Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@21:13:56 GMT

تقدیر از مدافعان سلامت در مرکز درمان هموفیلی

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۶۷۹۲

تقدیر از مدافعان سلامت در مرکز درمان هموفیلی

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه صادق زاده بروجنی قائم مقام مدیر عامل و مدیر روابط عمومی کانون هموفیلی ایران، گفت: کانون هموفیلی ایران با هدف توجه ویژه به مدیران ارشد دانشگاه های علوم پزشکی و همچنین ارج نهادن به اهمیت روابط عمومی در حفظ سلامت جامعه ضمن دعوت از معاون درمان و مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، فرصتی را برای تقدیر از تلاشگران مرکز درمان جامع هموفیلی ایران در مقابله با کرونا به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مدیران کانون هموفیلی ایران امیدوارند این اقدام مورد توجه دیگر مسئولین نیز قرار بگیرد و از نقش مدیران ارشد در مقابله با کرونا، تقدیر شایسته تحقق یابد.

در ابتدای این برنامه که با رعایت فاصله گذاری اجتماعی اجرا شد، احمد قویدل مدیرعامل کانون هموفیلی ایران ضمن خوش آمدگویی به میهمانان گزارش کوتاهی از وضعیت بیماران هموفیلی و خانواده آنها که مبتلا به کرونا شده بودند، ارائه نمود.

وی افزود: از جمعیت بیش از ۱۱۶۰۰ نفری بیماران شناخته شده کانون هموفیلی ایران گزارش ۹ مورد ابتلا به کرونا را داشته و خوشبختانه تا کنون بیمار هموفیلی فوت نشده نداشته ایم.

قویدل ضمن تقدیر از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی ایران و همکاری های ارزشمند آنها در خصوص امکان اخذ مجوز آزمایشگاهی برای انجام تست های کرونا از همکاری داوطلبانه تیم آزمایشگاهی ویروسی کانون هموفیلی ایران، واحد دندانپزشکی مرکز که بر اساس پروتکل های سختگیرانه شیوع کرونا به ارائه خدمات تداوم داده و همچنین بخش خدمات این مرکز قدردانی نمود.

وی تصریح کرد: از مدیران دانشگاه های علوم پزشکی می خواهیم به حفاظت بهداشتی از قشر زحمتکش خدماتی بیمارستانی، به خصوص خدمه بیمارستانی که تحت هدایت شرکت های پیمانکاری خدمات ارائه دهند، توجه ویژه نمایند.

در ادامه، نادر توکلی معاون دانشگاه علوم پزشکی ایران، از عملکرد مرکز درمان جامع هموفیلی ابراز خشنودی نمودند.

وی تصریح کرد: این مرکز در طی سال ها فعالیت همواره خدمات درمانی را به بیماران هموفیلی و غیر هموفیلی به بهترین نحو ارائه نموده است. ارائه خدمات آزمایشگاهی در حوزه کرونا نیز یک اقدام مثبت و کمک به برداشتن بخشی از بار سلامت جامعه توسط این مرکز است که بی تردید پیام مثبتی به دانشگاه علوم پزشکی است.

سید احمد احمدی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز ضمن تبریک روز بین المللی روابط عمومی نقش ارتباطات را در تامین سلامت جامعه بسیار قابل توجه دانست و خاطر نشان کرد: دکتر توکلی در دوران بحران کرونا جدا از انجام وظایف مدیریتی در دانشگاه به عنوان یک متخصص طب اورژانس در میدان نیز حضور فعال داشت و نقش ارزنده ای در درمان بیماران مبتلا به کرونا ایفا نمود.

در ادامه این برنامه مدیر عامل کانون هموفیلی ایران، ضمن معرفی تیم آزمایشگاه ویروس شناسی و پرسنل واحد دندانپزشکی، مدال های سپاس کانون هموفیلی ایران را به این مدافعین فداکار سلامت اهدا کردند.

سپس دکتر بقایی پور مسئول فنی درمانگاه جامع هموفیلی ایران، گفت: در شرایط سخت بحران که برخی از مراکز و پزشکان به دلیل تهدید سلامت شخصی مراکز درمانی خود را غیر فعال نموده بودند، همکاران ما داوطلبانه نه تنها خدمت ارائه داده اند بلکه فعالیت ها را توسعه داده اند.

در ادامه مراسم، از تلاش های ارزنده دانشگاه علوم پزشکی ایران تقدیر به عمل آمد و مدال سپاس کانون هموفیلی ایران به معاون درمان و مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران تقدیم گردید.

در پایان مدیرعامل کانون هموفیلی ایران ضمن اشاره به اینکه استاد فریدون علاء به عنوان یک ایرانی و بنیانگذار سازمان انتقال خون ایران در سمت رئیس افتخاری مرکز درمانی کانون هموفیلی ایران جایزه ویژه ۲۰۲۰ فدراسیون جهانی هموفیلی را به خود اختصاص داده است، گفت: این جایزه انعکاسی از یک داوری بین المللی در مراقبت از بیماران هموفیلی در ایران است.

کد خبر 4928091

منبع: مهر

کلیدواژه: کانون هموفیلی دانشگاه علوم پزشکی ایران ویروس کرونا وزارت بهداشت فاصله گذاری اجتماعی کیانوش جهانپور کووید 19 چاقی علیرضا زالی تعرفه های پزشکی سازمان بیمه سلامت ویروس آنفلوانزا آلزایمر ایرج حریرچی سازمان غذا و دارو کودکان دانشگاه علوم پزشکی ایران کانون هموفیلی ایران مدیر روابط عمومی مرکز درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۶۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: پارسال تعداد بیماران جدید مبتلا به دیابت در خراسان رضوی کمتر از پنج هزار نفر گزارش شده است که این میزان در سال قبل از آن حدود هزار و ۷۹۰ نفر بود.

دکتر زهرا دستجردی افزود: کنترل همه گیری ویروس کرونا و ایجاد فرصت بیشتر مراقبان سلامت برای انجام غربالگری بیماری دیابت، اجرای پویش ملی سلامت در سال ۱۴۰۲ از جمله عوامل افزایش غربالگری و شناسایی بیماران دیابتی است.

وی با بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: ۶۶ درصد از مبتلایان به دیابت شناسایی شده در نیشابور زن و بقیه مرد هستند.

وی افزود: در قالب طرح ملی سلامت ( از ۱۵ آبان تا پایان دی ماه ۱۴۰۲) ببش از ۲ هزار و ۵۰ بیمار جدید مبتلا به دیابت در نیشابور شناسایی شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

دستجردی اظهار کرد: همچنین سال گذشته در راستای تشدید خطرسنجی و شناسایی بیشتر بیماران مبتلا به دیابت در رده سنی بالای ۳۰ سال، حدود ۱۱۰ تیم سیار خطرسنجی برای انجام غربالگری دیابت و فشار خون به ادارات و کارخانه های مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اعزام شدند.

دانشگاه علوم پزشکی نیشابور به ۵۸۰ هزار نفر جمعیت چهار شهرستان «نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه»، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند.

 
 

دیگر خبرها

  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • ۱۳ پرونده تخلف پزشکی به اداره تعزیرات دزفول ارسال شد
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • پارک علم و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان رسید
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • ‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور