Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@07:04:34 GMT

۲۲ هزار تن شیرخام در آذربایجان‌غربی معدوم شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۶۸۳۰

۲۲ هزار تن شیرخام در آذربایجان‌غربی معدوم شد

غلامرضا ملکی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور نظارت و کنترل بهداشتی شیر خام، بیش از ۱۵ هزار مورد نمونه‌برداری در قالب ۹۹۱ مورد بازدید از مراکز جمع آوری شیر، دامداری‌های سنتی و صنعتی و کارخانه‌های لبنی در یک سال گذشته صورت گرفت.

وی ادامه داد: در بازرسی‌ها، بار میکروبی و تقلب در تولید از جمله آب اضافه، نشاسته، فرمالین، جوش شیرین، اوره و موارد نظیر آنمورد بررسی قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از شهروندان خواست تا شیر و فرآورده‌های لبنی را به صورت پاستوریزه مصرف کنند و از مصرف شیر، سرشیر، خامه، پنیر، بستنی و سایر فرآورده‌های غیر پاستوریزه به صورت محلی و سنتی خودداری کنند.

وی بیان کرد: دامپزشکی بر اساس وظایف ذاتی خود برای کنترل و ارتقای سلامت شیرخام برنامه‌های متعددی را بر عهده دارد که انجام پایش‌های ماهانه و نمونه‌برداری از دامداری‌های سنتی و صنعتی، مراکز جمع‌آوری شیر و کارخانجات لبنی از مهم‌ترین این برنامه‌هاست.

سالانه حدود ۳۴۰ هزار تن شیرخام در استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

آذربایجان‌غربی رتبه هشتم را در کشور در تولید شیر خام به خود اختصاص داده‌است و به دلیل داشتن شرایط جغرافیایی خاص همواره جزو قطب‌های مهم تولید شیر خام در کشور بوده‌است

برچسب‌ها آذربایجان غربی سازمان دامپزشکی کشور سازمان دامپزشکی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی سازمان دامپزشکی کشور سازمان دامپزشکی کشور آذربایجان غربی سازمان دامپزشکی کشور سازمان دامپزشکی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۶۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرایی شدن ۸۵ درصد مصوبات رفع موانع تولید در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: 85 درصد مصوبات رفع موانع تولید در آذربایجان غربی محقق شده است.

 آقای کرمی امروز  با اعلام این مطلب گفت: امسال در راستای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم، رفع موانع تولید و رونق سرمایه گذاری از مهمترین اهداف اقتصادی دولت سیزدهم در آذربایجان غربی است.

وی  برنامه یکشنبه های تولید را در رونق و احیای دوباره واحدهای تولیدی در استان مهم دانست و گفت:

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم نامه همکار بین اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه
  • ساخت میعادگاه مرکزی راهیان‌نور شهیدکاوه در مهاباد
  • اجرایی شدن ۸۵ درصد مصوبات رفع موانع تولید در آذربایجان غربی
  • ساخت میعادگاه مرکزی راهیان نور شهید کاوه در مهاباد
  • ۱.۵ میلیون تن شیرخام به بازار‌های هدف صادر می‌شود
  • استفاده از الکل و فریز کردن، روش‌های قابل قبول برای معدوم‌سازی زالوهای درمانی
  • معدوم کردن ۲.۲ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در بوشهر
  • هشدار؛ انتقال ایدز و هپاتیت با زالو درمانی
  • تهیه زالو فقط از داروخانه / خطر زالوهای صید شده از تالاب‌ها و مرداب‌ها
  • پیمایش کاربری ها و فعالیت های پرآب بر غیرخانگی در آذربایجان غربی