Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، سید راشد جزایری در گفت و گوی بخش خبری  صداوسیمای مرکز صداوسیمای استان با محوریت اقدامات کنترلی برای پیشگیری از همه گیری بیماری کووید ۱۹ در بیست و هشتمین روز از اردیبهشت ماه ۹۹، با توجه به احتمال افزایش مسافرت ها در تعطیلات عید سعید فطر بویژه از استان های همجوار در وضعیت قرمز اظهار داشت: خوشبختانه بیماری در استان به خوبی کنترل شده است و این درحالی است که افزایش مسافرت ها در تعطیلات پیش رو از استان های همجوار که در وضعیت قرمز بلحاظ شیوع کرونا هستند، می تواند به شدت این وضعیت را تحت تاثیر قرار داده و خطر ایجاد موج جدید بیماری را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: با توجه به هشدار وزارت بهداشت در خصوص میزان بالای شیوع بیماری به استان های همجوار به ویژه خوزستان و حجم بالای تردد مسافرها در بین این دو استان، به هم استانیان توصیه می شود از دعوت مهمانان خارج از استان جدا خودداری نمایند.
جزایری با اشاره به ابراز نگرانی مردم از افزایش تردد ها و ورود مسافران در ایام تعطیلات به استان افزود: ستاد استانی مقابله با کرونا در بیست و نهم ماه جاری به ریاست استاندار، جلسه ای با همین محور برگزار و تصمیم گیری در خصوص موضوع در دستور کار جلسه قرار خواهد گرفت.
به گفته وی، تمهیدات جدی و حتی کنترلی برای پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ بعمل خواهد آمد، ضمن اینکه خود مراقبتی همچنان بهترین و موثرترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا می باشد.
وی خاطر نشان کرد: شرایط عادی نیست و افراد به ظاهر سالم می توانند ناقل بیماری باشند و با توجه به روند طولانی درمان بیماری هر فرد بیمار به طور متوسط می تواند به طور متوسط ۴ تا ۶ نفر را آلوده کند.
وی در ادامه از مسافران خواست با مراجعه به مراکز بهداشتی منتخب و نمونه گیری از سلامت خود اطمینان پیدا نمایند.
به گفته وی، روزانه بیش از ۱۰۰ نمونه گیری از بیماران مشکوک به بیماری کووید ۱۹ در مراکز منتخب انجام می شود که حدود ۱۲ مورد آن مثبت و با بیماریابی فعال، ضمن تسریع و تسهیل در روند درمان، از انتقال بیماری به سایرین جلوگیری می شود.
جزایری گفت: در خصوص ورود عشایر نیز در شهرستان کوهرنگ اکیپ های بهداشتی استقرار یافته و به مردم اطمینان خاطر داده می شود کنترل های لازم انجام می شود.

۴۶

کد خبر 1389420

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۹۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶۴ درصدی بیماری دامی در مازندران

مدیرکل دامپزشکی مازندران از برخورد قاطع دامپزشکی در نظارت‌های بهداشتی خبر داد و گفت: بیماری‌های دامی سال‌گذشته ۶۴ درصد کاهش داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حمزه آقاپور کاظمی، اظهار داشت: اداره کل دامپزشکی مازندران در حوزه پیشگیری و مبارزه با بیماری دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل ورود پیدا کرده و در قالب طرح نظارت از مزرعه تا سفره نظارت بر مراکز تولیدی تا مرکز نگهداری و عرضه انجام می‌شود.

وی افزود: کاهش 64 درصدی بیماری‌های دامی و طیور در استان را داریم و با مدیریت بیماری‌های دامی و طیور اقدامات متعددی انجام شد

مدیرکل دامپزشکی مازندران، تصریح کرد: از اقدامات دامپزشکی انجام واکسیناسیون، ویزیت و درمان دام، سم پاشی جایگاه و اماکن دامی، برپایی دوره آموزشی در مناطق محروم و کم برخوردار بوده است.

وی گفت: با وجود درگیری استان در سال های گذشته به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سال گذشته گزارشی از بیماری آنفولانزای طیور در استان نداشتیم.

آقاپور کاظمی به نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی اشاره کرد و گفت: نظارت‌های بهداشتی از واردات نهاده‌های دامی آغاز می‌شود و شامل تولید خوراک دام تا زمان رسیدن فرآورده های خام دامی بر سفره مردم است.

وی افزود: این نظارت‌ها در طول سال به صورت طرح تشدید نظارت بهداشتی اجرا شده که در نتیجه آن از ورود 10 هزار و 500 تن نهاده فاسد به کشور جلوگیری شد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران عنوان کرد: همکاران دامپزشکی مقابل تخلفات بهداشتی در مراکز فروش و نگهداری، سردخانه و غیره با جدیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: با نظارت در عرضه دارو  دامپزشکی از قاچاق بیش از 11 هزار قلم دارو جلوگیری شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیماری دامی در مازندران کاهش یافت
  • مسمومیت‌های غذایی در استان بوشهر افزایش یافت
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • جزییات بیماری هپاتیت بازیکن اکوادوری استقلال خوزستان
  • از تردد در این مسیر‌ها خودداری کنید
  • کاهش ۶۴درصدی بیماری دامی در مازندران
  • کاهش ۶۴ درصدی بیماری دامی در مازندران
  • سعید راد در بیمارستان بستری شد؛ بیماری سعید راد چیست؟
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا