Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی و رئیس جمهوری ترکیه در تماسی تلفنی با یکدیگر به بررسی راه‌های اجرای تفاهم‌نامه‌های میان دو کشور پرداختند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه با فائز السراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی تماس تلفنی برقرار کرد و دو طرف در جریان این گفت‌وگوی تلفنی در خصوص گام‌های اجرایی دو تفاهم‌نامه‌ امنیتی و نظامی که در ماه نوامبر میان آنکارا و طرابلس امضا شده و همچنین در خصوص زمینه اختیارات دریایی طرفین در دریای مدیترانه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر رسانه‌ای فائز السراج اعلام کرد که دو طرف در جریان این تماس تلفنی به بررسی تحولات لیبی، پیامدهای جنگ‌ در طرابلس، تعدادی از  پرونده‌های همکاری و مسائل مهم و مورد توجه دو کشور و نیز تلاش‌های صورت گرفته ترکیه و لیبی جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا پرداختند.

در پایان این تماس تلفنی، فائز السراج دعوت اردوغان برای سفر به ترکیه را پذیرفت و زمان انجام این سفر در روزهای آتی مشخص می‌شود.

نخست‌وزیر دولت وفاق ملی لیبی و رئیس‌جمهوری ترکیه ۲۷ نوامبر در استانبول دو یادداشت تفاهم را درباره تعیین مرزهای دریایی میان دو کشور و تقویت همکاری نظامی و امنیتی امضا کردند. این توافق‌ها با اعتراض مسئولان شرق لیبی و مقامات مصر، یونان و قبرس مواجه شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بحران لیبی رجب طیب اردوغان نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۷۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، سفیر ترکیه در مصر با برپایی مراسمی در سفارتخانه این کشور در قاهره از سفر عبدالفتاح السیسی به ترکیه در آینده نزدیک خبر داد.

آژانس خبری آناتولی روز چهارشنبه اعلام کرد که «صالح موتلو شأن» سفیر ترکیه در قاهره در جریان مراسمی به مناسبت روز ملی این کشور اعلام کرد که عبدالفتاح السیسی در آینده نزدیک در یک سفر رسمی به ترکیه سفر خواهد کرد.

پیش از این نیز، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه هفته گذشته در نشست خبری مشترک با سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر در استانبول از افزایش سطح مناسبات فیمابین خبر داده بود.

همچنین فیدان در این نشست خبری مشترک با همتای مصری خود خاطرنشان کرده بود که سفر عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر به ترکیه به مناسبت نشست شورای عالی همکاری راهبردی در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است که السیسی و اردوغان پس از سال‌ها تیرگی روابط مصر و ترکیه، در جریان برگزاری جام جهانی فوتبال به میزبانی قطر، در دوحه و با تلاش «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دیدار کوتاهی داشتند. رئیس‌جمهور مصر پس از پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه به او تبریک گفته بود.

کد خبر 6088241

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • السودانی: امنیت ترکیه و عراق به هم گره خورده است
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه
  • رئیس جمهور عراق به اردوغان:تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم
  • تاکید انگلیس بر حمایت از اردن
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد