Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:46:02 GMT

ثبت نام کلاس اولی‌ها در کرمان از اول خرداد آغاز می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۹۰۶۵

ثبت نام کلاس اولی‌ها در کرمان از اول خرداد آغاز می‌شود

به گزارش ایرنا، اسکندری نسب در نخستین نشست ستاد ثبت نام دانش آموزی افزود: ثبت نام پایه هفتم از اول تا ۱۴ تیر و ثبت نام پایه دهم از پنجم تا ۲۱ تیرماه سال جاری انجام می شود.

وی ضمن تاکید بر حفظ کرامت انسانی اولیای دانش آموزان اظهار داشت: رعایت اصل تکریم و حفظ احترام خانواده ها در فرآیند ثبت نام دانش آموزان ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اهمیت و حساسیت فرایند ثبت نام دانش آموزان در مدارس تصریح کرد: تراکم دانش آموزی در شهر کرمان و بعضی از شهرستان ها زیاد است به نحوی که حتی در مدارس غیردولتی گاهی با مشکل ثبت نام مواجه هستیم.
وی افزود: گاهی مشاهده می شود خانواده ای ماه ها درگیر ثبت نام فرزندش است که این موضوع موجب بدبینی خانواده ها به نظام تعلیم و تربیت می شود، بنابراین باید تلاش شود تا با یک برخورد نادرست از سوی یکی از عوامل ثبت نام، تلاش های بی وقفه فرهنگیان استان کرمان کم رنگ نشود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تنها شهریه مجاز برای ثبت نام در مدارس دولتی  که کادر مدرسه می توانند دریافت کنند، هزینه کتاب، بیمه و برخی موارد ضروری دیگر است که برای دریافت آن هم مسئولان مدرسه باید سعه صدر و صبر داشته باشند.
اسکندری نسب با تاکید بر ممنوعیت دریافت وجه نقدی از اولیای دانش آموزان، خاطر نشان کرد: در همه مدارس به ویژه مدارس غیر دولتی باید حتما خدمات ارائه شده به دانش آموزان، با مشخص شدن میزان شهریه، شفاف سازی شود و در معرض دید اولیای دانش آموزان قرار گیرد تا سوتفاهمی در این زمینه پیش نیاد.
وی از اعضای ستاد ثبت نام دانش آموزان، خواستار لحاظ کردن تغییرات و بازنگری در زمینه محدوده کروکی محل سکونت دانش آموزان در فرآیند ثبت نام شد.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی مدارس کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی مدارس کرمان خبرگزاری جمهوری اسلامی مدارس کرمان ثبت نام دانش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۹۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسینعلی محمدی متکازینی ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بهشهر دارای بیش از ۲۰۰ مدرسه و ۲۸ هزار دانش آموز است که در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

وی افزود: مدارس شهرستان بهشهر از لحاظ کیفیت از استان جلوتر است و با تراکم دانش آموزی مواجه هستیم، اما مشکل فضا در بهشهر وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر یادآورشد: از خرداد ۱۴۰۳ دبیرستانی‌ها در هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی خواهیم داشت و شبه امتحان نهایی برای دانش آموزان برگزار شد.

محمدی گفت: این امتحانات شبه نهایی به‌منظور کاهش استرس دانش‌آموزان دبیرستانی تدوین شده است در مدارس برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر از تک نوبته بودن مدارس بهشهر خبر داد و گفت: همه‌مدارس بهشهر در همه‌مقاطع تحصیلی نوبته هستند و هیچ مدرسه دو نوبته ای در بهشهر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خود یک رسانه است، خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی در کشور و استان و شهرستان خانه‌ای نداریم که آموزش و پرورش نباشد و حضور جدی در زندگی مردم دارد و ارتباط ما با خانواده‌ها دو طرفه است.

محمدی متکازینی گفت: در بحث حجاب و عفاف براساس دستگاه نظارتی، بهشهر از جمله شهرهایی است که کمترین چالش را دارد.

وی افزود: حجاب در مدارس اجباری است و قانون است و دانش آموزان باید با پوشش مدرسه حاضر شوند و همه دستگاه‌های فرهنگی باید کمک‌کار ما برای این امر مهم باشند.

کد خبر 6087653

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • اخذ نوبت سنجش سلامت دانش آموزان اتباع امکانپذیر نشده است
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • نیمه اردیبهشت ؛ زمان ثبت نام کلاس اولی ها در استان سمنان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • برگزاری نمایشگاه عکس در هوراند
  • ۱۵ اردیبهشت زمان ثبت نام کلاس اولی‌ها در استان سمنان است