستگی، مهمترین عامل تصادفات
  • اگر صبح‌ها با این علائم از خواب بیدار می‌شوید، به پزشک مراجعه کنید
  • یک دهه تورم اقتصادی و رکود فکری در گیشه