Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال بر ضرورت سوق دادن تسهیلات حمایتی دانشگاه آزاد اسلامی به سمت تقویت محصولات دانش‌بنیان تأکید کرد.

نورالدین بختیاری در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به حذف سود وام‌های خارج از عقود اسلامی کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: اگر دانشگاه آزاد به ارائه تسهیلات حمایتی می‌پردازد، نیازمند منابع بوده که از شهریه دانشجو تأمین می‌شود و بهترین تسهیلات حمایتی دانشگاه آزاد این است که واحدها را به سمت تولید محصولات دانش‌بنیان سوق دهد و ضرورت دارد که از آن‌ها حمایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

ارائه تسهیلات حمایتی جدید دانشگاه آزاد اسلامی طبق موازین اسلامی/ ایجاد انگیزه بیشتر در کارکنان و اعضای هیئت علمی

وی افزود: با توجه به اینکه ویروس کرونا موجب بحران در ایران و جهان شده است، باید تولید مواد ضدعفونی‌کننده تقویت شود و دانشگاه می‌تواند در این عرصه نقش مهمی را ایفا کند. بسیاری از مواد اولیه محصولات ضدعفونی‌کننده مانند اتانول و همچنین ماسک‌های آنتی وایرال (ضدویروس) با علمِ اعضای هیئت علمی قابل تولید است که دانشگاه آزاد باید از این اقدامات حمایت کند و تاکنون کارهای خوبی صورت گرفته است.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال تصریح کرد: سطح حقوق اعضای هیئت علمی و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به وزارت علوم و بهداشت بسیار پایین‌تر است و همه می‌دانیم که منابع آن‌ها نفت و منابع دانشگاه آزاد، دانشجو است و باید نسبت به وضعیت معیشتی آنها بیشتر توجه شود.

بختیاری با بیان اینکه نباید از یک عضو هیئت علمی انتظار داشت که وارد عرصه تولید شود، گفت: چون او نه مسائل تولید را می‌داند و نه راه دست یافتن به آن را بلد است و باید از سوی دانشگاه حمایت شود. چراکه دانشگاه محیطی علمی است که در آن کار تحقیق و توسعه انجام می‌شود و باید از طرح‌های استاد حمایت صورت بگیرد؛ برای مثال در شرایط کرونایی، طرح‌هایی از سوی دانشگاهیان اعم از دانش تولید محصول ضدعفونی‌کننده (ضدویروس و ضدباکتری) بدون استفاده از اتانول، دانش تولید ماسک‌های آنتی وایرال، دانش تأمین مواد ضد‌عفونی محیط‌های دانشگاهی، ادارات و هتل‌ها، دانش تأمین مواد ضد‌عفونی وسایل شخصی و آرایشگاهی و دانش تولید دارو ارائه می‌شود که انتظار می‌رود از آنان حمایت شود.

وی خاطرنشان کرد: موفق عمل کردن دانشگاه آزاد اسلامی در ارائه تسهیلات به دانشگاهیان در این شرایط، امری ضروری و حیاتی است. البته با تورم بسیار بالایی که وجود دارد شاید برای عده‌ای دردی را آنچنان دوا نکند اما امیدواریم که تسهیلات حمایتی برای اساتید و کارکنان سودمند باشد؛ انتظار دانشگاهیان از مسئولان مربوطه دانشگاه این است که شرایط خرید مسکن برای آنان تسهیل شود و این موضوع دغدغه‌ای برای دانشگاهیان بوده که بر روی امید و انگیزه کاری آن تأثیرگذار است‌.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: از مسئولان مربوطه درخواست دارم که تعاونی مسکن را در واحدها راه‌اندازی کنند و با پولی که قرار است به اعضای هیئت علمی و کارکنان وام بدهند، اقدام به خرید زمین و مسکن برای دانشگاهیان کنند. با این مبلغ به تنهایی نمی‌شود اقدام به خرید مسکن کرد اما وقتی تجمیع شود می‌تواند بسیار راهگشا باشد؛ از مسئولان درخواست داریم که این پول را به خرید زمین و ساخت مسکن برای دانشگاهیان اختصاص دهند که با این کار ارزش ملک خریداری شده در آینده را چند برابر می‌کند و امید و انگیزه جامعه دانشگاهی برای کار کردن افزایش می‌یابد.

گفتنی است، بر اساس بند یک بخشنامه حذف سود وام‌های خارج از عقود اسلامی کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، تمامی تسهیلات اعطایی از محل منابع داخلی دانشگاه، از ابتدای خردادماه سال ۱۳۹۹ در قالب قرض‌الحسنه بوده و کارمزد تمامی آن‌ها صرفاً بر اساس نحوه محاسبه کارمزد وام صندوق پس‌انداز دانشگاه، مندرج در بخشنامه شماره ۵۶/۴۰۲۹۹۱ مورخ ۱۳۹۱/۱۱/۱۸ محاسبه و دریافت می‌شود و مابقی شرایط تابع مقررات مندرج در بخشنامه و دستورالعمل‌های قبلی است.

همچنین بر اساس تبصره این بخشنامه، مانده بدهی وام‌های تسویه نشده، پس از کسر مانده سود در تاریخ ۱۳۹۹/۳/۱ می‌بایست به عنوان تسهیلات جدید تلقی و کارمزد آن بر اساس کارمزد مندرج در بند یک محاسبه و به مانده اصل تسهیلات اضافه و طبق مانده تعداد اقساط قبل از تاریخ ۱۳۹۹/۳/۱ مجدداً تقسیط و از دریافت کنندگان تسهیلات دریافت و اعمال حساب شود.



انتهای پیام/۴۱۱۸/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانش بنیان مسکن جهش تولید تسهیلات حمایتی اعضای هیئت علمی تسهیلات حمایتی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۸۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجتبی خیام نکویی شامگاه پنج شنبه در نشست شرکت‌های دانش بنیان به میزبانی پارک علم و فناوری استان سمنان (شاهرود) ضمن بیان اینکه هم اکنون ۸۰ درصد مواد غذایی کشور حاصل تلاش کشاورزان ایرانی است، ابراز داشت: برای تأمین ۲۰ درصد مابقی نیازمند به واردات برخی محصولات هستیم.

وی ضمن بیان اینکه واردات محصولات کشاورزی ۱۴ تا ۱۶ میلیون دلار خروج ارز را به همراه دارد، افزود: در دولت سیزدهم به دنبال تأمین مواد غذایی در داخل کشور هستیم.

رئیس سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی بابیان اینکه در کنار تولید باید برای ارزآوری محصولات کشاورزی به فکر صادرات نیز بود، ابراز داشت: تأمین امنیت غذایی یکی از دغدغه‌های مهم دولت سیزدهم است لذا رویکرد وزرات جهاد کشاورزی گسترش کشاورزی اقتصادی با تکیه بر شرکت‌های دانش بنیان است.

خیام نکویی ضمن بیان اینکه سال گذشته ۱۳۳ میلیون تن انواع محصول کشاورزی در کشور تولید شد، تصریح کرد: این میزان طی چهار دهه رشد قابل توجه داشته است اما می‌بایست برای مازاد تولید برنامه صادرات محور طرح‌ریزی کنیم.

وی افزود: شرکت‌های فناور و دانش بنیان در این طرح‌ریزی کشاورزی اقتصادی می‌توانند نقش مهم داشته باشند تا با تکیه بر همین توان بتوان به تأمین کامل امنیت غذایی در کشور دست یافت.

کد خبر 6082198

دیگر خبرها

  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی و رونمایی محصولات دانش بنیان در سمنان
  • محصولات فناورانه دانشگاه آزاد یادگار امام افزایش می‌یابد
  • ساماندهی منابع و تسهیلات با هدف تقویت زیست بوم علم و فناوری
  • ضعف ایران در کاربرد خودروهای برقی با وجود تولید محصولات با کیفیت و ارزان توسط دانش‌بنیان‌ها
  • تالاب «میقان» در مسیر مرگ خاموش!/ شرکت دانش‌بنیان در حوزه ایزوگام راه‌اندازی می‌شود
  • ضرورت ساخت خوابگاه متاهلی ۳۰ واحدی در دانشگاه ایلام
  • خط تولید پروتز‌های مفصل زانو و لگن گشایش یافت