Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن آصفی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص ضرورت ایجاد مرکز عملیات پشتیبانی در استان اظهار داشت: قزوین به عنوان استان معین در حوادث غیرمترقبه تعیین شده و با توجه به پشتیبانی در سطح گسترده باید امکانات و تجهیزات این استان به روز شده و مکان مناسبی برای فعالیت‌های امدادی برای آن پیش بینی شود.

وی افزود: در استان قزوین ۱۵ پایگاه ثابت، یک پایگاه هوایی و ۱۲ پایگاه فصلی داریم که همه کانکس‌ها را به پایگاه ثابت تبدیل کرده ایم و تنها یک کانکس در شیرین سو در جاده قزوین به رشت باقیمانده که تا پایان سال آن را تغییر وضعیت خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین تصریح کرد: مهمترین نیاز استان مرکز عملیات پشتیبانی امداد و نجات بود که با پیگیری‌های انجام شده با تأمین زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در منطقه انجیلاق بویین زهرا عملیات ساخت را آغاز کرده ایم که تاکنون انشعاب خدمات آب و برق آن خریداری شده و طرح جامع نیز تهیه و مشاور آن هم انتخاب شده است.

آصفی گفت: همچنین یک سوله امدادی برای این مرکز احداث شده و پیمانکار تعیین شد ه و ساختمان حوزه معاونت امداد و نجات و یک انبار آن تکمیل شده است.

وی اظهار داشت: این مرکز در ۴ فاز عملیاتی می‌شود که تاکنون برای فاز اول ۳ میلیارد تومان هزینه شده و پیشرفت آن به ۳۰ درصد رسیده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین یادآور شد: در فاز دوم برای ساختمان معاونت امداد و نجات و انبار کالا اقدام خواهد شد و در فاز سوم برای ساخت پد بالگرد، آشیانه، دو انبار بزرگ و در فاز چهارم برای ساخت محوطه آموزشی، پمپ بنزین، تعمیرگاه، آتش نشانی اقدام می‌شود.

آصفی تصریح کرد: تکمیل مرکز عملیات پشتیبانی امداد و نجات به ۳۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.

وی گفت: در حال حاضر مرکز عملیات امدادی استان در مرکز شهر قرار دارد و ساختمان‌های آن نیز فرسوده است و با احداث پل‌هایی در کنار این مرکز از نظر پدافند غیر عامل دچار چالش هستیم و می‌تواند در حوادث مشکل ساز شود.

آصفی اظهار داشت: در حال حاضر خروج از مرکز برای عملیات امداد و نجات و مأموریت‌ها بسیار سخت است و دسترسی به همه نقاط شهرستان هم برای مأموریت و کمک رسانی وجود ندارد که ساخت این مرکز در انجیلاق می‌تواند چالش‌های ما را برطرف کرده و به چابک سازی عملیات کمک کند.

کد خبر 4926943

منبع: مهر

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر قزوین عملیات امداد و نجات ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد شب قدر گرگان قزوین شیوع کرونا زلزله ایلام مواسات کمک به نیازمندان بیرجند ماه مبارك رمضان مرکز عملیات پشتیبانی امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۶۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوزاد بیمار در سیل جنوب سیستان و بلوچستان با بالگرد به بیمارستان کنارک منتقل شد

حسن مصفا گفت: ظهر امروز بالگرد سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور به مسیر مأموریت در روستای گو از توابع بخش مرکزی زرآباد اعزام شد.

وی ادامه داد: به دلیل انسداد راه‌های مواصلاتی در پی بارندگی‌ های اخیر بدون پرواز بالگرد امکان موفقیت در این ماموریت وجود نداشت.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان بیان کرد: بالگرد امدادی این سازمان در محلی مناسب فرود آمد و پس از بررسی‌های انجام شده نیروهای امدادی‌ جمعیت هلال احمر اقدام به انتقال نوزاد به همراه خانواده به مرکز درمانی کردند.

وی گفت: نوزاد بیمار توسط بالگرد سازمان امداد و نجات به شهرستان کنارک منتقل و به موقع به مرکز درمانی تحویل داده شد.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۰ هزار سیل زده در ۵ روز
  • انجام ۸۵ مورد عملیات امداد و نجات در ۸ استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از ۱۰ هزار نفر
  • نوزاد بیمار در سیل جنوب سیستان و بلوچستان با بالگرد به بیمارستان کنارک منتقل شد
  • اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای
  • اجرای مانور لحظه صفر نیرو‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن
  • آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور/ امدادرسانی به هزار نفر و تداوم آماده‌باش
  • (ویدیو) آخرین جزئیات از نحوه امدادرسانی در سیل جنوب کشور
  • ۴۳ مسافر اتوبوس‌های گرفتار شده در سیلاب کنارک نجات یافتند
  • مفقود شدن ۳ زن در کرمان | اعزام ۳ تیم هلال احمر برای امداد و نجات
  • برگزاری مانور امداد و نجات در کوهستان شبانه به همت هلال احمر آذربایجان غربی