Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-23@22:38:53 GMT

آیت الله نوری همدانی مبلغ زکات فطره سال ۹۹ را اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۶۶۶۲

آیت الله نوری همدانی مبلغ زکات فطره سال ۹۹ را اعلام کرد

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، دفتر آیت الله نوری همدانی اعلام کرد که این مرجع تقلید برای زکات فطره قوت غالب را ملاک ندانسته و پرداخت سه کیلوگرم هرکدام ازخوراکی‌هایی که در رساله عملیه بعنوان زکات فطره ذکر شده است همانند برنج یا گندم و یا قیمت آن را برای هر فرد کافی می داند.

 دفتر این مرجع تقلید می افزاید: طبق تحقیقات انجام شده، میانگین قیمت گندم برای هر فرد ١٠.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٠٠٠ (ده هزارتومان) و قیمت برنج برای هر فرد حدود ۵٠.٠٠٠ (پنجاه هزار تومان) است.

لازم بذکراست که مقلدین باید طبق قیمت منطقه ای خودمحاسبه کرده و اگر در بعضی از مناطق قیمت کمتر یا بیشتر بوده به همان عمل کنند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۶۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف زکات برای رفع مشکلات اجتماعی+ فیلم

 

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن ربانی رئیس شورای زکات کشور در جلسه شورای زکات استان گفت: زکات فریضه مهمی است که باید در سال جاری در راستای احیا و اجرای آن حرکت‌هایی صورت پذیرد.

وی افزود: در راستای انجام فریضه زکات، بایستی فرهنگ سازی و اعتمادسازی صورت بگیرد تا این وجه شرعی دریافت و در محل مناسب هزینه شود و ائمه جمعه و مسئولان می‌توانند با هزینه کرد صحیح آن، باعث اعتمادسازی در میان مردم شوند.

رئیس شورای زکات کشور اضافه کرد: زکات تنها بعد فقرایی ندارد بلکه می‌توان با مشکلات اجتماعی و عمرانی و اقتصادی با اولویت حل کرد. بخشی از آن برای فقرا و بخشی هم در عرصه‌های که مسائل اجتماعی دارند حل می‌شود.

وی اظهار کرد: زکات برای مردم ما هنوز در برخی از قسمت‌ها احساس ضرورت نشده در حالی که ما بسیاری از مشکلات را می‌توانیم حل کنیم. بُعد مذهبی و دینی زکات را درکنار مسائل و مشکلات اجتماعی ببینم تا مردم تمایل بیشتری به این امر داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی گفت: استان قزوین به لحاظ دریافت زکات از استان‌های دیگر بهتر است، اما با آنچه که باید باشد فاصله داریم و باید در این زمینه با همراهی مسئولان استان و همت ائمه محترم جمعه، کمیته امداد در این زمینه اهتمام مضاعفی بشود تا برای خدمت به محرومان و رفع برخی مشکلات اجتمایی و اقتصادی مردم موثر واقع شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد آیت الله بروجردی در قم
  • گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله بروجردی در مسجد اعظم قم
  • تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن
  • امشب: مراسم سالگرد آیت‌الله بروجردی در مسجد اعظم قم/ 3 ویژگی مرجع فقید
  • چراغ سبز مراجع تقلید به تعطیل شدن روز شنبه به جای پنج شنبه /۴ روز قطع ارتباط با دنیا به نفع اقتصاد کشور نیست
  • نشست ستاد زکات استان در دهدشت
  • جشن تکلیف دختران دانش آموز همدانی
  • حضور دو بانوی فوتبالیست همدانی در تاجیکستان
  • دادگاه ویژه سبب می‌شود که روحانیت ملاحظه بیشتری داشته باشند
  • مصرف زکات برای رفع مشکلات اجتماعی+ فیلم