Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس اردنی: طرح الحاق اسرائیل، اعلام جنگ علیه اردن است و باید توافق صلح لغو شود

یک کارشناس نظامی اردنی معتقد است که کشورش برای واکنش به طرح اشغالگری جدید رژیم صهیونیستی در کرانه باختری رود اردن، هیچ گزینه‌ای جز «لغو توافق وادی عربه» ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرتیپ خلبان بازنشسته اردنی، «مأمون ابو نوار» در گفت‌وگو با وبسایت خبری «عربی 21» گفت، کشورش باید توافق صلح با اسرائیل را به دلیل طرح «الحاق» بخش‌هایی از کرانه باختری که در حقیقت اشغال بخش‌های جدیدی از این منطقه است، لغو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ابونوار می‌گوید: «اردن هیچ گزینه‌ای جز لغو توافق صلح با اسرائیل ندارد اگر غور الاردن (دره اردن) و شهرک‌ها و قدس [شرقی] را [به خاک اشغالی] ملحق کند. وضعیت اردن وضعیت سختی است. روند الحاق، اعلام جنگ علیه اردن است چرا که امنیت ملی اردن را تهدید می‌کند». 

این کارشناس نظامی اردنی توضیح داد: «معتقدم که بهتر است اردن، توافق [صلح] وادی عربه را لغو کند. با لغو این توافق، همه تعهدات امنیتی،‌ نظامی و اقتصادی لغو می‌شود. اردن موقعیت ژئوسیاسی و راهبردی در منطقه دارد. توجیه اسرائیل برای الحاق غورالاردن به خود مبنی بر اینکه باید سیستم‌های هشداردهنده زودهنگام [با هدف مقابله با حملات ایران] نصب کند، غیردقیق است چرا که ایران و حتی حوثی‌ها در یمن قادرند عمق اسرائیل را با موشک‌های کروز بزنند بدون اینکه اسرائیل بتواند آن [حمله] را متوقف کند». 

این بازنشسته ارتش اردن می‌گوید، سناریو انحلال تشکیلات خودگردان و لغو توافق اسلو یکی از گزینه‌ها باید باشد اگر طرح الحاق و اشغال بخش‌هایی جدید از کرانه باختری، اجرایی شود. 

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر و بنی گانتز رئیس ائتلاف سیاسی آبی-سفید رژیم صهیونیستی در تبلیغات انتخاباتی وعده الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی را داده بودند. در آوریل گذشته این دو سند توافق تشکیل کابینه یکپارچه فوق‌العاده را امضا کردند که به شکل دوره‌ای ریاست آن را بر عهده خواهند گرفت. در این طرح قرار است غور الاردن و برخی شهرکهای صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی، از ابتدای جولای آتی (تیرماه) به خاک اشغالی فلسطین ضمیمه شود که به معنای اشغالگری جدید در فلسطین است. 

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: کرانه باختری توافق صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۶۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | بررسی ۷۵ سال خشونت جنسی اسرائیل علیه زنان فلسطینی!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تظاهرات مردم اردن برای چهارمین روز متوالی ادامه دارد
  • لحظه عملیات تیراندازی علیه صهیونیستی‌ها در کرانه باختری
  • اروپا قواعد گمرکی علیه اوکراین را تشدید می‌کند
  • تظاهرات حامیان فلسطین در اردن، مغرب و کرانه باختری
  • لبیک اردنی‌ها به فراخوان قسام/محاصره سفارت اسراییل برای سومین روز
  • تداوم تظاهرات ضدصهیونیستی در پایتخت اردن علی رغم سرکوب
  • ببینید | بررسی ۷۵ سال خشونت جنسی اسرائیل علیه زنان فلسطینی!
  • تلاش اردنی‌ها برای حمله به سفارت اسرائیل (فیلم)
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟
  • پاسخ تند سرمربی شگفتی‌ساز به یک شایعه