Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-19@13:51:22 GMT

تفاوت ورشکستگی با اعسار چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۷۶۱۰

تفاوت ورشکستگی با اعسار چیست؟

ایران اکونومیست- در اعسار، عدم توانایی افراد غیر تاجر ملاک عمل است، اما در ورشکستگی، توان تادیه دیون تاجر ورشکسته ملاک عمل است.

 تفاوت ورشکستگی با اعسار چیست؟

۱- در اعسار، عدم توانایی افراد غیر تاجر ملاک عمل است اما در ورشکستگی، توان تادیه دیون تاجر ورشکسته ملاک عمل است.

۲– در اعسار اگر بعد از صدور حکم اموالی کشف شود قابل توقیف است، اما در ورشکستگی خیر و اموال تحصیل شده در اختیار مدیر تصفیه قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳- طریق اثبات اعسار با شهادت شهود است، اما درورشکستگی طبق نظر کارشناس رسمی دادگستری با حسابرسی دقیق دفاتر شرکت.

۴- به صرف تمول دارایی شخص مدعی اعسار، می تواند معاملات بعدی را انجام دهد اما تاجر ورشکسته، نیاز به اعاده اعتبار دارد.

 

 ایبِنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ملاک عمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۷۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردان و زنان در عوامل موثر در چاق شدنشان هم متفاوت هستند!

ایتنا - گروهی از محققان دانشگاه ناوارا اسپانیا با تحقیقی جذاب و گسترده بر روی نقش باکتری‌های روده در سلامت انسان و رابطه پیچیده بین باکتری‌های میکروبیوم روده و چاقی تفاوت‌های جالبی را بین زنان و مردان کشف کردند.
نتایج این تحقیق که به رهبری دکتر پائولا آراناز از مرکز تحقیقات تغذیه در دانشگاه ناوارا اسپانیا انجام شد نشان می‌دهد میکروبیوتای روده، جامعه متنوعی از میکروارگانیسم‌های ساکن در دستگاه گوارش، نقش مهمی در سلامت متابولیک ایفا می‌کنند و اختلال در این تعادل که دیس بیوزیس نامیده می‌شود، می‌تواند به‌طور قابل توجهی بر خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها از جمله چاقی تأثیرگذار باشد.

در این تحقیقات، ۳۶۱ داوطلب بزرگسال متشکل از ۲۵۱ زن و ۱۱۰ مرد اسپانیایی شرکت کردند که بر اساس شاخص چاقی و عواملی مانند شاخص توده بدنی، درصد توده چربی و دور کمر طبقه‌بندی شدند.

محققان اظهار کردند که به نظر می‌رسد ترکیب میکروبیوم روده، به‌ویژه سطوح بالاتر این باکتری، در برابر چاقی محافظت ایجاد کند. جالب اینجاست که این تحقیق همچنین تفاوت‌های جنسیتی را در باکتری‌های روده مرتبط با چاقی نشان داد.

در مردان، فراوانی بیشتر گونه‌هایی (پاراباکتریز و کامپیلوباکتر کاندیداسیس) به شدت با شاخص توده بدنی و بالاتر از دور کمر مرتبط بود. در مقابل، سه گونه (Prevotella - Prevotella micans Prevotella brevis و Prevotella sacharolitica) که نشانگر چاقی در زنان هستند، در مردان وجود نداشت.

نتایج این تحقیق که توسط کنگره اروپایی چاقی منتشر شده نشان داد که عدم تعادل در گروه‌های باکتریایی مشخص، با تفاوت‌های قابل‌توجه بین جنسیت‌ها، که ممکن است بر متابولیسم تأثیر بگذارد، نقش مهمی در شروع و توسعه چاقی بازی می‌کند.

دیگر خبرها

  • دلیل کیفیت خواب پایین تر زنان نسبت به مردان مشخص شد
  • مردان و زنان در عوامل موثر در چاق شدنشان هم متفاوت هستند!
  • دو ملاک مهم عمل صالح کدام است؟
  • تفاوت‌های دولت اسلامی و سکولار
  • تفاوت قد عجیب این زوج در گینس ثبت شد
  • تحولات اوکراین|خشم زلنسکی از تفاوت برخورد غرب با اسرائیل
  • مهم ترین تفاوت گوشی ردمی 12 و ردمی 13
  • انریکه: اخراج آرائوخو تفاوت را رقم زد
  • روش تعیین رده بندی تیم‌ها در جدول لیگ‌های مختلف
  • دو میم کوین محبوب شیبا اینو و دوج کوین؛ بررسی تفاوت های آنها