Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-19@20:19:11 GMT

«دکیمی» به حاشیه کمتر رسید

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۷۲۷۲

«دکیمی» به حاشیه کمتر رسید

با وجود کاهش مقداری فروش، درآمدهای «دکیمی» رشد کرد و سودآوری شرکت افزایش یافت اما؛ همچنان با ریسک هزینه های بالای تولید مواجه است.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «صنعتی کیمیدارو» گزارش عملکرد خود در سال 98 را منتشر کرد و مشخص شد به ازای هر سهم 1309 ريال سود شناسایی کرده است.

بر اساس این گزارش، علت اصلی رشد 17 درصدی سودآوری شرکت را باید در افزایش 34 درصدی درآمدها جستجو کرد که در کنار آن، رشد 32 درصدی درآمد سرمایه گذاری ها نیز اثرگذار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«دکیمی» در سال 98 حدود 24 درصد کمتر از سال 97 فروش مقداری داشت اما؛ رشد نرخ های فروش کارساز بود و بالغ بر یک هزار و 979 میلیارد ريال درآمد به دنبال داشت.

این داروساز برای سال 99 رشد 25 درصدی در درآمدها را پیش بینی کرده است. تولید محصولات جدید و با کیفیت بهتر و همچنین حذف هزینه های زائد خطوط تولید، از جمله اقدامات شرکت برای بهبود درآمدها است.

«دکیمی» 396 میلیارد ريال سود حاصل از سرمايه گذاری در سهام ساير شرکت ها شناسایی کرده و موجب شده تا حاشیه سود خالص در سطح 42 درصد قرار گیرد؛ این در حالی است که سال 97 را با حاشیه سود 48 درصدی به پایان رسانده بود.

علت کاهش حاشیه سود شرکت افزایش هزینه های تولید و بهای تمام شده است که در این میان، افزایش هزینه مواد اولیه مصرفی، رشد قابل توجهی داشته است.

همانطور که در تصویر ذیل مشخص است، سود خالص طی سال های 93 تا 96 در محدوده مشخص حرکت می کرد اما؛ در دو دوره مالی اخیر جهش مطلوبی رقم خورده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بورس بازار سرمایه تاپ پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۷۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی یکی از استان‌های برتر کشور در تولید تخم مرغ است و مازاد تولید این محصول را به استان‌های دیگر صادر میکند.

حسن رستمی افزود:در سال گذشته ۱۴۰ هزار تن تخم مرغ در استان تولید شده است که در مقایسه با سال قبل از آن که ۱۳۰ هزار تن تولید این محصول ثبت شده است، شاهد افزایش خوبی هستیم.

مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت:در حال حاضر ۲۵۵ واحد فعال مرغ تخم گذار باظرفیت ۹ میلیون و۲۰۰ قطعه در استان فعالیت دارند و از حیث واحد‌های فعال و میزان تولید دارنده رتبه دوم هستیم.

دیگر خبرها

  • وضعیت شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی
  • افزایش ۱۵ درصدی صید ماهی از دریاچه سد مهاباد
  • پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان صندوق فولاد با افزایش ۲۰ درصدی
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲
  • افزایش حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه های مترو، اتوبوس و تاکسی ها از شنبه
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه
  • ترس بازار از افزایش دامنه نوسان؟
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی