Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازار این هفتهٔ قزوین با افزایش قیمت گوشت مرغ و میوه‌جات همراه بود و نوبرانه‌های لذیذی نیز وارد بازار شده بودند که رنگ و بوی خاصی به بازار سنتی قزوین بخشیدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، بازار این هفتهٔ قزوین مانند هفتهٔ گذشته با افزایش قیمت‌ها همراه بود. متأسفانه با شیوع کرونا در کشور، شرایطی به‌وجود آمد که اکثر کالاهای ضروری و غیرضروری رو به گرانی رفته و قدرت خرید مردم و علی‌الخصوص قشر ضعیف جامعه کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار قزوین

از هفتهٔ گذشته زمزمه‌هایی در رابطه با گران شدن گوشت مرغ به‌دلیل افزایش قیمت نهاده‌های دامی به گوش می‌رسید که این هفته شاهد تحقق آن بودیم. هر کیلو گوشت مرغ این هفته در بازار با حدود هزار تومان افزایش قیمت مواجه شد و با قیمت 13 هزار و 700 تومان به مشتریان عرضه شد. قیمت گوشت قرمز اما ثابت بود و هر کیلو گوشت گوسفندی 110 هزار تومان، گوشت گوساله 80 هزار تومان و گوشت منجمد 58 الی 66 هزار تومان بود. هم‌چنین قیمت هر کیلو از انواع ماهی‌ها در بازار قزوین به این شرح است: آزاد 12 هزار و 500 الی 15 هزار تومان، قباد 11 هزار و 500 الی 15 هزار تومان، سالمون 28 الی 29 هزار تومان، شیر 33 هزار تومان، قزل‌آلا 23 الی 25 هزار تومان، بیگ‌هد 13 هزار و 500 تومان، تن 14 هزار تومان، حلوا 25 الی 27 هزار تومان.

ادامهٔ سیر صعودی قیمت میوه‌جات

طی هفته‌های اخیر قیمت انواع میوه در بازار قزوین با سیر صعودی مواجه بوده است و این گرانی و افزایش قیمت را به‌وضوح می‌توان مشاهده کرد. برای مثال میوه‌ای مانند سیب که طی ۳ الی ۴ هفتهٔ گذشته با قیمت ۵ الی ۸ هزار تومان عرضه می‌شد، اکنون با قیمتی بین 8 الی 20 هزار تومان به‌دست مشتری می‌رسد. البته قیمت‌هایی که در این گزارش درج می‌شود، قیمت کالاها در بازار سنتی قزوین است، این در حالی است که قیمت انواع میوه و صیفی‌جات در مغازه‌های میوه‌فروشی محله‌های مختلف قزوین بالاتر از این مبالغ است و با یک حساب سرانگشتی می‌توان دریافت که قشر کارگر با درآمد ماهیانه زیر 2 میلیون تومان، توان خرید میوه را نخواهند داشت. قیمت هر کیلو از دیگر میوه‌ها نیز در بازار قزوین به شرح زیر است: انگور و انار 8 هزار تومان، موز 17 الی 22 هزار تومان، گوجه‌سبز 8 الی 25 هزار تومان، توت‌فرنگی 12 الی 30 هزار تومان، ملون 4 الی 5 هزار تومان، دست‌انبوه 5 الی 6 هزار تومان، کیوی 8 الی 14 هزار تومان، پرتقال 7 الی 13 هزار تومان، خیار 3 الی 4 هزار تومان، لیموشیرین 9 الی 25 هزار تومان، هندوانه 2 الی 2 هزار و 500 تومان.

 

نوبرانه‌هایی که این هفته وارد بازار قزوین شدند

این هفته انواع میوه‌های نوبرانه و بهاری نیز وارد بازار قزوین شدند. هلو، زردآلو، گیلاس، ازگیل و خربزه از جملهٔ این میوه‌ها بودند. هر کیلو هلو در بازار قزوین 10 الی 20 هزار تومان، هر کیلو زردآلو 20 الی 40 هزار تومان، هر کیلو گیلاس 15 الی 30 هزار تومان، هر کیلو ازگیل 15 الی 20 هزار تومان و هر کیلو خربزه 7 هزار تومان به مشتریان عرضه شد.

قیمت صیفی‌جات در ثبات نسبی

این هفته قیمت صیفی‌جات و سبزی‌جات در بازار قزوین دارای ثبات نسبی بود که انتظار می‌رود این ثبات قیمت برای همهٔ کالاها وجود داشته باشد تا مردم به آرامش روانی بیشتری برسند. قیمت هر کیلو صیفی‌جات و سبزی‌جات در بازار قزوین را با یکدیگر مرور می‌کنیم: گوجه‌فرنگی 2 هزار و 500 الی 3 هزار و 500 تومان، سیب‌زمینی 3 الی 4 هزار تومان، پیاز 2 الی 3 هزار تومان، نارنج 3 هزار و 500 تومان، سیر تازه 10 الی 15 هزار تومان، برگ‌کلم و هویج و بادمجان 2 هزار تومان، به 18 الی 23 هزار تومان، کرفس 2 هزار تومان، باقالی 2 الی 2 هزار و 500 تومان، سبزی خوردن 6 الی 7 هزار تومان، کدو 2 هزار و 500 تومان، لوبیاسبز 10 هزار تومان، نخودفرنگی 6 هزار تومان، فلفل‌دلمه 6 الی 10 هزار تومان، کاهو 5 هزار تومان، گل‌محمدی 23 هزار تومان، چای‌کوهی 35 هزار تومان، ریواس 6 الی 7 هزار تومان، کنگر 10 هزار تومان.

قیمت‌های کاذبی که شکستند

از کالاهایی که در ۲ ماههٔ نخست شیوع کرونا به‌شدت گران شده بود، می‌توان به زنجبیل اشاره کرد. در فضای مجازی به‌شدت شاهد این بودیم که در رابطه با فواید زنجبیل تازه جهت پیشگیری از ورود ویروس به بدن سخن به میان می‌آمد و همین امر باعث شده بود زنجبیلی که در روزهای عادی با قیمت هر کیلو 50 الی 60 هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شد، با رشد قیمت چشمگیری مواجه شود و به قیمت 110 الی 120 هزار تومان برسد. اکنون که شیوع این بیماری در استان قزوین تا حدودی کنترل شده است، قیمت این کالا نیز به قیمت گذشتهٔ خود بازگشته است و هر کیلو زنجبیل با قیمت 50 الی 55 هزار تومان به فروش می‌رسد. انتظار می‌رود زمانی‌که در جامعه به دلایل گوناگون تقاضا برای کالایی افزایش می‌یاید، دلالان و سودجویان به سرعت تور خود را جهت سودجویی از جیب مردم پهن نکنند. در همین راستا از مسؤولین امر نیز این تقاضا وجود دارد که نسبت به این افزایش ناگهانی قیمت‌ها واکنش نشان دهند و در جهت کنترل قیمت‌ها و تنظیم بازار برآیند تا فشار مضاعفی بر مردم وارد نشود.

 

حبوبات کماکان با قیمت‌های کمرشکن عرضه می‌شوند

متأسفانه طی هفته‌های اخیر حبوبات در بازار قزوین با افزایش صددرصدی قیمت مواجه شده‌اند و قیمت هر کدام از این کالاهای اساسی ۲ برابر و حتی بیشتر شده است. قیمت هر کیلو حبوبات در بازار قزوین به شرح زیر است: لوبیاقرمز و لوبیاچیتی 23 هزار تومان، لوبیاسفید 20 هزار تومان، لوبیا کشاورزی 23 الی 24 هزار تومان، لوبیا چشم‌بلبلی 24 الی 25 هزار تومان، نخود آبگوشتی 11 الی 12 هزار تومان، لپه 20 الی 24 هزار تومان، ماش 18 الی 22 هزار تومان، عدس 20 الی 22 هزار تومان.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، شاید بتوانیم به افزایش قیمت کالاهای غیرضروری پس از شیوع کرونا تا حدودی بی‌تفاوت باشیم، اما قطعاً نمی‌توان به افزایش قیمت کالاهای اساسی و ضروری که نیاز مبرم هر خانواده است بی‌تفاوت بود. در حال حاضر لازم است مسؤولین کمر همت ببندند و نسبت به این افزایش قیمت‌ها واکنش و عکس‌العمل نشان دهند تا با توجه به شرایط اقتصادی فعلی که ناخواسته و بر اثر شیوع این ویروس منحوس بر جامعه حاکم شده است، قشر ضعیف و متوسط جامعه بیش از این در رنج و سختی نباشد.

گزارش از معصومه امینی

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین بازار قیمت ها میوه مرغ حبوبات الی 25 هزار تومان بازار قزوین هزار و 500 تومان هزار تومان قیمت هر کیلو افزایش قیمت قیمت گوشت گوشت مرغ صیفی جات قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۸۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟

مسعود رسولی از عرضه سراسری گوشت تنظیم بازاری وارداتی از ۲۰ روز دیگر خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، وی در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: امروز در تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای و غرف میادین، ران، دست و راسته گوساله به قیمت ۲۹۹ هزارتومان، چرخ‌کرده ۲۷۵ هزارتومان و مخلوط نیز با قیمت ۲۸۵ هزارتومان عرضه می‌شود.

وی افزود: فعلا این گوشت تنظیم بازاری وارداتی برای تهران و البرز است، ولی از روز‌های آینده با افزایش واردات در سایر استان‌ها نیز عرضه صورت می‌گیرد.

دبیر انجمن صنفی صنعت گوشت بسته بندی و پروتئینی کشور تصریح کرد: به نظر می‌رسد تا ۲۰ روز آینده گوشت تنظیم بازاری وارداتی در سراسر کشور و در کلیه فروشگاه‌ها عرضه شود.

دیگر خبرها

  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • قیمت مرغ در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت نوبرانه سامسونگ چقدر است؟
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • واردات گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • هر کیلو زعفران؛ ۱۱۰ میلیون تومان!
  • قیمت گوشت قرمز امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بازار گوشت قرمز در مسیر نجومی شدن / قیمت جدید مرغ اعلام شد
  • گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟