Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دادستان عمومی و انقلاب بوئین زهرا از رفع تصرف ۹۵ هکتار از اراضی ملی این شهرستان طی سال گذشته خبر داد. تاریخ انتشار: 10:04 - 29 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۲۱۶۹۲

محمد صمدی در گفت‌وگو با میزان گفت: اراضی ملی جزو حقوق عامه محسوب شده و دستگاه قضایی جهت حمایت از منافعی که به عموم مردم تعلق دارد با متخلفین و متصرفین برخورد قاطع داشته و اغماض نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه پدیده تصرف عدوانی و سودجویانه اراضی ملی و منابع‌ طبیعی و جولان عناصر فرصت‌طلب و سودجو که به بهای سوداگری جنگل‌ها و مراتع، کرانه رودها، درختان و ... را تخریب کرده و مبادرت به ساخت و ساز و تصرفات مالکانه می‌کنند، طی سالیان اخیر عمیق‌‏تر و وسیع‌‏تر شده و شاهد پیامد‌های تاسف بار این تعرضات برای طبیعت بوده ایم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بوئین زهرا در ادامه افزود: طی سال گذشته با برخورد قضایی ۹۵ هکتار از مراتع و اراضی ملی رفع تصرف و ساخت و ساز‌های غیرمجاز صورت گرفته قلع و قمع شد، همچنین ۳ هکتار تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی به وضعیت سابق بازگردانده شد.

این مقام قضایی به سایر اقدامات دادستانی این شهرستان طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: جلوگیری از چرای غیر مجاز مرتع‌های منابع طبیعی، جلوگیری از سرقت و قاچاق چوب‌های جنگلی – جلوگیری از آلودگی محیط زیست، تذکر به کشاورزان در جهت جلوگیری از آلوده ساختن محیط زیست با کشت زیر نایلون، بررسی آلودگی زیست محیطی ایجاد شده توسط شرکت‌ها و واحد‌های صنعتی، اجرای احکام قطعی قلع و قمع تغییر کاربری‌های غیر مجاز، جلوگیری از قاچاق گندم و عرضه آن خارج از شبکه مصوب دولت و ... برخی از اقدامات دادسرای شهرستان بوئین زهرا است.

بیشتربخوانید:   رییس کل دادگستری استان اردبیل از تعیین تکلیف اراضی خالصه شهرستان پارس آباد خبر داد

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رفع تصرف بوئین زهرا اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۸۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ هکتار از اراضی ملی در استهبان رفع تصرف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسین اکبرپور بیان کرد: در پی دریافت گزارشی مبنی بر تصرف ۷۰ هکتار از اراضی ملی در بخش رونیز روستای ماهفرخان شهرستان استهبان، بررسی موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی افزود: مأموران انتظامی پس از هماهنگی قضائی و با همکاری عوامل اداره محیط زیست و منابع طبیعی زمین‌های تصرف شده را از چنگ زمین‌خواران رهاسازی کردند.

فرمانده انتظامی استهبان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را برابر نظر کارشناسان، ۷۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ اکبرپور بر همکاری همه مردم و دستگاه‌های نظارتی برای مقابله با هرگونه زمین‌خواری، قاچاق و فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی تاکید کرد و از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کد خبر 6086913

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • اجرای ۲۲ فقره رفع تصرف در استان اصفهان
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • رفع تصرف ۷۰ هکتار از زمین‌های ملی در استهبان
  • ۷۰ هکتار از اراضی ملی در استهبان رفع تصرف شد
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف ۷۰۰ میلیارد ریال اراضی ملی در استهبان
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان