Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@03:02:12 GMT

مستمری مددجویان کمیته امداد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۹۳۵۳

مستمری مددجویان کمیته امداد افزایش یافت

رئیس کمیته امداد، به ارائه تازه‌ترین تصمیمات برای بهبود وضعیت معیشت مددجویان تحت پوشش این نهاد پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مرتضی بختیاری، روز دوشنبه در نشست خبری که در محل ساختمان مرکزی کمیته امداد برگزار شد، در خصوص اقدامات کمیته امداد برای مددجویان این نهاد، توضیحاتی ارائه داد.

رئیس کمیته امداد گفت: قرار بود در ابتدا ۳۱۳ مرکز اطعام با عنوان یاران امام زمان (عج) راه اندازی شود که از ابتدای ماه رمضان تا کنون ۱۷۰۰ مرکز اطعام مهدوی در سراسر کشور راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین قرار بود تا ماه رمضان ۵ میلیون پرس غذای گرم توزیع شود که با کمک مردم تا شب گذشته به ۶ میلیون و ۶۶۵ هزار پرس غذای گرم رسید و پیش بینی می سود تا پایان ماه رمضان به ۷ میلیون پرس غذا برسد.

بختیاری با اشاره به اینکه ۱۵ درصد افزایش مستمری ها از اول اردیبهشت اعمال شده است، گفت: از دولت و سازمان برنامه و بودجه درخواست کرده ایم به افزایش مستمری مددجویان کمک شود.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۵۴۳ هزار خانوار تحت پوشش امداد هستند، افزود: همچنین ۶۲۸ هزار خانوار نیز از تبصره ۱۴ تحت پوشش هستند.

به گفته بختیاری، مستمری یک خانوار یک نفره با مجموع مستمری و سبد معیشتی و یارانه بنزین و…، در مجموع ۲۸۲ هزار تومان، دو نفره ۴۹۲ هزار و ۵۰۰ تومان ،۳ نفره ۶۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان، ۴ نفره ۸۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان وخانوار ۵ نفره و بالاتر نیز ۹۸۷ هزار تومان در ماه است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کمیته امداد مددجویان مستمری کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۹۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت صدقه در خراسان جنوبی ۳۴ درصد افزایش یافت

لطفی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام‌ خمینی (ره) خراسان‌ جنوبی از افزایش  ۳۴ درصدی پرداخت صدقات مردم استان، پارسال در مقایسه با سال قبل از آن خبر داد و گفت: بیش از ۱۳ میلیارد تومان صدقه توسط امداد و مراکز نیکوکاری در سطح استان از سال گذشته تاکنون جمع آوری شده است.

او افزود: در این مدت بیش از ۸ میلیارد و ۳۶۴ میلیون تومان از طریق روش‌های الکترونیکی شامل کد ussd، اینترنتی، خودپرداز، موبایل سنا، واریز به حساب و کارتخوان  پرداخت شده است.

لطفی بیان کرد: بیشترین درآمد صندوق‌ها مربوط به مشترکات خانگی بوده که بیش از ۹ میلیارد تومان از این محل جمع آوری شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام‌ خمینی (ره) خراسان‌ جنوبی مجموع مشترکان صدقات استان را ۱۹۸ هزار و ۵۳ مشترک عنوان کرد و ادامه داد: از این تعداد ۱۰۶ هزار و ۷۳۸ مشترک صنادیق کوچک، تعداد ۳ هزار و ۵۰۷ صندوق بزرگ معابر و اماکن و تعداد ۸۷ هزار و ۸۰۸ مشترک دارای کد QR است.

بیشتر بخوانید

پرداخت ۱۰ میلیارد تومان صدقه در خراسان جنوبی

او تصریح کرد: صدقات جمع‌آوری شده مردم نیکوکار نیز در سرفصل‌های جهیزیه، مسکن، درمان، اشتغال تحصیلی، موردی و... هزینه می‌شود.

لطفی با اشاره به اینکه پرداخت الکترونیکی، آسان‌ترین روش کمک به نیازمندان است تأکید کرد: هم استانی‌های داخل و خارج از استان می‌توانند با شماره گیری#۰۵۶*۸۸۷۷* در مرکز استان و در سایر ادارات با کد همان شهر، مبلغ صدقه خود را پرداخت تا در اولین فرصت به دست نیازمندان واقعی برسد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام‌ خمینی (ره) خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: برای تمامی مشترکین صنادیق کوچک صدقات برچسب کیوآر کد نصب شده که می‌توانند علاوه بر پرداخت صدقه فیزیکی بصورت الکترونیکی نیز پرداخت کنند.

او از طراحی و اجرای نرم افزار اختصاصی کمیته امداد با نام سامانه نیکوکاری در جهت هوشمندسازی خدمات و تسریع در کمک رسانی به نیازمندان، دسترسی آسان در واریز کمک و جلوگیری از استهلاک پول ملی خبر داد و گفت: همه هموطنان به ویژه هم استانی‌های داخل و خارج از استان می‌توانند با دریافت این سامانه از نرم افزار کافه بازار و نصب برنامه مذکور بر روی گوشی تلفن همراه خود، همه کمک‌های خود را به هر نیتی که دارند پرداخت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز
  • اشتغال مددجویان کمیته امداد میامی با ۳۳۰ میلیارد ریال محقق شد
  • توزیع ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان بین مددجویان کمیته‌امداد خراسان‌شمالی
  • جزئیات واریز ۲ میلیون تومانی برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد
  • توزیع ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان میان مددجویان خراسان‌شمالی
  • سورپرایز بزرگ دولت برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی / واریز عیدی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در این ماه
  • پرداخت صدقه در خراسان جنوبی ۳۴ درصد افزایش یافت