Web Analytics Made Easy - Statcounter

«نزول کرونا در زنجان»«حمله گرگ ها، نجات جغدها» و«جهش تولید بدون تامین مالی رخ نخواهد داد» عناوین مهم روزنامه های امروز زنجان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، صفحه نخست روزنامه های صدای زنجان، مردم نو و زنگان امروز در زنجان به شرح زیر است.

 

روزنامه مردم نو: «جهش تولید بدون تامین مالی رخ نخواهد داد»

روزنامه صدای زنجان: «نزول کرونا در زنجان»

روزنامه زنگان امروز: «حمله گرگ ها، نجات جغدها»

 

پایان پیام/73.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: شبستان

کلیدواژه: روزنامه مردم نو روزنامه زنگان امروز روزنامه صدای زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۷۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طغیانی: تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:مردم زمانی پای کار می‌آیند که احساس کنند فضای کسب و کار برای آنها مناسب است. - اخبار سیاسی -

مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به نام گذاری سال به نام جهش تولید با مشارکت مردم، گفت: برای اینکه در حوزه  تولید جهش رخ بدهد و کار پیش برود شاید مهمترین مسئله ما بهبود فضای  کسب و کار باشد که با مشارکت مردم رخ می‌دهد.

نظرات برخی نمایندگان مجلس درباره شعار سال 1403وی افزود:  ما می‌توانیم مانند دهه‌های قبل تولید را با اقدامات دولت پیش ببریم، دولت در دهه‌های قبل ذوب آهن، پالایشگاه و فولاد می‌ساخت اما در دهه 80 و ابلاغ سیاست‌های کلی اصل 44 و هم به دلیل درگیر شدن ما در تحریم‌ها که عملاً بخش زیادی از توان دولت را گرفت واقعیت‌های جدیدی را به وجود آورد و ما را با این مواجه کرد که اگر می‌خواهیم کشور پیش برود، با  مشارکت مردم اتفاق می‌افتد و این واقعیتی بود که کشور در دهه 90 با همه وجود به آن رسید.

*مردم برای مشارکت در اقتصاد باید احساس امنیت کنند و انتفاع ببرند

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: اگر می‌خواهیم با  مشارکت مردم تولید را رشد دهیم، فرمول آن این است که مردم احساس امنیت کنند و انتفاع ببرند، زیرا هرکس که می‌آید برای سود بردن می‌آید که منطق اقتصادی آن هم درست است، البته برخی از کارها نیز غیرانتفاعی هستند و با اهداف الهی و معنوی انجام می‌شود، برای مثال برخی بیمارستان و مدرسه می‌سازند، اما آن هم اسیر مشکلات دولت است. پس با هر نیتی چه انتفاعی و چه غیرانتفاعی، باید فضای ورود بخش خصوصی و مردم به برداشتن بار دولت و کشور فراهم شود.

*برای تحقق شعار سال باید در کشور ثبات ایجاد کرد

وی تاکید کرد: برای اینکه مردم پای کار بیایند، فضای کسب و کار باید مناسب باشد و به زور نمی‌توان مردم را وارد  اقتصاد کرد، مردم زمانی می‌آیند که احساس کنند  فضای کسب و کار برای آنها مناسب است. در بحث فضای کار سه مؤلفه عمده وجود دارد که مطابق گزارش‌ها، اغلب کسب و کارها از آن ناراضی بودند، یک مورد بحث بی ثباتی و غیرقابل پیش‌بینی بودن تغییرات قیمت‌ها از مواد اولیه تا محصول است، به این معنا که تولیدکنندگان نمی‌توانند پیش‌بینی کنند اگر این دوره  تولید اتفاق افتاد، در دوره بعد مواد اولیه را با چه قیمتی می‌توانند بخرند و محصول را با چه قیمتی می‌توانند بفروشند.

*مجلس ظرفیت‌های قانونی معطل مانده را در اولویت خود قرار دهد

نماینده اصفهان در مجلس بیان کرد: بحث رقابت در قانون سیاست‌های کلی اصل 44 ظرفیت بسیاری دارد و شورای رقابت برای همین ایجاد شده است، وظیفه شورای رقابت همین است که گزارش‌هایی که مبنی بر انحصار، رویه ضد رقابتی و موارد اینچنینی است را بررسی کند و حکم بدهد، قاضی هم حضور دارد و حکمی که می‌دهد لازم‌الاجرا است و اگر استنکاف کنند دادگاه می‌تواند برخورد کند. پس ما ظرفیت‌های قانونی معطل زیادی داریم و مجلس دوازدهم باید اینها را در اولویت خود قرار دهد .

*تامین مالی، گلوگاه «جهش تولید با مشارکت مردمی»

طغیانی تصریح کرد: نکته‌ای که کسب و کارها به عنوان یکی از مشکلاتشان مطرح می‌کنند دشواری تأمین مالی است. تأمین مالی یک مشکل بزرگ است، زیرا تأمین مالی از بانک‌ها بسیار سخت است و سیاست‌های بانک مرکزی و سیاست‌های پولی نیز بسیار نوسانی و بی ثبات هستند، علاوه بر این بازار سرمایه در کشور ما هنوز نقش مهمی در تأمین مالی کسب و کارها ندارد، به همین دلیل بانک محور هستیم و این به یک گلوگاه تبدیل شده است.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • طغیانی: تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور است
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • جهش تولید در بخش ورزشی با مشارکت مردم انقلاب ایجاد می‌کند
  • احمد علم الهدی: اگر تامین اقتصادی اصل قرار گیرد، مردم یکدیگر را پاره پاره می‌کنند
  • سانسور صدای فلسطین به روایت آمار و ارقام
  • ۲۲ زندانی جرایم غیرعمد در زنجان آزاد شدند
  • جهش تولید با تامین منابع مالی اتفاق می‌افتد
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • هزینه واردات بنزین از جیب مردم تامین می‌شود
  • قیمت سکه در ۲ سناریو؛ شرایط صعود قوی‌تر است یا نزول؟